Toon posts:

[LCD] Kras op beelscherm, wat nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds 2 maandjes een echte NEC Multisync 1880sx - bk (bk=zwart), maar ga er vandaag met het zijpaneel van mn lian li tegenaan :'( . Heb es gegoogled en kwam op een produkt waarmee je krassen van je gsm kan halen, namelijk het duitse displex. Er stond op een andere (gegoogelde) site wel bij dat het ook voor desktop tft schermen is, maar op de site van displex staat daar niets van bij....
Is er iemand van jullie die ervaring heeft met krassen op zn LCD, of produkten waarmee je die krassen evt kan verwijderen/verminderen? Zo ja, weet iemand waar ik dat in Nederland kan krijgen... de standaardshops hebben zulke dingen namelijk niet in het assortiment...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoe diep is de kras?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

en waar zit die kras

Verwijderd

Topicstarter
Kras is niet echt diep, hij is niet "voelbaar" om het zo maar te zeggen
kras heeft zich gesetteled in de rechterbovenhoek (10cm onder de bovenrand en 5cm van de rechterkant)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dan krijg je hem wel weg met die rotzooi.
Ga eens kijken bij een gsm winkel. Die hebben dat spul meestal wel.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Verwijderd schreef op 02 augustus 2003 @ 02:57:
Kras is niet echt diep, hij is niet "voelbaar" om het zo maar te zeggen
kras heeft zich gesetteled in de rechterbovenhoek (10cm onder de bovenrand en 5cm van de rechterkant)
Dus echt op het lcd zelf. Ik zou er mar voorzichtig meezijn voordat je er van die middelen op los gaat laten. TFT heeft dacht ik ook een soort beschermlaag, weet niet of zoiets bijtend is oid.

Verwijderd

Ik zou het niet doen met het spul voor je GSM :( dan haal je de doffe laag er af en krijg je een glimende laag om de kras te zitten, en ben je het effect kwijt van de licht inval van je scherm, spreek uit ervaring helaas..

Verwijderd

Topicstarter
Dat was dus eigenlijk ook mijn vraag (kunnen tft's tegen die rotzooi). Mijn tft heeft wel een enigzins verharde "coating", maar ik weet dus niet of het schadelijk is om er krasverwijderaar op te smeren. GSMs hebben doorgaan een cover van hard plastic (en zijn ook niet zo kostbaar :()

ps het is laat ik ga slapen verwacht dus voorlopig tot morgenvroeg geen replies van mijn kant (alvast bedankt voor alle moeite)

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 03:04:
Dat was dus eigenlijk ook mijn vraag (kunnen tft's tegen die rotzooi). Mijn tft heeft wel een enigzins verharde "coating", maar ik weet dus niet of het schadelijk is om er krasverwijderaar op te smeren. GSMs hebben doorgaan een cover van hard plastic (en zijn ook niet zo kostbaar :()

Als mij monitor uit staat, dan zie ik de glimende plekken die ik behandeld heb met de GSM tubbe, als hij aan staat zie ik niks, maar de krassen zijn niet geheel verdwenen. :'(
Ik raad het niet aan om het op je scherm te gebruiken 8)7 want je blijft het altijd zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik was dus al bang voor zoiets :(. Ik heb helelaas geen digicam bij de hand (dies met mn ouders mee op vakantie :() maar volgende week komen ze terug, en dan zal ik wel een paar pics maken. Als de monitor "zwart" is, is er niet veel van te zien, maar zodra er een lichtere kleur onder zit, dan lijkt et net alsof er een streepje water op t scherm zit (je kanner dus niet meer fatsoenlijk doorheen kijken). Kweet niet of er nog mensen zijn die wel hun kras(sen) fatsoenlijk uit hun lcd hebben gekregen zonder dat het er glimmend oid uit gaat zien. MAg b.t.w. best wat kosten, als het maar weggaat..
Pagina: 1