Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CiP] Bantie's Alu. Homemade Case

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
De reden waarom ik mijn eigen case ga maken is dat ik graag iets orgineels wil hebben. Maar dat is denk ik de meest achterliggende gedachte van iedere casemodder hier op GoT.
Hieronder vind je een schetsje dat ik gemaakt heb in autoCAD. Het is nog niet zo uitgebreid, maar het is gewoon moeilijk om alles wat je in je hoofd heb zitten om dat op papier te zetten :*)

Overzicht van mijn Casemod Stuff :P

Hetgene wat er in moet komen is als volgt:
1 ) Waterkoeling
2 ) Windows (Zijkant en Bovenin)
3 ) Stealth Drives
4 ) Window Etch (ID&T Logo)
5 ) Glowpannels (Zijkant en voorkant)
6 ) Traanplaatstickers inside
7 ) Spiegel op de onderkant
8 ) Glowfeet
9 ) LCD die onder Baybus vandaan komt
10 ) Baybus (met Fan VU Meters) e.d.
11 ) HD-VU meter

Ik hoop maandag jullie van de eerste pics te kunnen voorzien

Ik heb trouwens toestemming van Phreak

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 22:42 . Reden: 8 ) ipv 8) ]

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 22:03

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ok! Weer een nieuw project :) Altijd leuk ;) Gaat bij m'n favo's.

En als Nederlander zijnde: kosta? :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Max Groove
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 15:04
ziet er alvast veelbelovend uit. Ik moet overigens zeggen dat ik het ontwerp voor de bovenkant van de kast ook een leuk idee kan zijn voor de voorkant ;)

net iets orginelers. ...

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Leuk zo een project :D
Zeker vet met ID&T.. :)

en idd.. wat kost dat nou ?

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Verwijderd

Topicstarter
hmmm moet ik nog even kijken, ik ga vanmiddag het frame maken

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 15:45

rimpeldinky

nani?

tip, koop eerst de platen, laat die op maat knippen en zet daar het frame tegenaan, scheelt heel veel ellende :( had zelf bij de praxis 90* hoeken gekocht, bleken na nameten(en inbouwen) 87* te zijn

*burp*

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn reservoir, iemand nog ideetjes om die te modden??
En wat vinden jullie van dit reservoir O-)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 22:42 ]

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 16:41

BioHazard

*\o/*

Vet cool reservoir! O-)

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

hehe, hoe meer CIP's hoe beter!!! We houden je in de gaten!!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Wat voor pompje use je ervoor :?

Ennuh leuke mod gaat dit worden zotezien, khou het ook in de gaten

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
GGS_VR6 schreef op 02 August 2003 @ 13:06:
Wat voor pompje use je ervoor :?

Ennuh leuke mod gaat dit worden zotezien, khou het ook in de gaten
Het pompje is een Eheim 1250
En de radiator is een oude volvo verwarmingsradiator, van de sloop (koste mij 10 euro)
En het koelblok is een Cooltech Ultrablock

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 13:14 ]

Verwijderd

Leuk... weer een CiP! :)

/me bookmarkt dit topic ff...
Wordt alleen je proc water gekoeld?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 14:48:
Leuk... weer een CiP! :)

/me bookmarkt dit topic ff...
Wordt alleen je proc water gekoeld?
Tot nu toe wel, maar ik ben van plan om over een paar maanden nieuwe blokken te kopen en een nieuw videokaart. De koelbloken worden waarschijnlijk de nieuwe dangerden (maze4). Videokaart wordt de nieuwste radeon :9

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Met de spullen die je heb en het idee moet het een leuke mod worden.
Een ding vind ik jammer dat je een bestaand logo in je kast wil hebben, ik vind het leuker als mensen hun fantasie gewoon de vrije loop laten :)

wel gelijk gebookmarked :)

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Wat is dat doosje met die 9 gekleurde potjes erin (als dat het al zijn)?

Te zien onder je tupperware reservoir :)

Stuff voor je w.c.? :?

[ Voor 19% gewijzigd door Mujo op 03-08-2003 10:46 ]

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Verwijderd

Dat ID+T logo is echt wel flex!

Die 9 potjes, sja, wil ik ook wel weten... verf ofzo?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Mujo schreef op 03 augustus 2003 @ 10:45:
Wat is dat doosje met die 9 gekleurde potjes erin (als dat het al zijn)?

Te zien onder je tupperware reservoir :)

Stuff voor je w.c.? :?
Zo te zien zijn het potjes UV-reactieve verf :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
De potjes zijn UV Reactieve verf, er werdt een IA gehouden op laupro daarover, die heb ik daarvan gekocht. Kben op dit moment mijn 2 voedingen aan het meshen. En ik heb vanochten mijn grafische lcd gesoldeerd.

En de reden waarom ik dat ID&T logo heb gekozen, is dat ik graag naar die grote feesten ga en omdat het mijn usericon is. En omdat ik van Hardstyle hou. Het is meer een kenmerk voor mij en mijn kast :*)

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE 1

Zo vandaag mijn 2e psu gemesht die uiteindelijk al mijn casemod stuf moet gaan voeden >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Bantie-Pict0065.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Bantie-Pict0068.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Bantie-Pict0069.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Bantie-Pict0070.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 05:25 ]

Verwijderd

Zaten die blauwe led fans er al in of heb je die er zelf ingebouwd?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 15:56:
Zaten die blauwe led fans er al in of heb je die er zelf ingebouwd?
Made bij myself :*)

Verwijderd

Zaten er al twee fans in of zat er eerst nog maar één in? Als je die tweede erbij gezet hebt: Kun je die tweede gewoon aansluiten op de kabels die naar de molexxen buiten de voeding gaan? Ik ben namelijk van plan een tweede fan in m'n voeding te zetten, want dan kan ik mijn voeding dichtmaken... needed for my upcoming casemod... :)

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 07:24

R-B

Blokkert

begrijp ik: extra voeding erbij maken voor al je mod dingen?

goed idee, handig ook voor mijn mod :)

[ Voor 26% gewijzigd door R-B op 03-08-2003 16:59 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 16:42:
[...]

Zaten er al twee fans in of zat er eerst nog maar één in? Als je die tweede erbij gezet hebt: Kun je die tweede gewoon aansluiten op de kabels die naar de molexxen buiten de voeding gaan? Ik ben namelijk van plan een tweede fan in m'n voeding te zetten, want dan kan ik mijn voeding dichtmaken... needed for my upcoming casemod... :)
Zat er gewoon in, als je er de ruimte voor hebt kun je dat toch gewoon doen en dan sluit je het gewoon in serie op de andere fan aan.

Verwijderd

hmm leuk die uv verf en stiften, ik w8 met spanning af ok ik ze nog krijg. :)

btw kheb hem ook bookmarked, lijkt me wel leuk te worden.

• dj_dysaster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 21:03

dj_dysaster

Stoom \o/

in men eerste mod heb ik die verf ook gebruikt, zag er toen erg leuk uit

Verwijderd

Topicstarter
Update II

Ik kwam afgelopen weken een beetje tijd/geld tekort om nog verder te gaan met het maken van mijn eigen case. Ik vond het vanmiddag maar weer eens tijd om verder te gaan. Ik hoop eind deze week --> Zaterdag het frame af te hebben.
Het nadeel van die dopmoeren is dat je ze nooit mooi recht boven elkaar krijgt, tenzij je de beschikking over een kolomboormachine hebt. Aangezien ik dat niet heb moest het maar weer met de losse hand. Zo weer ff genoeg gelult :P. Alle reacties zijn welkom.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Bantie-Pict0199.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Bantie-Pict0200.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 05:31 ]

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-11 12:08
je krijgt zo nooit recht boven elkaar nee , maar heb jij 2 linkerhanden ? als je gewoon een lijtje trekt over het latje word het toch echt bij mij een stuk rechter dan bij jou :S

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Verwijderd

Topicstarter
Haha, wat grappig, het enige wat erg uitspringt is aan de bovenkant de 2e van links en hetzelfde geld van de onderste, ook de 2e van links. ik heb namelijk de gaten in het profiel wat groter gemaakt, hierdoor kan ik nog een beetje spelen voordat ik het spul ga lijmen. misschien dat ik nog een evenwicht vind.

Verwijderd

Jammer van die scheve moertjes... :X

Maar dat ID&T logo maakt veel goed.. ;)

Maarre... wat is dat voor een deel van de kast? Bovenkant?

Ik blijf dit topic volgen... :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de voorkant, Ik heb al een idee om dat scheve weg te werken. Ik maak de gaten gewoon groter en dan doe ik onder de dopmoertjes een ringetje. Daar zie je strax niks meer van na de paintjob

Verwijderd

wat ik mij al een tijdje afvraag is: hoe kan je een voeding aanzetten zonder aangesloten hebben op het moederbord? zo zou ik al enkele dingen kunnen testen in afwachting op men cpu cooler :s

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 12:26:
wat ik mij al een tijdje afvraag is: hoe kan je een voeding aanzetten zonder aangesloten hebben op het moederbord? zo zou ik al enkele dingen kunnen testen in afwachting op men cpu cooler :s
Ik heb toen ergens gelezen dat je een weerstand of condensator ofzo tussen twee draadjes moest doen, volgens mij tussen een paarse en nog eentje.... De zwarte (ground) ofzo.. Ik weet het niet zeker, dus doe maar niet.. :P... wacht eerst het antwoord van anderen maar af.... ;)

• frickY
  • Laatst online: 27-11 09:24
Gewoon een draadbruggetje (lees: draadje) Tussen de groene en een zwarte. De groene zit op pin 6 als ik me niet vergis.

*bookmarkt* Ik hou het verder ook even in de gaten. En een lijntje trekken alvorens te boren is idd geen slecht idee. Liever een beetje xtra 'moeite' dan straks een kast waar je je niet happy mee voelt toch?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon de zwarte en de groene(geloof ik) met elkaar verbonden, dmv een schakelaar. Deze schakelaar komt strax in mijn baybus, en dan kan ik dmv 1 druk op de knop alles aanzetten, kwa casemod stuff enzo. Dus de ccfl, lcd's glowpaneels, glowstring in Toetsenbord.

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:20
Lijntje trekken met potlood op je aluminium, ff afstanden onderling uitmeten en aftekenen. Daarne met een ijzer priem een klein putje er in slaan. Kan je boor ook nooit "weglopen". Of als je geen priem hebt werkt een spijker ook wel goed, tis tenslotte aluminium en dus een behoorlijk zacht metaal.

Verwijderd

Paul Hewson schreef op 19 August 2003 @ 19:15:
Lijntje trekken met potlood op je aluminium, ff afstanden onderling uitmeten en aftekenen. Daarne met een ijzer priem een klein putje er in slaan. Kan je boor ook nooit "weglopen". Of als je geen priem hebt werkt een spijker ook wel goed, tis tenslotte aluminium en dus een behoorlijk zacht metaal.
Je kunt ook ipv een putje slaan met een priem oid, wat ook nog wellus weg wil schieten, niet gauw, maartoch ;), een paar laagjes schilderstape op de plek voor het gaatje plakken... helpt ook.. :)

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:20
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 19:33:
[...]

Je kunt ook ipv een putje slaan met een priem oid, wat ook nog wellus weg wil schieten, niet gauw, maartoch ;), een paar laagjes schilderstape op de plek voor het gaatje plakken... helpt ook.. :)
Dan weet ik niet wat voor 2 linker handen jij hebt. Dan moet je niet eens aan zoiets beginnen is mijn mening :)

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11 20:36

Mojo

The Power Within

lijkt me een coole mod te worden --> bookmarked! idd jammer van die scheve gevallen maar jah, genoeg daarover gezegd
dan moet je de groene en een willekeurige zwarte draad van je voeding met elkaar aansluiten..

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

als ik dat doe met middel van klein draadje zie je aan de fan dat die ff stroom krijgt maar daar blijft't dan bij, voeding wil "aanslaan" zal ik het maar noemen

Verwijderd

volgens mij moest je ook nog een grijze (power good?) met ground verbinden.

Verwijderd

Paul Hewson schreef op 20 August 2003 @ 21:37:
[...]

Dan weet ik niet wat voor 2 linker handen jij hebt. Dan moet je niet eens aan zoiets beginnen is mijn mening :)
Ik zeg ook niet dat die priem bij mij wegschiet.. maar sommigen hebben er wel problemen mee.. ;)
Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 19:58:
als ik dat doe met middel van klein draadje zie je aan de fan dat die ff stroom krijgt maar daar blijft't dan bij, voeding wil "aanslaan" zal ik het maar noemen
De voeding moet wel belast worden dmv een hd oid...

• Scyth
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

De voeding moet wel belast worden dmv een hd oid...
No way... Groen met zwart is voldoende
De fan: Wel goed aangesloten (+/-)? Is geen wisselstroom he :+

[ Voor 4% gewijzigd door Scyth op 24-08-2003 21:28 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11 20:36

Mojo

The Power Within

Scyth schreef op 24 augustus 2003 @ 21:28:
[...]

No way... Groen met zwart is voldoende
De fan: Wel goed aangesloten (+/-)? Is geen wisselstroom he :+
precies, maar laten we on-topic blijven anders gaat het topic wegens vervuiling op slot en dat willen we allemaal niet... ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

denk dat iedereen onderhand wel nieuwsgierig is hoe het ermee staat?

(ik vooral naar je glowfeet :P )

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:11

talin

ES-MA

ik zie ik de openingspost een Titan Fan liggen .

als je deze voor outtake gaat gebruiken een tip : want dan zit het witte plastic naar boven en dus in het zicht , ( ook als ie als intake zit en je hebt een window zie je het ) zoek ff bij de plaatstelijke Gamma naar isolatie tape van dat zilverfolie met plakkant , haal de fan met dat witte plastic ff uit de alu behuizing en beplak em netjes met dat folie , dat is een stuk mooier dan dat witte plastic te aanschouwen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

thaBeerbuster schreef op 24 September 2003 @ 08:57:
denk dat iedereen onderhand wel nieuwsgierig is hoe het ermee staat?

(ik vooral naar je glowfeet :P )
euch ga toch weg beer :), jou ga ik ownen @ netgamez :)

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Verwijderd

Topicstarter
Okee, momenteel ligt het even al een hele tijd stil. Wat een woordspelling. Geld voor casemodden is op. volgende maand, na mijn vakantie in MALTA, ga ik weer verder, ik ben momenteel bezig met het ontwerpen van mijn baybus.

Verwijderd

Topicstarter
Zo na een hele tijd niks van me hebben te laten horen, heb ik nu weer wat tijd bij elkaar gesprokkelt om bezig te zijn met modden.

In de tussentijd heb ik een nieuwe radiator thuis gekregen een Airplex EVO 360, lekkuh lomp >:) Deze zal uiteindelijk ook in mijn kast komen.

Ik heb het ontwerp wat aangepast, en ik heb besloten dat het frame wordt gelast, anders wordt het zo'n geklooi. De ontwerpen hiervan liggen al klaar, pics zal ik morgen posten.
Ook ga ik in mijn window het reservoir bouwen, hier ga ik morgen mee bezig.
Het formaat word in mm: 500x300x10 (HxLxD). Uiterraad word dit topic morgen ook van die pics voorzien.

Zo dat was het voor vandaag, morgen meer!!! O-)

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 11:35

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 22:27:

Het formaat word in mm: 500x300x10 (HxLxD).
Hoe ga je er cd/dvd drives in maken als de case maar 10cm diep wordt?

[Specs]

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Jack schreef op 24 november 2003 @ 17:37:
[...]

Hoe ga je er cd/dvd drives in maken als de case maar 10cm diep wordt?
anders lees je ff ;)

het is ten eerste 10mm en ten tweede is het zn reservoir en niet zn kast

Verwijderd

Topicstarter
Gister bezig geweest met mijn reservoir, Pics zal ik morgen ff posten, omdat ik vandaag geen pics kan maken omdat het spul in de klem zit.

ff 3d schetsje van reservoir, en hoe het er uiteindelijk strax allemaal uit moet komen te zien

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Bantie3DCase.jpg

Verwijderd

wordt dat groene logo nou een sticker of ga je dat uitsnijden, en als je gaat snijden: ga je dan lasercutten? :9~ :9

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 18:38:
wordt dat groene logo nou een sticker of ga je dat uitsnijden, en als je gaat snijden: ga je dan lasercutten? :9~ :9
Daar achter komt het reservoir van mijn waterkoeling, Ik kan niet lasercutten dus ik moet het met dremel/vijltje doen ;(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 14:11 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 22:14

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Uhm, even een opmerking vanuit een andere hoek; haar borsten hangen een beetje laag voor iemand die achterover buigt. Just my opinion...

Je kunt je platen ook wel ergens láten lasersnijden hoor. Ik bedoel, met zoveel details, zou het toch zonde zijn als er iets zou afbreken of je iets niet netjes zou kunnen uitzagen. Voor die tien euro meer heb je dan een strak uitgezaagde case.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• SLipEdd
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06-2022

SLipEdd

hoi

misschien is het al een wat oudere vrouw met hangtieten :P

edwindijkstra.nl

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

Dark Blue schreef op 26 november 2003 @ 18:39:
Uhm, even een opmerking vanuit een andere hoek; haar borsten hangen een beetje laag voor iemand die achterover buigt. Just my opinion...

Je kunt je platen ook wel ergens láten lasersnijden hoor. Ik bedoel, met zoveel details, zou het toch zonde zijn als er iets zou afbreken of je iets niet netjes zou kunnen uitzagen. Voor die tien euro meer heb je dan een strak uitgezaagde case.
maak van die 10 euro maar 100 euro. dat laser snijden is echt geen 10 euro.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

jah idd :D of je moet kennissen hebben, dan wil t nog wel eens voor een kratje bier (+/-10% dus :) )
Pagina: 1