Ondanks allerlei zoekacties op dit forum kom ik er niet helemaal uit. Ik probeer een doorway page te maken die niks anders doet dan images preloaden. Nadeel van alle preload scripts die ik gevonden heb, is dat deze goed preloaden binnen de pagina zelf, maar dat wil ik liever niet.
De reden hiervoor is simpel: het plaatje dat wordt geladen wordt middels css als achtergrond bij een menu gebruikt en aangezien gebruikers heen en weer zullen bewegen over het menu wordt het plaatje vermoedelijk niet compleet binnengehaald (telkens een paar frames van de gif en dan wordt de muis alweer verplaatst).
Nu heb ik dit in de head staan:
en de body tag is aangepast tot:
Dit werkt in Mozilla, maar niet in IE.
Laat ik de check of het plaatje compleet geladen is weg, dan gaan beide browsers direct door met laden van de volgende pagina, wat dus niet de bedoeling is. Waar zit nu de fout?
Alvast bedankt!
De reden hiervoor is simpel: het plaatje dat wordt geladen wordt middels css als achtergrond bij een menu gebruikt en aangezien gebruikers heen en weer zullen bewegen over het menu wordt het plaatje vermoedelijk niet compleet binnengehaald (telkens een paar frames van de gif en dan wordt de muis alweer verplaatst).
Nu heb ik dit in de head staan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
//script laadt menu-item vooraf, voor optimale navigatie
function preload() {
image1 = new Image();
image1.src = "./images/menu/pannekoek-cutout.gif";
if (image1.complete) {
window.location.href= "frames.htm";
}
}
</script> |
en de body tag is aangepast tot:
code:
1
| <body onload="javascript:preload();"> |
Dit werkt in Mozilla, maar niet in IE.
Laat ik de check of het plaatje compleet geladen is weg, dan gaan beide browsers direct door met laden van de volgende pagina, wat dus niet de bedoeling is. Waar zit nu de fout?
Alvast bedankt!