Toon posts:

marge vcore

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zag in mijn bios dat de 3.3 vcore te laag is namelijk 2.7 en nu wil ik weten wat de veilige marge en wat hiervan de oorzaak kan zijn(brakke voeding)

ik heb een asus a7v333 in een chieftec kast met een 2200 xp proc., 3hd, 1 sony dvd brander,

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 02:04

SmartDoDo

Woeptiedoe

Deze vraag hoort volgens mij ergens anders ;) Kijk eens in de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen Daar staat iig het een en ander over je voeding.

Verwijderd

Topicstarter
oke sorry, ik wist niet precies waar hij thuis hoorde, wat betreft de voeding vermoedde ik dit al en had al een hoop gelezen maar aangezien de voeding een jaar oud is wilde ik graag weten wat de verdere oorzaken zouden kunnen zijn

weet jij de marge mbt de vcore, dus wanneer moet ik een andere voeding halen

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 02:04

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 02 augustus 2003 @ 11:14:
weet jij de marge mbt de vcore, dus wanneer moet ik een andere voeding halen
Geef ik een link, lees je hem niet....
* Is de +5V lijn stabiel?Vooral bij vette AMD systemen en systemen met een dikke videokaart is de stabiliteit van de 5V lijn erg belangrijk.
* Het mag niet meer dan ~5% uitwijken (tussen 4,8V en 5,2V kan nog mee door).
* Check het in de BIOS onder tabblad "PC Health" oid.
* Installeer MBM en draai 3DMark/Prime95/cpuburn. Check onderwijl of achteraf de minima/maxima in MBM.
* Noot: dat geldt dus niet voor de -5V lijn! Dus alleen de +5V lijn checken. Voor de andere lijnen zijn de marges als volgt:
-5V: ~10%
+12V: ~5%
-12V: ~10%
+3,3V ~4%

Verwijderd

Topicstarter
sorry, ik dacht hem goed gelezen te hebben gisteren, maar je bewijst maar weer hoe eigenwijs ik ben
mijn excuses

dit houd dus in voor mij een nieuwe voeding kopen

dank

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OK, succes, dit soort vragen horen niet in Windows Operated Systems. Maar aangezien het al is opgelost, doe ik hem maar dicht ;).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.