Toon posts:

USB bij windows NT 4.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows NT 4.0 ondersteunt geen usb-poorten (geloof ik). Nu wil ik mijn pocket-pc aansluiten om te sync-en. Deze is echter een usb-poort nodig, en die heb ik niet. Ik heb wel een com-poort over, is er een omvormstekkertje o.i.d. voor dit probleem? Met mijn digitale camera had ik hetzelfde problee, en daarvoor is een kaartlezer op de markt, dus m.i. kan het wel... of nie??

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
USB heeft een veel hogere bandbreedte dan de originele seriele poort, dus daarmee kom je al in de problemen :X

Er zijn wel oplossingen voor om USB printers in NT4 werkend te krijgen, maar daarmee houdt het meestal dan echt mee op.

C:\>_

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
sommige pocketpc's hebben ook een echte COM-poort ingebouwd. Deze wordt gebruikt voor GPS-muizen e.d. Met een speciale kabel kun je die COM-poort aansluiten op de COM-poort van de PC, waarna je kunt sync-en

Een andere oplossing die je kunt overwegen is infrarood. Dit wordt ook door alle PocketPC's wel ondersteund, en een ontvanger kun je kopen voor de PC, die je kunt aansluiten op een serieele poort.

[ Voor 24% gewijzigd door Bart B op 02-08-2003 10:45 ]

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Er is inderdaad een USB >> RS232 (COM) converter, bij een goede pc zaak is die te krijgen. De doorvoersnelheid is dan wel lager zoals hierboven ook al opgemerkt wordt.

De third party tools om USb onder NT werkend te krijgen werken wel maar maken het systeem instabiel. Niet doen dus.

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

De Compaq Ipaq heeft data kabels die over de com poort gaan, de eerste modellen hadden geen USB. check de accesoires die verkrijgbaar zijn voor je pocket pc

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

seq_uence schreef op 02 August 2003 @ 22:24:
Er is inderdaad een USB >> RS232 (COM) converter, bij een goede pc zaak is die te krijgen. De doorvoersnelheid is dan wel lager zoals hierboven ook al opgemerkt wordt.

De third party tools om USb onder NT werkend te krijgen werken wel maar maken het systeem instabiel. Niet doen dus.
Volgens mij is er een rs232>>USB converter nodig, en die heb ik nog niet gezien bij de goede pc-zaken (en dat gebeurt denk ik ook niet meer :) ).

On-topic: Microsoft heeft de usb ondersteuning voor NT 4 geschrapt, die zou in de laatste Service Pack zitten, maar toen werd de ontwikkeling gestopt. Ik denk dat infrarood je beste kans is om communicatie tussen je pocket-pc en NT 4 mogelijk te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Mammoth op 02-08-2003 22:32 ]

There could be only one, too bad it wasn't me

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:45
Het gebruiken van USB is idd wel af te raden bij dit soort dingen, je kan beter naar een COM alternatief zoeken of inderdaad maar infrarood, NT ondersteund nu eenmaal geen USB :)
Pagina: 1