[Flash MX] gastenboek, hulp nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 13:24
Ik ben bezig met een gastenboekje mbv PHP en Flash en het gaat best aardig. Nu zit ik o.a. nog met het volgende:

LoadVariablesNum("http://localhost/Images/Guestbook2php.php?berichtuitflash=" + Invoer, 0, "POST");

Dit gaat goed zolang de gebruiker geen "enters" invoert. Is er een manier om dit wel te laten werken. In PHP kun je de functie nlbr() gebruiken. Is er voor flash ook zoiets??

sensei_d.fpv channel

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Kun je er niet beter voor zorgen dat de enters worden vervangen door een ander teken (bijvoorbeeld <br>) voordat het wordt opgeslagen?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:56

crisp

Devver

Pixelated

Je doet een POST maar stuurt je variabelen als GET?

Intentionally left blank

• Sensei_D
Johnny schreef op 01 August 2003 @ 22:41:
Kun je er niet beter voor zorgen dat de enters worden vervangen door een ander teken (bijvoorbeeld <br>) voordat het wordt opgeslagen?
Maar hoe doe ik dit in Flash?

sensei_d.fpv channel

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
Wat gaat er nou mis met die enters? worden die niet verzonden naar php, of kun je het betreffende bericht niet meer correct terugkrijgen in flash? Je beschrijving is wat summier...

Verwijderd

MariahCareyLover schreef op 01 August 2003 @ 23:51:
[...]

Maar hoe doe ik dit in Flash?
Een textBox in Flash kun je 'html enablen', dan worden alle '<br>' ongezet naar een nieuwe regel (enter).

En je kunt meer tags gebruiken zoals: <b>, <i>, <u> etc... speel hier maar wat mee en je verricht wonderen :9

• bop
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

http://217.114.97.213/sho....asp?TypeId=2&NewsId=6064

:) check dat maar ff.. daar staat het helemala precies uitgelegd.. of wil je dat nit ?

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

• Sensei_D
OK ik moet dus duidelijker zijn ;) Mijn dynamische textbox is idd al HTML-enabled en die tutorial heeft met geinspireerd om een gastenboekie te maken ;) (Heb deze tutorial niet aangehouden).

Het probleem is als volgt:
code:
1
LoadVariablesNum("http://localhost/Images/Guestbook2php.php?berichtuitflash=" + Invoer, 0, "POST");

Dit werkt als Invoer == "dit is een voorbeeldtekstje" Dan gaat het goed...

Maar... als Invoer == "hai
dit is een
leuk tekstje

Dan krijg ik dit:
code:
1
2
3
LoadVariablesNum("http://localhost/Images/Guestbook2php.php?berichtuitflash=hai
dit is een
leuk tekstje", 0, "POST");

En dit vindt Flash niet zo leuk en geeft dan ook een foutmelding dat dit niet kan....

edit:
Mijn nederige excuses voor de lay-outverneuking...

[ Voor 10% gewijzigd door Sensei_D op 02-08-2003 21:26 ]

sensei_d.fpv channel

• Sensei_D
Ok, heb hem ff door de debugger heen gehaald in Flash en het blijkt det voor de enters "/r" wordt gebruikt. Als ik deze zou kunnen vervangen door een "<br>" dan zou het misschien wel willen, maar ik weet dus niet hoe ik dat kan doen in Flash.

Een soort ereg_replace() in PHP heb ik dus nodig denk ik, tenzij iemand anders een beter advies heeft...

sensei_d.fpv channel

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:56

crisp

Devver

Pixelated

MariahCareyLover schreef op 02 augustus 2003 @ 21:53:
Ok, heb hem ff door de debugger heen gehaald in Flash en het blijkt det voor de enters "/r" wordt gebruikt. Als ik deze zou kunnen vervangen door een "
" dan zou het misschien wel willen, maar ik weet dus niet hoe ik dat kan doen in Flash.

Een soort ereg_replace() in PHP heb ik dus nodig denk ik, tenzij iemand anders een beter advies heeft...
Nee; je doet een POST, maar stuurt de inhoud van je var Invoer als GET mee; dat is dus niet nodig....

Intentionally left blank

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
Als je nou gewoon geen LoadVariablesNum gebruikt maar een sendAndLoad object, dan komt het allemaal goed volgens mij. Hoe doe je dit? Gooi de volgende code bijvoorbeeld op de button die het bericht verstuurt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
on(press){
   guestBookPost = new LoadVars(); // een nieuw dataobject
   guestBookPost.berichtuitflash = _root.jeTekstObject.text // in het dataobject een variabele maken met daarin de tekst van je tekstveld
   guestBookPost.onLoad = outputFunctie; // outputFunctie is de functie die getriggerd wordt op het moment dat de verzending goed of fout gegaan is. 
   guestBookPost.sendAndLoad(http://localhost/Images/Guestbook2php.php,guestBookPost); //het dataobject wordt verzonden naar php

function outputFunctie(success){
      trace(success) // in het argument success wordt 1 of 0 gezet als het verzenden gelukt resp gefaild is
      gaWatAndersDoen();
   }
}

Op deze manier heb je volgens mij geen last van enters enzo.
En als dit nou ook niet lukt, probeer dan eens met de escape-functie te gaan werken:

code:
1
2
string = escape("Hello{[World]}"); 
// trace(string) -> Hello%7B%5BWorld%5D%7D

Edit: sorry voor de lay-out fuck-up... 8)

• Sensei_D
De escape functie leek me wat makkelijker ;) (just a noob here) en die werkt dan ook als een tiet, THNX

sensei_d.fpv channel

Pagina: 1