image maken van c schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

• artijn
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb 2 harde schijven 1 met c d en e op c staat windows. Nu wil ik alleen van de c schijf een image maken (met ghost). Als ik dit doe lijkt alles goed te gaan. Maar als ik de image terug zet van de 2de schijf naar de eerste.
Dan heb ik het idee dat de de partities c d en e worden samen gevoegd naar alleen c. En dan ben ik alle data kwijt op d en e. Dit is mij een keer gebeurt en ik durf het niet nog eens te proberen,.
Destination is namelijk altijd disk 1 (c d en e). En ik kan dus niet een partitie eruit halen
Dus mijn vraag is hoe maak ik een image van alleen de C partitie zodat ik ook alleen c terug kan zetten
OS = windows xp (ntfs maar ging fout met fat32)

Ik heb de search gebruikt maar er zijn geen bruikbare topix

Verwijderd

Je zet de image terug naar een disk. Je moet de image teruzetten naar een partitie. :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

Je gebruikt dan zeker 'restore to disk' ipv 'restore to partition' ?

Bij een restore tot disk overschijf je de hele schijf incl. alle partities en bij een restore to partition alleen de gekozen partitie.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• artijn
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
AARHG kut ik heb het ik moest in het linkervenster partitie c kiezen dan kan je rechts de een partitie kiezen (stom stom :( ) Was niet geduldig genoeg bij het lezen van de help blijkbaar

sluit dit topic maar

• MrRobot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 17:39
Select partition to image, source is dan disk 1 partition 1.

Daarna kan je gewoon Select image to partition, source is d:\image.gho dest is disk 1 part 1

Wanneer je ghost 8.0 gebruikt zal hij geen problemen moeten hebben met fat, fat 32 of ntfs.

• MrRobot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 17:39
Oh, ok, dan niet :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:26

momania

iPhone 30! Bam!

Gij zult beter uw software verkennen en de desbetreffende help files lezen!

:+

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.