[Wireless] Bridgen?

Pagina: 1
Acties:

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Mijn huidige netwerk ziet er als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
        [internet]
            |
            |

[PC1]

| |
           | |
 [PC2]------ ------[PC3]

Ik wil nu PC3 verplaatsen, naar een plaats waar het moeilijk is om UTP kabel aan te leggen.

Is het dan mogelijk om 2 goedkope sweex wireless netwerkkaartjes te kopen, en die in plaats van de huidige netwerkkaarten in pc 1 en 3 te stoppen?
( pricewatch: Sweex Wireless PCI 11Mbit )

Dan zou pc 1 dus 2 normale nics hebben en dat wireless ding. Omdat ik toch internet wil op pc 3 moet ik dus die wireless kaart + 1 NIC uit pc1 bridgen (onder XP). Kan dit?

PC3 heeft overigens win 98SE, dat levert geen problemen op veronderstel ik?

edit: excuses voor de dubbelpost |:(

[ Voor 3% gewijzigd door thettes op 02-08-2003 01:34 ]

Verwijderd

heb zelf een asus wireless netwerk maar met die kaarten is het mogelijk om eem point to point netwerk aan te leggen. (tussen 2 kaarten rechtstreeks zonder een acces point)
Dus het lijkt me dat het moet kunnen......

Verwijderd

Ja, je stelt de kaarten dan in op ad-hoc modus :) Maar houdt er rekening mee dat die kaartjes samen minder kunnen presteren dan een AP en clients. Zeker als je later nóg meer computers gaat aansluiten raad ik je aan uiteindelijk voor een AP te gaan.
Maar vooralsnog gaat dit prima werken :)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde geprobeerd (ad-hoc zonder AP) alleen is mijn PC3 een laptop. resultaat was heel veel hoofdpijn }) om de LAN en WLAN te laten communiceren daar je in XP niet kan bridgen tussen een LAN en een WLAN. Ik moest een extra proxyserver instaleren etc.

Ik adviseer om een Wireless router te nemen (van Sweex) voor 89 euro (bij Alternate). Dat heb ik nu ook en dat werkt als een trein ! Je kan zelf kiezen of je de router voor DHCP laat spelen of dat je een van je computer de DHCP maakt (heb ik gedaan om m'n netwerk beter te beveiligen).

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Dikke bullshit, en voor een knutselsmurf ben je vrij knutselloos aangezien ik hier onder XP prima m'n wired LAN aan m'n wireless WLAN heb geknoopt doormiddel van bridging. Het kan dus wel, en werkt ook nog eens prima.

Verwijderd

Neem me vooral niet kwalijk maar dingen zoals koeien-uitwerpselen kun je best achterwege laten hoor ! We zijn hier om elkaar te helpen en niet om uit te schelden. Bij mij was het probleem het bridgen wel een probleem (er zijn meer mensen die dat gehad hebben).

Verwijderd

Sick Nick schreef op 02 August 2003 @ 13:59:
Dikke bullshit, en voor een knutselsmurf ben je vrij knutselloos aangezien ik hier onder XP prima m'n wired LAN aan m'n wireless WLAN heb geknoopt doormiddel van bridging. Het kan dus wel, en werkt ook nog eens prima.
Mag ik weten wat jouw probleem is? Warme weer zullen we het maar op houden.

In XP prof kan je of een netwerkbrug maken of ics ff activeren. Router achter router gaat overigens prima :)

• thettes
ja maar brug tussen wlan en lan, dat lijkt me moeilijk.. en als het kan, kan het dan ook met een usb wlan dingetje?

• thettes
nutteloos om een nieuw topic te maken, kickje dus, want ik weet het nog steeds niet ;)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07
Bridgen tussen lan en wlan werkt in theorie altijd. Ik heb heb zelf ook meerdere malen gebruikt. Van anderen heb ik echter gehoord dat het niet altijd werkt vanwege gare drivers oid.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Pagina: 1