ik heb onlangs een xtra systeem aangeschaft..
een athlon xp 2400+ T'bred-B
bij 45-47 graden kapt de pc ermee
mobo = asroch k7vm2
koeler = spire falcon rock 2
To (dion_b)
ik had wel degelijk van alles geprobeerd...
maar vondt dat ik dit niet hoef te vermelden .. je kunt er vanuit gaan dat de meesten die reageren dit wel snappen ... dat ik al van alles geprobeerd heb .. en het nutteloos is om van alles in je topic te vrotten. ( maakt het alleen onoverzichtelijker)
andere processor op het moeder bord (1600+ xp op een asrock k7vm2) mobo doet het goed ( is dan wel een andere.. langzaamere processor)
andere koeler gemonteerd.. alpha pal (geen verandering)
nieuwe koelpasta aangebracht. (geen effect)
in bios gekeken naar tem wanneer ie vast liep .. met koeler idle bij 45 graden stop de cpu er mee.
update voor bios gedaan . zelfde versie nieuwste (geen effect)
processor underklockt @ 1800+ (wel effect temp blijft onder de 43 graden
op gezocht of ik de uitschakel temp van de mobo kan aanpassen ( asrock heeft dus geen uitschakel temp goedkoop merk daar hebben ze dus op bespaard)
de processor kapt er dus mee bij een belachelijk lage temp ..
is dit dus een veel voorkoment probleem?
een probleem van de combinatie asrock mobo en cpu?
ligt het alleen aan de cpu of ook aan de mobo?
niet dat ik straks mn cpu terug stuur en het blijkt aan mn mobo te liggen of net anders om...
mvg
godklaas
een athlon xp 2400+ T'bred-B
bij 45-47 graden kapt de pc ermee
mobo = asroch k7vm2
koeler = spire falcon rock 2
To (dion_b)
ik had wel degelijk van alles geprobeerd...
maar vondt dat ik dit niet hoef te vermelden .. je kunt er vanuit gaan dat de meesten die reageren dit wel snappen ... dat ik al van alles geprobeerd heb .. en het nutteloos is om van alles in je topic te vrotten. ( maakt het alleen onoverzichtelijker)
andere processor op het moeder bord (1600+ xp op een asrock k7vm2) mobo doet het goed ( is dan wel een andere.. langzaamere processor)
andere koeler gemonteerd.. alpha pal (geen verandering)
nieuwe koelpasta aangebracht. (geen effect)
in bios gekeken naar tem wanneer ie vast liep .. met koeler idle bij 45 graden stop de cpu er mee.
update voor bios gedaan . zelfde versie nieuwste (geen effect)
processor underklockt @ 1800+ (wel effect temp blijft onder de 43 graden
op gezocht of ik de uitschakel temp van de mobo kan aanpassen ( asrock heeft dus geen uitschakel temp goedkoop merk daar hebben ze dus op bespaard)
de processor kapt er dus mee bij een belachelijk lage temp ..
is dit dus een veel voorkoment probleem?
een probleem van de combinatie asrock mobo en cpu?
ligt het alleen aan de cpu of ook aan de mobo?
niet dat ik straks mn cpu terug stuur en het blijkt aan mn mobo te liggen of net anders om...
mvg
godklaas