Toon posts:

Commandline Jpg to Avi *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb via m'n webcam dagelijks zo'n 1000-tal images op de harde schijf staan.
Nu wil ik via deze images (jpeg) automatisch, m.a.w. via een batch file, een AVI of Mpeg of een ander video type bestand aanmaken, zodat ik de opgenomen beelden kan bekijken.

Er bestaan verschillende software tools welke dit wel doen, maar het zou via een batch file moeten worden opgelost, m.a.w. het cobersie programma moet via de "command-line" kunnen werken !

Iemand een idee ?
Alvast bedankt.

8)7

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:28
Hmm, dus je bedoelt een soort van uh.. gallery waar die foto's om de seconde oid voorbij vliegen? Of moet het echt een filmpje worden?
(bedanken hoeft ook niet.. uitleg zie FAQ)

edit:
Typo O+

[ Voor 10% gewijzigd door danslo op 02-08-2003 08:08 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zet ze allemaal achter elkaar in een willekeurig videoedit progsel zoals premiere, videowave, pinnacle studio enz.

Verwijderd

Topicstarter
Het moet dus wel degelijk een video file zijn, aan te maken via een "command-line" progy.

|:(

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Nou ja, in windows (XP) kan je gewoon slideshow aanzetten en hoef je er dus geeneens een fimlpje van te maken.
En anders, volgens mij kan animation shop pro dat wel.
Gewoon een animatie maken met alle plaatjes erin, alles selecteren en dan tijd van de frame instellen, vervolgens saven als avi

Verwijderd

Topicstarter
OK, maar het filmpje moet worden bewaard op een webserver. Dus alles moet automatisch gebeuren, m.a.w. via de "command-line" in een batch file.

Verwijderd

Al gezocht op google: JPG to AVI . Want ik weet haast zeker dat ze bestaan. dus.. succes

Verwijderd

ik heb hier nog een dos progje dat "bmp2avi.exe" heet werkt per command line, ik heb het jaren terug van www.stereovision.net gehaald, om een stereo AVI te maken, maar waar het oorspronkelijk vandaan komt weet ik niet.
Ik gebruikte voor de rest een oude (shareware) versie van de "alchemy.exe", om alle JPG files naar BMP te converteren, en daarna dus naar AVI.

Een andere optie is Visual basic: kijk op http://www.shrinkwrapvb.com/avihelp/avihelp.htm voor BMP->AVI (en meer).
om misschien nog wat functies voor JPG conversie in VB te krijgen kan je kijken naar: http://dilib.hypermart.net/dijpg.htm
Maar volgens mij heb je die niet eens nodig als je van JPG -> BMP wil

Verwijderd

Gebruik gewoon Windows Movie Maker.

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09 09:01
zucht mensen hij vraagt toch om een oplossing via de COMMAND LINE, dus geen windows proggie of wat dan ook, is het nou zo moeilijk om even te lezen?
Verwijderd schreef op 02 augustus 2003 @ 12:51:
ik heb hier nog een dos progje dat "bmp2avi.exe" heet werkt per command line, ik heb het jaren terug van www.stereovision.net gehaald, om een stereo AVI te maken, maar waar het oorspronkelijk vandaan komt weet ik niet.
Ik gebruikte voor de rest een oude (shareware) versie van de "alchemy.exe", om alle JPG files naar BMP te converteren, en daarna dus naar AVI.
wat is google toch handig he ;)
bmp2avi url via google gevonden met instructies

url naar alchemy setup page
en dat is je alchemy.exe

i love google ;)
@ TS veel succes

[ Voor 79% gewijzigd door bolleh op 03-08-2003 13:11 ]

Verwijderd

Misschien kun je hier ook nog wat mee doen:
Fast command-line driven image converter supporting over 50 input formats and 21 output formats. Palette reductions, resizing etc. Batch conversion. Some of the supported file extensions are: 82I,83I,85I, 86I,89I,92I, AWD,BMI, BMP,BW,CAL, CDR,CDT,CLP, CMX,CPT,CUR, CUT,DCX,DIB, FLC,FLI,GIF, HAM,ICN,ICO, IFF,IMG, JFF,JIF,JMX, JPG,LBM,MAC, MIL,MSP,OFX, PAN,PAT,PBM, PC2,PCD,PCT, PCX,PGM,PIC, PNG,PNM, PPM,PSD, PYX,QFX,RAS, RGB,RLE,SAM, SCx,SEP,SGI, SKA,ST,STW, SUN,TGA,TIF,UDI,WBMP, WEB,WPG,XAR,ZBR,ZMF.
http://www.imagespro.com/programs/1884/

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 12:44:
Gebruik gewoon Windows Movie Maker.
Lees het topic nog eens door en je ziet dat er wordt gevraagd om een commandline tool :Y)

Ontopic: bovenstaande lijkt me zat. Anders zou je nog even de tips bij op google groups zoeken naar 'command line jpg to avi kunnen doorlezen :)
JPGAvi bijvoorbeeld :)

offtopic:
Omdat het blijkbaar nog niet duidelijk is, pas ik je topictitel iets aan. Al hebben de mensen die verwijzen naar de search ook een klein punt: er zijn al vele tips te vinden, maar inderdaad meestal niet commandline. Anyhow, welkom op GoT! :)

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 03-08-2003 16:26 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
JPGAvi is een goede oplossing, doch tergend t r a a g...
Pagina: 1