Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Thermaltake Xaser 3

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem niet groot maar wel kut kheb een Xaser 3 V2000+ en ik krijg de Fan Control niet aan de gang zit wel een gebruiksaanwijzing bij maar daar heb ik ook niet veel aan. Dus als er iemand is met zo'n kast of soms weet hoe wel aan gesloten moet worden please help! Verder prima kast helemaal te gek.

Alvast bedankt

RoadKill

Verwijderd

tja kan nooit moeilijk zijn stekkertje erin ? als dat neit werkt is het denk kapot ofniet ?

Verwijderd

Topicstarter
Nou zo makkelijk zit het nu ook weer niet inelkaar bij Thermaltake. Zo te horen heb je geen fancontrol van Thermaltake

Verwijderd

vertel eerst eens hoe je het WEL hebt aangesloten??.
hier kan ik weinig mee :) staat namelijk precies in handleiding ( lukte mij ook en hier ben ik normaal ook noob in )

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:35

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Scan handleiding is in? Weet je hoe je een normale casefan moet aansluiten?

Verwijderd

Topicstarter
dark noah

Vertel eens hoe jij het hebt aangesloten.

Ik heb dus de molex plug van de fancontrol VOOR de connector van de fan zitten

DUS:

Voeding connector
Fanspeed connector
Fan

En dat heb ik bij alle 4 zo gedaan want ik wil ze alle 4 appart kunnen regelen

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook. Ik merk totaal niks van het verschil van temperatuur als een fan op min. draait of op max. En ik heb er geen handleiding bij gekregen. :'(

Voor de rest is het een top kast. :)

Verwijderd

Topicstarter
Jij kan dus wel de fan's regelen? Dat krijg ik niet voor elkaar ik kan wel aan dat knoppie draaien maar en gebreurd helemaal niks maak eens een foto als dat kan of leg ff uit.

Verwijderd

Topicstarter
HELP EENS EEN KEER!!!!!!!!!

Verwijderd

offtopic:
beetje netjes blijven he? Anders helpt niemand je.

Verwijderd

LEG HET IS BEETJE NORMAAL UIT!!!!!!!!!!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 16:41

BioHazard

*\o/*

Easy easy mensen! Netjes blijven! :X

Verwijderd

Topicstarter
Ik leg het toch normaal uit!!! Misschien kan ik het wel niet beter uileggen omdat ik het neit snap!!!

Kheb al van alles geprobeerd en het lukt nog steeds niet.

4 x 4pins plug en daar staat op: FAN 1, FAN 2, FAN 3 en FAN 4 ( Kan doorgelust worden )
2 x 4pins plug en daar staat op: For Power Supply ( Kan niet meer doorgelust worden )
En natuurlijk de Fan's die ik wil aansturen ( Wat ie niet wil doen )

Kheb het nu zo zitten dat de EERST de power van de PSU komt dan heb ik de plyg van de fancontrolspeed en dan de fan zelf en dat heb ik dus bij vier fan's zo zitten. Die overige twee pluggen waar op staat For Power Supply heb ik appart op een kabel van de PSU zitten. Ik heb zo dus meerdere dingen geprobeerd maar ik kan draaien wat ik wil en de fan gaat niet harder of zachter. :(

Verwijderd

heb je al op de site van thermaltake gekeken staat ook een kleine toelichting, misschien heb je er wat aan

hardcano 9:
http://www.thermaltake.com/products/hdcooler/hardcano9.htm

Hardcano 10:
http://www.thermaltake.com/products/hdcooler/hardcano10.htm

hoop dat je er wat aam heb en suc7 ermee

Verwijderd

Topicstarter
Dat staat ook in de handleiding en daar heb ik niks aan maar toch bedankt.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:30
Als je op de ON/OFF knopt drukt van de controller, zie je dan wel TEMPS ?
Zo niet , dan zit je batterij er nog niet goed in.

Dit heeft nix met je fans te maken, maar puur om te checken of je controller het wel doet :)

Verder was het voor mij geen enkel probleem.

Er zitten 4 draadjes met daaraan 4 doorverbindstekkers voor aan je voeding en voor aan je fan.

1 kant daarvan komt aan je voedingsstekker en de andere kant aan de te controllen fan.

Om het zo maar ff te zeggen. Zal niet weten wat er dan mis kan gaan.
Verwijderd schreef op 02 augustus 2003 @ 19:30:
misschien is het handig dat je wat leestekens gebruikt want het is nogal moeilijk om te lezen vooral omdat je maar zo door ratelt misschien zou je niet tegen ons kunnen schreeuwen je kunt vriendelijk om hulp vragen maar als we het niet weten raak dan niet gelijk in paniek
Doe het dan zelf ook :| :o _/-\o_

[ Voor 72% gewijzigd door Hoyden op 02-08-2003 19:31 ]

Verwijderd

misschien is het handig dat je wat leestekens gebruikt want het is nogal moeilijk om te lezen vooral omdat je maar zo door ratelt misschien zou je niet tegen ons kunnen schreeuwen je kunt vriendelijk om hulp vragen maar als we het niet weten raak dan niet gelijk in paniek

Verwijderd

Topicstarter
Het display heeft geen batterij bij mij die zit aan de voeding en ja ik zie de temp.

Ik heb het precies zo zitten eerst het stekkertje van de fancontrol aan de voeding en dan de fan aan het stekkertje van de fancontrol

Voeding--->Fan speed--->Fan

Ik snap het ook niet

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:30
Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 19:32:
Het display heeft geen batterij bij mij die zit aan de voeding en ja ik zie de temp.

Ik heb het precies zo zitten eerst het stekkertje van de fancontrol aan de voeding en dan de fan aan het stekkertje van de fancontrol

Voeding--->Fan speed--->Fan

Ik snap het ook niet
Aha, bij mij gaat er nog een knoopcel batterij in :)
Ik heb ook een v2000+.
Dan zullen ze dat wel vernieuwd hebben dan :P

Sorry, maar ik zou nix meer weten betreft jou probleem.
Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 19:36:
Ja zou kunnen. Er zit nog wel dat klepje waar die batterij in moet, en daarnaast komt er een voeding kabel uit en het kabeltje om onder het CPU te doen.

Maar ik heb het wel goed zitten zo?
Ik zou het zo 123 verder niet weten.
Kan het niet zo simpel fftjes gaan bekijken, met kast hangt vol met kabels..

[ Voor 28% gewijzigd door Hoyden op 02-08-2003 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja zou kunnen. Er zit nog wel dat klepje waar die batterij in moet, en daarnaast komt er een voeding kabel uit en het kabeltje om onder het CPU te doen.

Maar ik heb het wel goed zitten zo?

Verwijderd

Ik zie je probleem niet hoor, er zitten duidelijk stickertjes aan de kabeltjes waar ze heen moeten.

Verwijderd

Zet die kast op V&A joh.. en zoek een ander forum ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kheb net alles los gehad en weer vast maar ik kan draaien wat ik wil en hij verdomt het gewoon!! :( FUCK THERMALTAKE ze moeten eens een normale handleiding erbij doen.

Verwijderd

Voor meer dan 0,35 A fanconnector 2/3 en minder dan 0,35 A fanconnector 1/4.

Verwijderd

ik snap je probleem echt niet hoor ? :S
want ER STAAT toch duidelijk wat je moet doen?.
die power supply kabels sluit je dus op de voeding aan ( 2 kabeltjes)
en die fan 1, 2, 3, 4 sluit je op de fans aan!.
mag je ook nog zelf weten of je de vrouwelijke of de mannelijke kant van het molexje pakt voor de fan.
dus fan 1 sluit je op een fan aan.
en dan kan je dat rondje voorop ( ;) ) dus draaien en gaat je fan harder of zachter draaien.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 20:00:
Voor meer dan 0,35 A fanconnector 2/3 en minder dan 0,35 A fanconnector 1/4.
en voor wat Casemod zegt ff in mensentaal :.
heb je een fan die meer dan 0.35 ampere gebruikt sluit je em aan op fanconnectors 2 en 3 ( fan 2 , 3)
en voor een fan die minder gebruikt , gebruik je de overige.
dus 1 en 4

Verwijderd

Als je alle vier apart aansluit dan doet het niet. Heb zelfs nagemeten met multimeter. Maar als je per 2 fans of meer aansluit dan doet het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Wat een bout zooi. Ik heb ze nu per 2 zitten en hij doet het echt voor geen meter. BTW alle fan's die erin zitten ( 7 dus ) zijn 0.10 A dus kan maximaal 3 aansluiten.

Dat betekend dus dat je ze nooit allemaal kan aansluiten!! :/

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 20:24 ]

Verwijderd

Tuurlijk wel, ik zei heb je meer dan 0,35 A nodig sluit dan aan op fanconnector 2 of 3. Minder 0,35 A sluit dan aan op fanconnector 1 of 4.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://ghzoc.ocdb.net/%5Cgfx%5Ckabel_thc.JPG
Op de connectors met zwart/rode draden met stickers "FANx" sluit je de ventilatoren aan.
De connector met Rood/Geel/Zwarte draden sluit je aan op de voeding.

Zie ook:
- http://www.thermaltake.com/products/hdcooler/hardcano9.htm
- http://ghzoc.ocdb.net/index.php?site=Thardcano_2

Probeer eens eerst 1 ventilator tegelijk. Als het daarna niet op die manier werkt dan denk ik dat je beter contact kan zoeken met de winkel waar je de kast/controller vandaan hebt (oa ivm mogelijke garantie/testen).
Rustig, rustig... Met overdreven caps- en leesteken-gebruik schop je alleen maar mensen tegen je in het harnas. Een forum is geven en krijgen. Hoe duidelijker / begijpelijker jouw uitleg is des te beter de antwoorden en hulp.
Zie [faq]registratievoorwaarden[/] en dan in het bijzonder het forumgedrag gedeelte voor uitleg van wat wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :)

Lees dit eerst voordat je een topic opent! dat voorkomt dat je topicstart de mist in gaat een volgende keer.

Sl3T0RI4N: Happen en hetzelfde fout doen is not done. Als je iets op/aan te merken hebt kun je dat normaal zeggen of melden met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.giftopicreport of in Schop een Modje
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.