kan iemand mij ff helpen ???

Pagina: 1
Acties:

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:41

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
ik heb hier een pI 60 mhz van een kennis , hij bracht hem bij mij omdat hij de cdromdrive niet kon benaderen , nou ik zeg tegen hem : dat fix ik wel ff ! , maar niet dus , ik ben al sinds maandag avond ermee bezig , maar niks werkt ! , hoe ik de flatkabel er ook in douw , het ledje van de hdd blijft maar branden en ik krijg deze melding :

Drive Not Ready Error
insert boot disk in drive A: and press ENTER.

hoe kan dat ?? , gister deed ie het nog ( hij starte nog gewoon op )

please help !!

( p.s , ik ben een tweaker , voordat jullie er over beginnen , ik vraag gewoon hulp nu )

please :?

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• raptile
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

heb je een beetje lekkere nichtjes? :P

start die computer eens gewoon op zonder dat ding ook maar aangesloten tehebben.

download 1 van de drivers voor die cdromspeler en instal die..probeer het later nog een keer :)

suc7

Spelfouten voorbehouden.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
ik kandus helemaal niks nu , hij geeft deze melding al in de bios ( laten we maar zeggen ) dus dat heeft geen zin :(

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Drive Not Ready Error
insert boot disk in drive A: and press ENTER.
Zo te zien wil hij niet meer opstarten van de hd. Ik zou zeggen: doe wat hij vraagt!
Doe er eens een opstart-diskette in (liefst met cdrom-drivers;)) en kijk eens wat hij doet. :P
Kijk dan ook gelijk op de harde schijf of daar nog wat op staat...

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:34

MetalStef

gietijzer

CD-speler niet aansluiten en nog eens proberen. Als het dan wel werkt, wordt het tijd voor een nieuwe cd-speler.

Een P1 60? Dan wordt het tijd voor een hele nieuwe pc!

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Op woensdag 29 november 2000 13:39 schreef MetalStef het volgende:
Een P1 60? Dan wordt het tijd voor een hele nieuwe pc!
nee die kennis heeft alleen een computer om te kunnen patiante's en te kunnen internetten,dus hij heeft geen pII 933 nodig ofzo ,

Verwijderd

Als ik het zo nog eens bekijk, zou ik zeggen dat de master/slave instellingen van hd en cd op elkaar 'storen'. Waarschijnlijk staan ze allebei op master, en kan het bios daardoor de harde schijf niet meer vinden...
Gevolg: je kan niet opstarten van de hd en je hebt een diskette nodig.

Oh ja, als je echt een tweaker bent (zoals je beweert), had je allang die diskette er in gedaan :(|:(
Als je het mij vraagt, ben je gewoon weer zo'n wanna-be tweaker :r Niets weten, maar errug hard roepen.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
nee , ik ben een tweaker , en de cdrom drive en de hdd zitten op een apparte kabel , dus ssn het master/slave kan het niet liggen

en die diskette heb ik er ook al ingehad , maar daar schiet je ook al geen f*ck mee op . :(

• raptile
  • Laatst online: 16-02-2024

raptile

=[Loz Kampoz Fragging Force]=

Op woensdag 29 november 2000 13:48 schreef pier het volgende:
nee , ik ben een tweaker , en de cdrom drive en de hdd zitten op een apparte kabel , dus ssn het master/slave kan het niet liggen

en die diskette heb ik er ook al ingehad , maar daar schiet je ook al geen f*ck mee op . :(
Tja daar kan het dus wel aan liggen hoor.

doe nou eeens je best en wees niet zo leu..PROBEER HET GEWOON!

Spelfouten voorbehouden.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
voor de duidelijkheid , ik ben GEEN wanna be tweaker , ik BEN gewoon een tweaker :(

kunnen jullie mij nou echt niet gewoon ff helpen ??

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:01
Ik denk dat er iets is met je bios. Ik begrijp dat hij de HDD nu dus ook niet meer vind. Kijk of je HDD instelling goed staat, anders loop je de kans dat je accu van je bios stuk of leeg is. Hoe je dit kunt controleren is door een aantal instellingen te veranderen comp uitzetten weer opstarten en kijken of die instellingen weer terugveranderd zijn of kijk ff naar de interne klok of die steeds reset. Zo ja, is dat accuutje leeg/stuk, of is je clear c-mos kortgesloten. Ik neem aan dat je een andere kabel gebruikt hebt?

suc6

Oh enneh WorkStation, ook al istie een wannabe tweaker, dan is het aan ons om dat te veranderen. :)

Hop,hop,hop!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
- spint de HDD op
- weet je ZEKER dat de flatkabel bij de HDD niet verkeerd omzit ?
- vindt de autodetectie in de bios de HDD
- zo ja: boot van flop en draai FDISK, zijn je partities er nog ?
- is er een partitie actief ?

de HDD kan ook gewoon stuk zijn (gegaan)

Merijn

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Dé antenne-innovatie voor de korte golf

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
ja ,de hdd gaat wel gewoon draaien , maar wordt bij een auto detectie niet gevonden ,en wordt bij het opstarten van floppy niet gezien , ik weet niet wat het kan zijn , zelfs met een andere flatkabel erin doet ie niks , is mischien de connector van de hdd kapot ?? en zoja : hoe kan ik daar zeker van worden ??

• MerijnB
  • Nu online
probeer eens een andere IDE controller, die kan nog stuk zijn.

Anders lijkt het er erg op dat de HDD stuk is

Merijn

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:57

GaMeOvEr

Is een hork.

Door de HD in je eigen PC te stoppen om te kijken wat die detecteert ? door hetzelfde met de CD-Rom te doen ?

Je was toch een "Tweaker" ?

Sommige mensen noemen zich wel erg snel "Tweaker"... ;)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Op woensdag 29 november 2000 13:42 schreef pier het volgende:

[..]
nee die kennis heeft alleen een computer om te kunnen patiante's en te kunnen internetten,dus hij heeft geen pII 933 nodig ofzo ,
en jij was een Tweaker?:?

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
ok , ik kan de hdd benaderen ( maar niet omdat ik er een diskette in heb gedouwd workstation ! ) nu de cdrom drive nog en dan kan ie weer terug naar me kennis :)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Op woensdag 29 november 2000 14:12 schreef pcvanvliet het volgende:

[..]
en jij was een Tweaker?:?
hoezo ????

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Op woensdag 29 november 2000 14:11 schreef MerijnB het volgende:
probeer eens een andere IDE controller, die kan nog stuk zijn.

Anders lijkt het er erg op dat de HDD stuk is

Merijn
de hdd doet het alweer , nu de cdrom drive nog !

Verwijderd

Tja, en wat was nu juist het probleem?

-- Koder

• MerijnB
  • Nu online
de bios zal te oud zijn om een CD-ROM te kunnen herkennen, zoniet kijk dan eerst even of dat werkt.

boot ff kaal dos, en draai alleen de device driver voor de cdrom

Merijn

Verwijderd

Oké, ik neem mijn woorden terug :)

Maar hoe komt het dat de hd het nu weer wel doet? Hoe heb je die aan de gang gekregen? Misschien vinden we een aanwijzing hoe we de cd ook weer werkend krijgen...

En nu de hd wél wordt herkend, kan je er ook weer van opstarten?

Hoe ons op de hoogte!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
is goed , ik hou jullie op de hoogte !

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
ehh ja hij start weer gewoon op :)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
ehh , ik weet het volgens mij ook al waarom de cdrom het niet meer doet , volgens mij is de bios te oud , ( raar , want eerst deedt ie het gewoon ) maarja :)

• MerijnB
  • Nu online
ik ben dan wel benieuwd waarom hij het niet meer deed :?

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Op woensdag 29 november 2000 21:35 schreef pier het volgende:
ehh , ik weet het volgens mij ook al waarom de cdrom het niet meer doet , volgens mij is de bios te oud , ( raar , want eerst deedt ie het gewoon ) maarja :)
BIOS heeft er niks mee te maken, je CDROM hoeft niet herkend te worden door je BIOS, je kan hem toch gewoon gebruiken.... (alleen niet van booten)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

En vertel nou eens hoe je de hd weer aan de gang hebt gekregen :+

Verwijderd

Waarschijnlijk de usual shit, verkeerde jumpersettings, IDE slecht of omgekeerd ingeplugged...

-- Koder

Verwijderd

Op woensdag 29 november 2000 14:22 schreef pier het volgende:

[..]
hoezo ????
Je hebt het over een P II 933 MHz |:(
vandaar de vraag en jij bent een tweaker ?
:Z

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Op donderdag 30 november 2000 12:07 schreef Henkules het volgende:

[..]
Je hebt het over een P II 933 MHz |:(
:Z
ik bedoelde een pII 933 mhz :Z

nothing is wrong ! :)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Op donderdag 30 november 2000 12:00 schreef WOrKstation het volgende:
En vertel nou eens hoe je de hd weer aan de gang hebt gekregen :+
ik heb de flatkabels harder in de connector op het mobo'tje geramd ! , en toen bijde schijven ( er zit een schijf van 550 mb en een schijf van 80 mb in ) naast de kast gelegd , aangesloten , en toen aangeramd , en toen deed ie het weer ( op een of andere vreemde wijze )

Verwijderd

Als ik het goed begrijp zijn of de kabels niet meer helemaal betrouwbaar, of ze maakten gewoon geen goed contact...:)

Is trouwens een van de eerste dingen die je moet controleren: of de stekker wel in het stopcontact zit >:)

• Biebel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-12-2025

Biebel

BY IKKE

--------------------------------------------------------------------------------
Op donderdag 30 november 2000 12:07 schreef Henkules het volgende:
[..]
Je hebt het over een P II 933 MHz

--------------------------------------------------------------------------------

ik bedoelde een pII 933 mhz
nothing is wrong !
Jij bent helemaal geen tweaker! jij wilt graag zo genoemd worden!

Biebel is not just a nick, It's my alter ego...

Verwijderd

pier -> ik wil OOK een PII933, daar krijg je op ebay denk ik wel vrij veel geld voor. DOH!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Op donderdag 30 november 2000 15:41 schreef Biebel het volgende:

[..]
ik ben wel een tweaker , en als dat je niet zint dan ga je maar weg :(

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Op donderdag 30 november 2000 15:41 schreef Biebel het volgende:

ik bedoel een pII 933 mhz
nothing is wrong ! :Z

----------------------------------------
ik bedoel een pIII 933 mhz , dus niet gaan zeiken , er zijn hier mensen die niet eens weten hoe ze een hdd moeten opstplitsen ( waar ik niet bij hoor dus ) dit is gewoon een dubbelle typfout , kan ik er wat aan doen dat mijn computer 9 van de tien keer niet reageerd :? :(

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
maar nu heeft 'ie me een externe cdromdrive gegeven om es te proberen , hij doet het wel , want op zijn laptop werkt ie normaal , maar ik krijg die externe niet aan de praat heb je die drivers geinstald , pakt windows hem niet ! hoe the f*ck zit dat ??? :?

Verwijderd

Sluit die Cd-speler maar aan via een connector op de geluidskaart, ik heb hier thuis als 2e PC ook een P1 60 staan en daar zit de cd-speler aan de geluidskaart gekoppeld (oke het is een sucky Teac 4 speed) en anders cd hangen aan 2e ide poort en op slave zetten...

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
thnks everybody !

the computer is home now :)

Verwijderd

eeeh p1 60 ...is die cdrom ook uit die tijd....want dan moet je hem niet op het ide kanaal aansluiten, maar op de interface card of soundcard!!!!

• printerman
  • Laatst online: 20-07 15:35
Even voor de duidelijkheid, het is een Pentium III 933 MHz. En mij gaat het om de "MHz". Dit staat voor Mega Herz en dat wil in mijn computer hebben.
"mhz" staat voor mili onbekend en dat wil ik niet in mijn computer hebben, want het wordt een erg trage pc als je voor "hz" Herz invult.
Heerlijk dat muggeziften.

Verwijderd

Wat een gezeik over of je wel of niet een tweaker bent. Donder toch op...

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Op dinsdag 05 december 2000 17:13 schreef Asotopiaa het volgende:
Wat een gezeik over of je wel of niet een tweaker bent. Donder toch op...
wie , ik ? :(

ik ben een tweaker ,

• Tachyon
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

wie , ik ?
ik ben een tweaker
Een ECHTE tweaker had dit simpele probleempje zelf wel opgelost |:(

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ik ben niet eens een tweaker en zelfs ik was er wel uitgekomen ;)

• bastichelaar
  • Laatst online: 21-08 19:42
WAT BOEIT HET NOU OF JE EEN TWEAKER BENT OF NIET?!?!?!

• d-Frag
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

FF een paar mogelijkheden:

1. 2e controller staat uit in het bios
2. andere ide kabel proberen
3. proberen met een win98 bootdiskje de drive te benaderen.
Werkt dit, don't bother over detectie in het bios, is niet echt interessant onder windows.
4. zet hem in een ander systeem, zelfde geld is tie RIP.

puzzelse :)

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
[update]
Die bak is zoals ik al zei weer thuis , vanavond ga ik erheen om te kijken of ik die modem die erin zit goed krijg ,

maar over die opmerking "als je echt een tweaker was had je het zelf ook op kunnen lossen " ,

ik ben een tweaker , en ik had allle optie's geprobeerd , toen ik er evenlater nog niet uitkwam heb ik die toppic geopend .

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Topicstarter
Ik probeer het altijd eerst zelf uit , als het dan echt niet lukt vraag ik hier pas hulp .

Pagina: 1