[tv-out] Resolutie van mijn tv veranderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l-burna
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 00:41

l-burna

2nd place, is the 1st loser

Topicstarter
Ik heb de hele FAQ door genomen. ben daar een link tegen gekomen, die mij de nodige info kan verschaffen. Het is alleen in Russisch en dat is niet mijn sterkste kant. Het deel dat in engels was gaf aan dat ik mijn bios moest flashe ofzo, maar ook die faq stond in het russich dus kon ik ook niet verder.
Heeft misschien iemand een engelse site voor mij.
Ik ben bezitter van een Club 3d 9700 pro.

Edit: mijn tv resolutie is nu 1024*768 maar ik wil het naar 800*600 brengen.

[ Voor 10% gewijzigd door l-burna op 02-08-2003 02:30 ]

The older I get, the better I was. -=]No Fear[=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31514

Vertel eerst even wat je precies wilt. Je topictitel is namelijk niet helemaal duidelijk. Voor mij dan, iemand die ervan overtuigd is dat een tv een vaste "resolutie" heeft.
Edit: Ah, na je 'edit' denk ik dat ik snap wat je bedoelt. En jammer, daar kan ik je even niet mee helpen.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 31514 op 02-08-2003 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l-burna

l-burna

Topicstarter
ik wil resolutie van mijn tv verlagen.
via mijn tv out, is mijn standaard resolutie 1024x768.
en dat is te groot voor mijn tv.
ik wil de resolutie daarom dus verlagen naar 800x600.
dit kan ik helaas nergens veranderen.
dus ik wil weten hoe dit wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31514

Hmm, jammer, ik dacht even dat ik begreep wat je wilde, maar dan toch blijkt dat dat niet zo is.
TV-resolutie is een vaag iets en bestaat eigenlijk niet. Een tv heeft 576 horizontale beeldlijnen. Als je dit in vierkante pixels wilt omzetten (en met een computer als bron zal het wel met pixels moeten) dan kom je uit op 576x768 (hxb) pixels uit. (Bij DV is het weer anders (576x720 (Asp. 1,066)), maar dat is hier niet van belang)

De resolutie van je tv staat dus 'vast' en verlagen of verhogen kan dus niet. Ik denk dat je bedoelt dat je de resolutie van je uitgaande signaal wilt verlagen. Of beter, je wilt de resolutie verlagen van het beeld wat in een analoog signaal wordt omgezet in je videokaart.
En daar kan ik je dus niet mee helpen aangezien ik die videokaart en de bijbehorende software niet ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Afbeeldingslocatie: http://www.digit-life.com/articles2/radeon-tv-out/figure06.png
De schermvoorbeelden mogen danwel Russisch zijn, het duidelijke verhaal ernaast is gewoon Engels.

Handleiding van je videokaart: http://mirror.ati.com/support/manualpdf/Rade9700.pdf (Resoluties veranderen: Pagina 11 / Hoofdstuk 7 & TVOut: vanaf pagina 30 / hoofdstuk 26). Geef duidelijk aan waar het mis gaat. Hoe duidelijker jouw probleemomschrijving des te duidelijk ons antwoord kan zijn (anders blaten we allemaal de handleiding na en weten we nog niet waar het fout gaat).

Wat is er te groot aan de resolutie voor de TV? Indien je een deel van je scherm mist: instellen met de drivers.

edit:
Ik wil eigenlijk een beeld van 1280x1024 op mijn tv krijgen. Hier heb ik ook nog nooit een oplossing voor gevodenn
UltraBright:
handleiding pagina 36 / hoofdstuk 32: de maximum TVout resolutie is 1024x768 voor Radeon videokaarten. Kortom: het kan niet of je bedoelt iets anders (bijv. verschillende resoluties voor VGA en TV) wat weer op te lossen is met: http://www.digit-life.com/articles2/radeon-tv-out/, http://mirror.ati.com/com...sary/hydravision/faq.html of ZoomPlayer

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 02-08-2003 05:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l-burna

l-burna

Topicstarter
Edit: Op dit plaatje zie je de resolutie van mijn output signaal.
dat is dus 1024x768. maar deze resolutie is te groot voor mijn tv.
Afbeeldingslocatie: http://www.digit-life.com/articles2/radeon-tv-out/figure06.png
Ik wil de resolutie van mijn output signaal, dus naar 800x600 brengen.
maar ik heb geen idee hoe dit moet. in de handleiding van mijn videokaart staat het niet aangeven.

[ Voor 83% gewijzigd door l-burna op 02-08-2003 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79021

Ik wil eigenlijk een beeld van 1280x1024 op mijn tv krijgen. Hier heb ik ook nog nooit een oplossing voor gevodenn :(

Iemand een ID/resources waar ik hierop een antwoord kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l-burna

l-burna

Topicstarter
niemand een idee? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-05 16:33
Volgens mij gaat het niet helpen als je de output op 800x600 zet.
Mis je gewoon randen als je tv out aanzet en verder wel je hele desktop of krijg je maar een deel van je desktop te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 18:42
Erik070 schreef op 04 August 2003 @ 00:11:
Volgens mij gaat het niet helpen als je de output op 800x600 zet.
Mis je gewoon randen als je tv out aanzet en verder wel je hele desktop of krijg je maar een deel van je desktop te zien?
Neehoor, dat kan gerust en je mist eigenlijk niets.
Ik kan mijn uitgangssignaal ook gewoon veranderen, staat ie op 800x600 dan is het op de tv gewoon wat duidelijker/groter maar alles is nogwel zichtbaar.

Ik wil mijn refreshrate eigenlijk verhogen (uitgangssignaal) naar tv maar blijkbaar kan dat niet, staat vast op 60Hz.... en de tv is 100Hz. (digitalscan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-05 01:29
Volgens mij is het zo als erik070 zegt en mist de TS gewoon wat randen omdat de TV-Out niet juist op het scherm is uitgelijnd of je nou op 640x480/800x600/1024x768 draait, het blijft dan net lijken of er dingen niet oppassen. En tv heeft geen officiele ondersteuning voor dit soort resoluties voor zover ik weet en prutst maar wat aan en verder heeft het geen effect welke resolutie je kiest, je maakt het dus alleen maar groter of kleiner. Of je moet uiteraard een TFT-TV/Plasma hebben staan, dan is het een ander verhaal.

Ik heb hier een ATI Radeon 9700 Pro van Hercules en mijn standaard tv-out reso is ook 1024x768, maar door de primairy monitor in de display settings te veranderen bereik je IMHO ook wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Ik wil mijn refreshrate eigenlijk verhogen (uitgangssignaal) naar tv maar blijkbaar kan dat niet, staat vast op 60Hz.... en de tv is 100Hz. (digitalscan)
Een 100Hz TV werkt met 50Hz signalen die intern pas verdubbeld worden. Het instellen van een 100Hz TVout signaal (indien mogelijk - maar strijdig met standaarden!) resulteerd in een interne verwerking van 200Hz door zo'n TV (en die gaat er van over zijn nek, dus het kan niet). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 13:42

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Klik eens op wat in het plaatje TB heet, daar kun je een hele hoop aanpassen. En resolutie kun je net zo veranderen als anders, hoef je niet eens je advanced opties voor in. Zet anders je tvout eens op master display (zie plaatje)

[ Voor 15% gewijzigd door |sWORDs| op 04-08-2003 09:26 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l-burna

l-burna

Topicstarter
sWORDs schreef op 04 August 2003 @ 09:25:
Klik eens op wat in het plaatje TB heet, daar kun je een hele hoop aanpassen. En resolutie kun je net zo veranderen als anders, hoef je niet eens je advanced opties voor in. Zet anders je tvout eens op master display (zie plaatje)
dat had ik ook al door ja.
maar hiervoor moest ik een aantal handelingen verrichten.
en dat alles was in het russisch uitgelegd, dus wilde in een programma of link waar dit in het engels staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8374

Toch lezen jullie niet goed.

In het geval dat je met een radeon alleen de TV out als extra gebruikt heb je dus je tweede monitor in je beeldscherm properties UIT staan, voor film e.d. het best in samenwerking met theatermode (player klein of geminimaliseerd op je pc monitor en fullscreen op TV)

Bij de instelling van je TV out KUN je niets aanpassen en DAT is de vraag van de poster. Ik zoek hier ook naar omdat het herschalen van je beeld op 1024 768 weldegelijk kwaliteitsverschil brengt, 800 600 is optimaal voor een TV.

Kennelijk lult de TV tegen de output aan en geeft deze 'maximale' reso aan en wordt dan de instelling van kracht. Er MOET een manier zijn om dat te overrulen..

Volgens mij is dit wat de TS wil (ik in ieder geval wel)

Geen enkele tweaktool (riva tuner, rage3d tweak, powerdesk e.d.) kan de TV out instellen, PAS als je de secundairy aanzet kun je dit wijzigen, maar dit is performancewise en met het ook op minimaal op de monitor, maximaal op de TV ook geen echte optie

Advies graag :)
Pagina: 1