Toon posts:

Shop survey & vraag en aanbod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag en aanbod is het gedeelte waarin particulieren een advertentie kunnen plaatsen, dat heb ik als particulier dan ook gedaan. De reactie waar ik op in gegaan ben (ik zocht hardware) kwam van iemand die een winkel heeft, op zich niets mis mee.
Nu kreeg ik vandaag een mailtje met de mededeling dat de spullen verzonden zijn en de vraag of ik de shopsurvey van die winkel in zou willen vullen. Op zich ook geen rare vraag, ik heb hem al eerder gezien van andere winkels. Ik twijfel echter of ik dat (na ontvangst) zou moeten doen, het is immers n.a.v. een advertentie in Vraag en aanbod.
Aan de ene kant denk ik dat de afhandeling in dit geval representatief is voor de afhandeling van een bestelling bij deze winkel, al gaat het in dit geval om tweedehands spul. Het blijft dezelfde persoon, of hij het als particulier of als winkeleigenaar kiest af te handelen.
Aan de andere kant ontstond de verkoop uit mijn advertentie en komt het product niet voor in de prijslijst (al zullen daar alleen tweedehands producten waarvan er een grote voorraad is terug te zien zijn).
Ik ben geneigd een (zoals het er nu naar uitziet lovende) entry in te vullen in de shop survey, toch is er die twijfel. Hoe denken jullie er over?

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Gewoon een shopsurvey invullen zoals het gelopen is. Het is een ervaring met een shop, ook al is het misleiding via vraag en aanbod.

Wanbeleid is ook beleid.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als er iemand spullen aanbiedt vanuit Vraan en aanbod, en vervolgens vraagt of je een survey wilt invullen dan is er iets mis. Een winkel mag niks aanbieden in V&A, maar een particulier kan ook geen survey bevatten omdat het geen winkel is. Het is dus aan beide kanten tegenstrijdig. Graag had ik van jouw vernomen de advertentie waar je van gekocht hebt en de winkel waar je de survey moet invullen :).

Verwijderd

Topicstarter
@agent327: Je hebt gelijk, al vind ik misleiding een groot woord.

@Robin Vreuls: De winkel bood niets aan vanuit vraag en aanbod, ik (particulier) plaatste een advertentie waarin ik aangaf bepaalde hardware te zoeken. De winkel reageerde op mijn advertentie en overtrad daarmee m.i. de regels niet.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ooow, op die fiets. Ik las het helemaal verkeerd :o. Als je daarom een survey wilt plaatsen, ga je gang :). Ook al staat het niet op de prijslijst, je hebt toch iets aangeschaft bij de winkel waardoor een survey gerechtvaardigd wordt. Als jij als particulier iets zoekt via vraag en aanbod dan kan een winkel ook reageren. Het lijkt misschien een beetje raar dat een shop zoiets doet, maar het kan :P.