XP stuk, hoe netwerk activeren voor datatransfer

Pagina: 1
Acties:

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:04
Heb een extra HD op mijn raid-XP setup gedrukt.
Nu komt XP met opstarten niet verder dan de cursor met een zwart scherm.
Krijg XP verder niet opgestart, alle standaardopties al geprobeerd.
Geeft ook niet, wil toch geen XP meer op raid.
Maar er staat op die raidconfig nog wel belangrijke data.
Raid schijven zijn met ghost wel bereikbaar, dus ze doen het nog wel.

Hoe zet ik nu ff snel een netwerkverbinding op om alles van mijn oude HD op mijn andere pc te zetten? Is er geen standaard flop met een progje wat even die raid HDs via het netwerk beschikbaar maakt?

• Vlugge Japie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-05-2023
je kan hem er effe uitschroeven en in die andere bak hangen. Moet in een paar minuten gebeurd zijn.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je zou kunnen proberen met een BootCD ala Knoppix of iets dergelijks je systeem te booten.
De vraag is alleen of die je RAID-controller herkent.
Mocht dat wel het geval zijn, heb je een kant en klare Linux-distro die alles in zich heeft om normaal te draaien.

@ Vluggie Japie: Moet de TS natuurlijk wel een RAID controller in zijn andere machine hebben, of een losse RAID-controller. Ik vermoed echter dat het gaat om een onboard raid-controller.

[ Voor 27% gewijzigd door Brede P op 02-08-2003 10:19 ]

• IJzerboot
raid zijn 2 HD's kan ik dus niet overzetten. Want mijn andere pc heeft geen raid.
Bovendien probeert hij steeds automatisch op te starten vanaf de raid HD's, heb al geprobeerd er een HD met win98 tussen te hangen.

raid controller heb ik op flop, zal es kijken naar die bootcd van knoppix.
Andere suggesties zijn welkom

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
IJzerboot schreef op 02 August 2003 @ 10:20:
raid zijn 2 HD's kan ik dus niet overzetten. Want mijn andere pc heeft geen raid.
Bovendien probeert hij steeds automatisch op te starten vanaf de raid HD's, heb al geprobeerd er een HD met win98 tussen te hangen.

raid controller heb ik op flop, zal es kijken naar die bootcd van knoppix.
Andere suggesties zijn welkom
Je zou in je BIOS de boot-sequence kunnen aanpassen zodat hij eerst van CD/Flop probeert te booten :)

Verwijderd

Kan je niet booten in veilige modus met wel netwerkondersteuning??

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
FireFly84, ik denk dat hij dat bedoelde met
Krijg XP verder niet opgestart, alle standaardopties al geprobeerd.
Oftewel, alle standaard opties die XP geeft om een gecrashed systeem te starten.

@ IJzerboot:
Je zou ook eens naar SuperERD kunnen kijken, die kan ook gecrashde XP systemen booten met netwerksupport, en die gebruikt de drivers van je gecrashde install, dus ook je RAID-controller. Kan tevens overweg met NTFS, is misschien ook wel handig.

• IJzerboot
heb net me WIN98 hd overgezet, maar draait niet. Kijk ff naar SuperERD. Laat het wel even weten als het gelukt is, ben nu eerst desperate voor een bak koffie.

• IJzerboot
niks lukt, superd is koopware. Druk er nu een andere HD in, zet daar ff xp op en dan maar kijken of ik nog op die raidset kan komen..

• IJzerboot
Is gelukt, extra HD erin, XP erop en nu als een gek alles overpompen.
Thnx voor de support
Pagina: 1