[dvd speler] wat zijn deze uitgangen??

Pagina: 1
Acties:

• p-de-geus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2025
ik heb een Tom-Tec dvd speler gekocht en er zijn 3 uitgangen waarvan ik niet weet wat het precies is. het gaat om de volgende uitgangen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~pcdg/Files/dvd-speler.jpg

weet iemand waar die uitgangen voor dienen??

[ Voor 6% gewijzigd door p-de-geus op 02-08-2003 00:43 ]

dSLR: Nikon D5300;

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Dat zijn volgens mij de zogenaamde "component" uitgangen. Dat is vaak handig bij het aansluiten van een projector.
Velen zweren bij deze uitgangen en zeggen dus dat die voor het beste beeld zorgen.
Staat daar niks over in de manual?

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:43
ik zie een rode een groene en een blauw lijkt mij op een soort RGB uitgang ,maar ik weet dat niet 100% zeker

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• p-de-geus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2025
er staat in de handleiding wel dat het component uitgangen zijn, maar ik weet niet waar die voor dienen, dus wat ik er op aan kan sluiten

dSLR: Nikon D5300;

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je video signaal is een combinatie van een heleboel singalen (componenten) deze worden in verschillende fases bij elkaar gepropt om het door éen draadje te krijgen

als je deze gescheiden houd heb je minder verliezen

y/c ik dacht crominatie/luminantie is er bijv ook eentje, dus 2 ipv 1 video(cvbs) singaal
als ik mij niet vergis is dat deze ook weer is opgesplits is tussen luminatie en crominantie rood en chrominantie blauw.

wat kan je er op aansluiten stja . een apparaat wat deze singalen dus herkent (duh ...)
wat hierboven al is aangegeven bijv een sommige beamers

als ik je verhaal zo lees heb je er waarchijnlijk geen ene reet aan

[ Voor 27% gewijzigd door Fish op 02-08-2003 02:11 ]

Iperf

Verwijderd

Dat zijn de Y/CbCr uitgangen. Die kun je aansluiten aan een SCART middels een verloopsnoertje voor de beste beeldkwaliteit.
Een SCART kan alle signalen bevatten die op die stekkers normaliter staan van jouw plaatje - behalve de optische digitale uit - dus als je de DVD speler al hebt aangesloten middels een volbedraade SCART aan je TV heb je er geen meerwaarde aan (wat betreft TV/DVD kijken).

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 11:50 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 03:55:
Dat zijn de RGB uitgangen. Die kun je aansluiten aan een SCART middels een verloopsnoertje voor de beste beeldkwaliteit.
Een SCART kan alle signalen bevatten die op die stekkers normaliter staan van jouw plaatje - behalve de optische digitale uit -
Nee !

Afbeeldingslocatie: http://www.fish.demon.nl/got/lena.jpg

bron: http://www.stanford.edu/c...atisticalDependencies.pdf
dus als je de DVD speler al hebt aangesloten middels een volbedraade SCART aan je TV heb je er geen meerwaarde aan (wat betreft TV/DVD kijken).
mee eens ........ :)

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 02-08-2003 10:58 ]

Iperf

Pagina: 1