Toon posts:

[remote/afstandsbediening voor pc] hoe aan de praat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
al een tijdje heb ik 'bij toeval' een afstandbediening met receivertje aan mijn pc hangen.
Standaard zit er wel wat software bij. maar dat is mijn inzien niet echt gebruiksvriendelijk en werkt zeeeeeer traaaaaaaag.

Iemand een idee of tip hoe ik mijn afstandbediening kan instellen voor bv mijn mp3 speler, mail, divxplayer, IE etc met een of ander tooltje?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb wel es de term 'winlirc' ergens voorbij zien komen, moet je maar ff zoeken of dat wat is...

Hoe komje trouwens aan dat ding? Lijkt mij ook wel heel relaxed zo'n a.b. voor je pc. Ik heb er es naar gezocht, maar ik kom alleen maar links tegen hoe je zo'n ding zelf moet maken (solderen en met weerstandjes enzo). Ik zoek ook gewoon een kant en klare oplossing (alleen recievertje dan, afstandsbediningen heb ik genoeg).

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

spaceboy

Op grote hoogte

Palomar schreef op 02 augustus 2003 @ 00:32:
ik heb wel es de term 'winlirc' ergens voorbij zien komen, moet je maar ff zoeken of dat wat is...

Hoe komje trouwens aan dat ding? Lijkt mij ook wel heel relaxed zo'n a.b. voor je pc. Ik heb er es naar gezocht, maar ik kom alleen maar links tegen hoe je zo'n ding zelf moet maken (solderen en met weerstandjes enzo). Ik zoek ook gewoon een kant en klare oplossing (alleen recievertje dan, afstandsbediningen heb ik genoeg).
Zoek op Marmitek MK19, Informatique verkoopt ze bijvoorbeeld, heb 'm pas gekocht, prima ding.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Kijk hier eens:

Infrarood ontvanger

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
cool :) Heb ze meteen ff gemaild ! Ik heb ook ff gekeken naar die Marmitek MK19 maar das toch weer een stuk duurder.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

OH.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Topicstarter
(offtopic heb nu weer inet... die kaauuuuteee cat5e kabel wilde weer eens niet meewerken met m'n jack.)
ga nu die tips van jullie nu ff bekijken.
Ik heb die remote niet los gekocht. een tijdje terug had de Aldi een multimedia pc in de aanbieding, die kochten mijn ouders en ik heb die remote toen tot me genomen. Dat standaard tooltje wat erbij zat werktte dus alleen niet echt lekker en traag.

Verwijderd

Topicstarter
goed... ik liggen stoeien met die tooltjes van die ene site (die gasten die die dingen maken)
maaaruh... ik krijg geen beweging in m'n remote...
die receiver werkt via usb... en die tooltjes gaan klooien met COM-poorten.. zou daar t probleem kunnen zitten (ben een leek in technische shit :( )
heeft iemand een simpel stappenplan voor me hoe ik t aan de praat krijg..?
Pagina: 1