Is de temp van mijn cpu te hoog? (Niks overgeclocked)

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Hoi
mijn specs zijn:

Intel P4 2,66Ghz @ 533 fsb
Abit IS7-E
Chaintech Geforce 4 Ti4200
350Watt voeding

Ik denk dat mijn cpu te warm wordt ook al heb ik niks overgeclocked... Ik zat bij de bios te kijken en toen had ik het ingesteld dat als de temp van mijn cpu boven de 65 stijgt dat de pc dan uitschakelt...
Ik zat nog maar een half uur of minder te gamen of hij ging al uit.. Toen ik mijn pc weer aandeed en in de bios naar de temp keek bleek dit in de 62 graden te zijn. Is dit niet een beetje hoog?
Moet ik misschien een andere cooler erop zetten of moet ik misschien een casefan gebruiken ofzo??

Verwijderd

Is wat aan de hoge kant, maar niet te hoog. Die shut down temperatuur is wel erg laag ingesteld.

Als hij bij mij 73+ graden word dan loopt hij gewoon goed, en stabiel. De shut down temperatuur is ingesteld op 80 graden.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 23:18 ]

• Kijoki
Jah ik wou gewoon kijken hoe dat werkte maar is er reden om paniek of kan ik gewoon rustig verder gaan met gamen?

Verwijderd

Per processor verschillend. Mijn eigen ervaring is dat onze P4 2,53 flink hoge temps aankan. Al meer dan een jaar. Maar een casefan zou zeker niet ongezond zijn voor de CPU.

• Kijoki
En wat voor een casefan raden jullie aan dan? Ik weet zelf niet veel van die spul maar ik had gelezen bij die faq van casemodding dat je een cooler ergens voorin onderin kon plaatsen. Maar wat is nou een goedkope fan? Ik had ergens gezien van iets voor 2 euro op marktplaats maar ik weet niet of die goed zijn en of ze misschien qua prijs zeer slecht zijn.. Trouwens kan ik niet gewoon een fan van een oude processor gebruiken als casefan? Zoals eentje van een p3 ofzo iets in de buurt

[ Voor 16% gewijzigd door Kijoki op 01-08-2003 23:28 ]

Verwijderd

Kijoki schreef op 01 August 2003 @ 23:21:
En wat voor een casefan raden jullie aan dan? Ik weet zelf niet veel van die spul maar ik had gelezen bij die faq van casemodding dat je een cooler ergens voorin onderin kon plaatsen. Maar wat is nou een goedkope fan? Ik had ergens gezien van iets voor 2 euro op marktplaats maar ik weet niet of die goed zijn en of ze misschien qua prijs zeer slecht zijn..
Ik zou een fan kopen die draait... :+

De CFM waarde moet zo hoog mogelijk zijn
De dB waarde moet zo laag mogelijk zijn
De € waarde moet zo laag mogelijk zijn

Kijk anders even in de Pricewatch...

Maar kijk ook eens naar de CPU-cooler. Wat is het voor iets en zit er goeie koelprut op?

• Kijoki
Ik weet niet wat je precies bedoelt met koelprut maar het is zo'n pentium 4 processor en ik heb em los gekocht zat trouwens geen koelpasta bij is dat eigenlijk wel nodig voor een p4 koeler?

[ Voor 13% gewijzigd door Kijoki op 01-08-2003 23:32 ]

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:33
Zie wel vaker op GoT dat mensen vragen of de cpu te warm is. En altijd met een 2,66GHZ. Vriend van me heeft ook een 2,66GHZ en die is ook na een paar uurtjes game gloeiend heet.

Zijn volgens mij niet de beste cpu's.. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• Kijoki
Hmm ik heb wel een 2,53 op een andere pc die ik erop kan zetten is dat misschien beter omdat deze zo snel warm wordt? Ik vind het haast geen verschil tussen de 2,66 en 2,53 dus het maakt mij niet uit qua snelheid

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit graag lezen eer je post :)

Lees eens voortaan de FAQ voordat je post :o

http://gathering.tweakers...sage/17919686#temperatuur

Verder woordt een beetje zelfwerkzaamheid ook wel op prijs gesteld. En volledige specs (je hebt het over temperatuur maar vermeldt niet eens welke koeler je hebt)...

/faq/te weinig specs/lui - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.