Toon posts:

Glas kapot bij hoge temperatuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met een kapotte airco in een serverroom?

Temperatuur is 12 uur lang ongeveer 45 graden C geweest, na herstel airco en geleidelijke teruggang naar 18 graden C ging een glasvezel kabel kapot.

Kan de temperatuur stijging en daling dit veroorzaken..en dus..kan ik nog meer van dit soort probleempjes tegenmoet zien?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Is de kabel echt kapot, of heeft zich condens-vorming voorgedaan op de connector ?

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
De kabel is getest en blijkt kapot te zijn. Condensvorming is overigens wel iets wat me niet lekker zat/zit.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 11:41:
Heeft iemand ervaring met een kapotte airco in een serverroom?

Temperatuur is 12 uur lang ongeveer 45 graden C geweest, na herstel airco en geleidelijke teruggang naar 18 graden C ging een glasvezel kabel kapot.

Kan de temperatuur stijging en daling dit veroorzaken..en dus..kan ik nog meer van dit soort probleempjes tegenmoet zien?
als het goed is niet. Bij ons in de serverruimte gebeurt het wel vaker die grote temperatuursverschillen. ALs ik jou was zou ik maar goed kijken of het water weg is want water en elektra zijn geen vriendjes van elkaar..!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de dweil maar is gaan zoeken....of de temperatuur omhoog gooien zodat het verdampt :)
Thx allebei

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-04 13:10

heuveltje

KoelkastFilosoof

lijkt me niet :)
op campzone (grote lanparty op een camping) waren de 100den meters glasvezel kabels ook gewoon door de lucht gespannen. zover ik weet zijn er geen stuk gegaan.....

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 23:20
als alles een tijdje 45 graden is geweest is de apparatuur dat ook geweest. Koel je de lucht af dan zal de eventuele condens (die alleen bestaat als de lucht heeft kunnen mengen met vochtigere lucht) op de koudste oppervlakken neerslaan, dus in eerste instantie niet een computer, maar het plafond of vloer ofzo. Het valt dus allemaal wel mee waarschijnlijk, aangezien de airco wellicht de lucht ook al droogt.

• Gillie
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zelf werkzaam in de optische transmissie netwerken.

Een glasvezel welke kapot ging door temperatuur verschil? Of condensvorming?

Nog niet meegemaakt. Eerder door beschadiging bij verkeerd behandelen.

Heb je geprobeerd de vezels schoon te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de ruimte nagelopen op condens maar dit is niet aanwezig, de airco droogt inderdaad ook de lucht.
De kabel is niet aangeraakt tot op het moment dat er een probleem was en daarna vervangen waarna het netwerk weer naar behoren functioneerde.
De oude kabel is even getest en kapot bevonden maar er zijn geen verdere schoonmaak of herstelwerkzaamheden geweest. Ik ben absoluut niet thuis in het herstellen van glasvezels...ik heb de kabel verplaatst naar het centraal archief oftwel prullenbak.
Gillie, hoe kan ik zo'n kabel strippen/schoonmaken?

Dank wederom!

• Gillie
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Voor het schoonmaken zijn speciale reinigingscassetes. Kijk eens op: http://www.exfo.com/en/products/gf_Product111.asp

Bij hardnekkig vuil met isopropyl alcohol en goed afvegen met speciale optische doekjes.

In ieder geval lijkt het erop dat dit een patch snoer betrof, meestal is een reinigings actie voldoende.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Bij ons is het pasgeleden 50 graden geweest en de volledige san met glas draait nog goed. Dus ik geloof niet dat wij ergens last van hebben maar het is nu 3 weken vakantie dus het kan zijn dat de problemen na de vakantie komen.
Pagina: 1