Toon posts:

Dure dvd-speler leest geen cdr's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst een nieuwe DVD wisselaar van Onkyo gekocht. in de specs stond dat hij geen cdr's leest en ook in de praktijk blijkt de speler dit niet te doen. Ook andere dure merken schijnen dit probleem te hebben.

Weet iemand merken van cdr's die het wel doen? gewone cd's doet de dvd-c 601 wel

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Heb je het over een standalone DVD-speler ?
Tot men grote schrik dee mijn Panasonic DVD RV20 het ook niet. Ik had men oude cd-speler al aan mijn zusje gegeven, dus ik heb weer een nieuwe moeten kopen :(

Het schijnt dat Philips en Sony het wel doet, maar die werken met twee lasers (is mij dan verteld).

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Topicstarter
klopt, het heeft met de wave lengte te maken.
Zeggen ze.
Het schijnt dat ze het expres doen om de kopieer aktiviteiten tegen te gaan.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Probeer eens CD-r's die niet blauw/groen van onder zijn, maar bijvoorbeeld Mitsui SG's (nagenoeg zilver-op-zilver)
je hebt best kans dat dat de oorzaak is (DVD-laser is ander kleur dan in CDrom. (groen g'loof ik))

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Hmmm, mijn Sony D535 leest ook geen cdr's (althans, ik heb sony, kodak en philips premium silver geprobeerd, maar werken niet!), is gewoon een beveiliging die ze ingebouwd hebben...

Verwijderd

Topicstarter
heb je toevallig ook die cd's waar Td-er het over heeft geprobeerd?

Verwijderd

pioneers lezen vrijwel alle cdr's.

Onkyo's vaak alleen phillips cd's

zet 'm op

• MaxxRide
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-01 10:13

MaxxRide

Surf's up

Ik heb een Phillips 711 en deze leest ze perfect. het heeft idd te maken met de dual laser techniek.
Als je deze hebt heb je voor DVD en CD een aparte lezer. De DVD lezer is gevoeliger dan de CD lezer en leest daarom dus geen CDR's..
Dit is ook jou probleem, meestal staat het ook op de doos als de speler cdr's leest.

Sony leest bijna nooit CDR's, zoals je weet heeft SONY een eigen platenlabel (you do the thinking)....

Cd speler die wel cdr's leest kun je natuurlijk aansluiten (200 pieken ofzo!)

Suc6

If you are not wiping out you are nog pushing enough...

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:53

JT

VETAK y0

Ik heb een Pioneer DV 525 en die leest ongesloten CD-Retjes EN CD-RWables :7 :Y) B-)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-02 23:36
In het november nummer van PCM stond hier een artikel over betreffende diverse sony audio cd spelers en alle soorten en maten cdr(w)Žs uiteindelijke conclusie was, althans voor sony spul... single speed branden...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook ooit zo'n pioneer 525 gehad. Die las wel alles maar ik werd gek van de herrie die het loopwerk maakte.

Ik heb de pioneer open gemaakt en zag er maar een oog in zitten. Ik denk dat ze voor cd's gewoon de laser kleur veranderen en daarmee dus ook de cdr's accepteren

• hce_nl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-01 14:22
Op woensdag 29 november 2000 20:00 schreef JT het volgende:
Ik heb een Pioneer DV 525 en die leest ongesloten CD-Retjes EN CD-RWables :7 :Y) B-)
Yep 8-) daarom heb ik ook zo 1 :)
Hij maakt wel een beetje meer herrie als andere spelers maar daar kan ik niet echt mee zitten...

BorgDOS 5.0: Assimilate another (Y/N)?

• fozz
  • Laatst online: 08-10-2025

fozz

Are You In Or Out?

Sony alleen CDRW lezen,
Pioneer zou cdr en cdrw kunnen lezen.

zie http://www.vcdhelp.com/dvdplayers.htm
voor mee info

Specs -There's a dozen reasons it won't work and eleven guys who don't care.

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 14:26

Stefano

Ondertitel Not Found

Een Philips DVD 951 hier, geen problemen, dankzij de dual laser inderdaad.

• JT
  • Laatst online: 17:53

JT

VETAK y0

Op donderdag 30 november 2000 09:12 schreef jochie het volgende:
Ik heb ook ooit zo'n pioneer 525 gehad. Die las wel alles maar ik werd gek van de herrie die het loopwerk maakte.
Daar ga ik me dus echt geen zorgen over maken, mijn Yamaha RX-v 795 DTS receiver maakt meer lawaai dan m'n dvd speler, m'n receiver is 5x85 rms :7 B-)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Mijn Pioneer dv525 leest, cd-r, cd-rw, dvd-r
en dvd. :)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Ik heb een loewe en daar kan je echt alles inpleuren, ook die hele doorzichtige goedkope cd'retjes

Verwijderd

Ik kocht een standalone DVD speler bij conrad voor 495. dat ding gaat als een gek
leest ook CDR.
En ondersteund naast VCD en SVCD zelfs MP3.
Het merk is trouwens een SAMWIN en het type is de 2200.
Is hier nog iemand met zo'n speler??
ben echt wel tevreden en hij kan meer als een doorsnee duurde DVD speler.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
Ik heb een speler uit dezelfde klasse, op de HCC gekocht. 500 piek, leest _alles_, speelt formaten: dvd, vcd, svcd, mp3 cd, cda, dts etc, regionfree by (almost) default, converteert NTSC naar pal en vice versa, en de kwaliteit is best goed. Net gemerkt dat als je bij sommie stukjes beeld wisselt naar next track, hij wat veel artifacts geeft.. maar goed, niet tijdens gewoon spelen dus.

En Deutsch-gruendlich opgebouwd, alle kabelbomen van binnen netjes opgeborgen enzo.

MErk is Cyber Home, type M-212. Is net uit sinds begin vorige maand.
Pagina: 1