Allereerst hoop ik dat ik dit topic in het goede forum zet, via de search kwam ik er achter dat de meeste exchange topics hier ontstaan.
-------
Dit probleem is opgelost, zie 2e reply
'k vond het onnodig om een 2e topic aan te maken, vandaar deze oplossing
-------
Situatie:
De MX records voor zowel domein.net als child.domein.net wijzen naar mx1.domein.net. In exchange heb ik een 'Recipient Update Service' aangemaakt zodat het mogelijk is om de mail naar/van het child domain af te handelen via mx1.domein.net.
Dit werkt allemaal goed. Vervolgens heb ik een nieuw 'Recipient Policy' die als filter rule de gebruikers uit het child.domein.net matcht en deze vervolgens voorziet van een @child.domein.net mail adres. Ook dit werkt goed.
Probleem is nu alleen dat ook op deze groep gebruikers de Default Policy actief is. Volgens MS is dit correct, aldus onderstaande quote:
Hierdoor onstaat de volgende situatie: Pietje die zich in child.domein.net bevindt krijgt via de RUS twee mail adressen toegekend, namelijk:
Goed, al zoekende naar een oplossing vond ik dit artikel. Op zich een interessant artikel, het gaat echter over twee aparte domeinen. Nu vroeg ik mij af of dit ook van toepassing is op een 'simpel' child domein. Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat ik iets stoms over het hoofd zie
. Als iemand mij hier uitsluitsel over kan geven dan hoor ik dat graag!
-------
Dit probleem is opgelost, zie 2e reply
'k vond het onnodig om een 2e topic aan te maken, vandaar deze oplossing
-------
Situatie:
code:
1
2
3
| domein: domein.net child domein: child.domein.net mx1.domein.net <Exchange 2003 installatie> |
De MX records voor zowel domein.net als child.domein.net wijzen naar mx1.domein.net. In exchange heb ik een 'Recipient Update Service' aangemaakt zodat het mogelijk is om de mail naar/van het child domain af te handelen via mx1.domein.net.
Dit werkt allemaal goed. Vervolgens heb ik een nieuw 'Recipient Policy' die als filter rule de gebruikers uit het child.domein.net matcht en deze vervolgens voorziet van een @child.domein.net mail adres. Ook dit werkt goed.
Probleem is nu alleen dat ook op deze groep gebruikers de Default Policy actief is. Volgens MS is dit correct, aldus onderstaande quote:
url: http://msdn.microsoft.com...ing_RecipientPolicies.aspNote By default, every recipient policy creates a primary X.400 and SMTP address, along with the custom e-mail addresses that it creates, for each recipient to which it applies. These addresses are derived from the primary addresses specified in the default recipient policy. They cannot be deleted. You can designate a custom e-mail address to be the primary address for a user in the Active Directory Users and Computers snap-in.
Hierdoor onstaat de volgende situatie: Pietje die zich in child.domein.net bevindt krijgt via de RUS twee mail adressen toegekend, namelijk:
Over die eerste heb ik niks te klagen maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat pietje ook voorzien wordt van een mail adres uit @domein.net. Mail conflicten tussen twee gelijknamige gebruikers in beide domeinen lijken me zo onvermijdbaar. Ook vind ik het raar dat @domein.net als primary domain wordt ingesteld, de door mij aangemaakte policy heeft immers een hogere priority.pietje@child.domein.net
pietje@domein.net <primary>
Goed, al zoekende naar een oplossing vond ik dit artikel. Op zich een interessant artikel, het gaat echter over twee aparte domeinen. Nu vroeg ik mij af of dit ook van toepassing is op een 'simpel' child domein. Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat ik iets stoms over het hoofd zie
[ Voor 8% gewijzigd door Counter-Strike op 07-08-2003 19:44 ]
Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!