Toon posts:

Van ghost .GHO bestand bootcd maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een .gho bestand gemaakt, maar hoe krijg ik deze op een bootable cd? Met Nero lukte het me niet en de search hielp me helaas ook niet verder :(

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 12:51

FastBunny

Give it the Works !

Je kan hem op een cd zetten en dan een bootdisk van Ghost als bootimage gebruiken bij het branden van de cd, zodat hij ervan kan opstarten :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb er ooit zelfs een handleiding voor geschreven: How To Create A Bootable Ghost Rescue CD.

Hou er wel reking mee dat de image op cd moet passen. Ghost kan images automatisch splitten op opgegeven groottes. Heb je reeds een Ghost image die te groot is en ben je niet van plan om een nieuwe aan te maken met "ghost -split=xxx", dan kun je met de Ghost Explorer in Windows een bestaande image splitten.

Recente versies van Ghost kunnen trouwens direct naar cd branden.

[ Voor 59% gewijzigd door satcp op 02-08-2003 12:12 . Reden: update ]

Verwijderd

Ik maak ze nog steeds maar heb die handleiding van jij geprobeert en sorry maar dat is veel ste veel werk elke keer.

Kijk hier maar is http://www.nu2.nu

Daar staat een bootable ghost cd tutorial.
Ik heb nu standaard een directory waar ik mijn image in zet en gelijk brand op cd.

Misschien dat je mijn topic kunt vinden daar staan ook wel wat extra info.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je mijn handleiding volgt heb je net even veel werk als je de nu2.nu methode gebruikt. De handleiding lijkt langer omdat ik dieper inga op bepaalde punten en de mogelijkheid geef om de boot image aan te passen naar je eigen wensen.

In principe is het voldoende om de bootimage die ik ter download aanbiedt in Nero te laden samen met je Ghost image. Branden maar... Als dat al teveel werk is?

En als je de bootimage wil aanpassen heb je misschien eventjes wat werk, maar die image hou je dan ook gewoon bij voor volgende keren zodat je er niets werk meer aan hebt.