Toon posts:

slechte tv chip op de asus v9280?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voorheen had ik een asus v6800 (weet ff niet wat voor tv-chip daarop zit) , afgelopen week heb ik een asus v9280 (met een philips 7104 tv-chip) gekocht.
Na uren ploeteren, zoeken, proberen en lezen is het me eindelijk gelukt om een kleuren beeld op mijn tv te krijgen.
Waar ik me over verbaas is de slechte kwaliteit van het tv-beeld wat ik nu heb. Het beeld is dan wel kleur maar behoorlijk wazig, niet scherp te krijgen. Met de asus v6800 was het beeld vele malen beter.

Is er een specifieke setting die ik moet fine tunen of is die chip gewoon slechter dan die op de asus v6800

Verwijderd

Er zijn meestal wel settings als Picture Sharpness etc in de driversettings te vinden.
Kaarten kunnen onderling sterk verschillen in kwaliteit, zowel door het onboard TV/Svideo-Composiet modulatortchipje als door de gebruikte filters op de kaarten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 09:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
even als reactie op mezelf (en voor anderen)

tv-tool's mening over deze chipset

"tis niet helemaal dezelfde chip edoch dit is wel het resultaat....

En ik maar in de veronderstelling dat een nieuwe kaart niet alleen op 3d gebied maar ook op tv gebied een verbetering zou worden........ :(

wat ik niet begrijp is dat er wel vermeld staat dat teksten ed prima zouden moeten zijn.....Bij mij dus niet.

Een optie "Picture Sharpness" kan ik niet vinden (heb alleen de nvidia drivers geinstalleerd)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 13:35 ]

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:34
Maak eens een foto van het "slechte beeld" dan kunnen we je misschien helpen.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier ff een paar fototjes geplakt.......

plaatjes

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:34
mmm.. lijkt meer een kabel probleem. Heb je je tvout op scart aangesloten?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Verwijderd

Topicstarter
Ben ff naar mijn broertje gehobbeld en een andere scartkabel gehaald. Zelfde probleem. Vervolgens het adaptertje van de playstation 2 geprobeerd. Zelfde probleem.
En nu komt het.
Ik probeer nog een keer dezelfde kabel die ik altijd gebruikt heb en nu is het beeld om te zoenen.
Begrijpen doe ik het niet, maar aangezien ik al niet begreep waarom het niet werkte boeit het me niet....... :)

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-08 00:08
Ik snap nog steeds niet waarom tvtool deze chip afschrijft als klote aangezien ik nog geen chip heb gezien die scherper beeld geeft dan de philips.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

TV-Tool heeft handpicked gekeken, en beoordeeld ook zaken als: specificaties vrijgegeven? makkelijk programmeerbaar? werkt het met TV-tool? rescaling voor resoluties van >800x600?

Dergelijke testen zijn een beetje krom:
Het kan natuurlijk makkelijk liggen aan de aansturing van zo'n chipje - en of er wel gebruik wordt gemaakt van de fasciliteiten die zo'n encoder heeft (filtering, rescaling etc).

Met >tientallen videokaarten vind ik Matrox/Ati de beste output geven op de TVout. Van de Geforce's: Philips, Brooktree/Connexant op de betere merkkaartjes met als slechtste de Chrontel's, met name op de budgetkaarten van PowerColor.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 06:38 ]

Pagina: 1