[HP-UX] 715/100 cannot find/load ipl bij boot

Pagina: 1
Acties:

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-04 12:44
Zoals titel:

Ik wil opnieuw UX installeren maar krijg deze melding als ik probeer te booten van cd (10.20 & 11.11).

met het commando "sea ipl" vind ie de cdrom niet.
"sea"weer wel.
ahls ik doe alsof mijn neus bloed en "bo w-path-cdrom" ingeef, komt ie met deze melding terug.

Cd-rom is extern + terminator. Vandaar gaat de kabel naar een HP6000 schijfkabinet om vervolgens op het workstation uit te komen.
SCSI id's kan het niet zijn aangezien deze setup eerder wel heeft gewerkt.

In de workstation zitten 2 2Gb disken, dezen worden gezien met "sea".
In het kabinet zitten, dacht ik, ook 2 disken, alleen word hier maar 1 gezien.
Zet je het kabinet uit word de CD-rom speler ook niet meer gezien.
Nu kan ik dat alleen niet nagaan, omdat ik de juiste tools (torx) misplaatst heb.

Heeft iemand hier ervaring mee die mij kan vertellen of het idd een kapotte disk kan zijn danwel anderzijds?

Vraag me af of ik dit in NWOS had moeten plaatsen. Denk persoonlijk dat hier meer ppl zitten met HP-UX kennis.

[ Voor 14% gewijzigd door SpamLame op 01-08-2003 22:15 . Reden: twijfeld ]

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-04 12:32
ik neem aan dat je w-path-cdrom niet letterlijk neemt? maar dat ut zoiets is als scsi.2.0 (in mijn geval), de exacte waarde haal je idd met sea te voorschijn :)

Dat ie de hd's en cdrom niet ziet zie je vanzelf met sea, daar krijg je lijstje met alle gevonden items. Een kapotte hd is nie waarschijnlijk, dan zou de printplaat rot moeten zijn van die schijf en dan werkt er al helemaal nix meer op de scsi-bus.

De Cd moet trouwens wel 512 byte sectoren aankunnen, en ALLE of GEEN onderdelen op de scsi moeten parity aan hebben staan.

Probeer het anders eerst eens met alleen de cd extern, dus zonder kabinet.

[Edit - ot]Ik zit ook in NWOS :P

[ Voor 5% gewijzigd door Xiphalon op 02-08-2003 11:11 ]

Verwijderd

SCSI ID's die er "opeens" niet meer zijn of juist wel, lijkt me SCSI ID conflict.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-04 12:44
darkmage schreef op 02 August 2003 @ 11:09:
ik neem aan dat je w-path-cdrom niet letterlijk neemt? maar dat ut zoiets is als scsi.2.0 (in mijn geval), de exacte waarde haal je idd met sea te voorschijn :)

Dat ie de hd's en cdrom niet ziet zie je vanzelf met sea, daar krijg je lijstje met alle gevonden items. Een kapotte hd is nie waarschijnlijk, dan zou de printplaat rot moeten zijn van die schijf en dan werkt er al helemaal nix meer op de scsi-bus.

De Cd moet trouwens wel 512 byte sectoren aankunnen, en ALLE of GEEN onderdelen op de scsi moeten parity aan hebben staan.

Probeer het anders eerst eens met alleen de cd extern, dus zonder kabinet.

[Edit - ot]Ik zit ook in NWOS :P
Met w-path-cdrom bedoelde ik eigenlijk het hardwarepath, in mijn geval ook scsi.2.0 aldus sea.

Ik ga er vanuit dat die cdrom speler (hp partnr. a2655a) 512b sectoren aan kan, alhoewel ik niet weet hoe ik dat zou kunnen controleren.
Dat zonder extern kabinet heb ik ook al aan gedacht, alleen heb ik daar de kabels niet voor.
Workstation en cdrom hebben High Density (gok ik?) connetoren en het kabinet van die mooie Concentrics dingen.
Zal nog eens op werk kijken of we kabels hebben, ding komt daar immers vandaan.

Waarom zou je alle of geen apparaten op parity in moeten stellen?

Als reaktie op alexvandenzel:
Die scsi-id's die "wijzigen" zit hem in de zoekmethode.
met "sea" zoek je naar alle devices (disk/ lan, whatever).
met "sea ipl" zoek je naar devices met media waarvan geboot kan worden.
Andere devices laat ie niet zien.
Het zijn dus niet de scsi-id's die wijzigen, maar het overzichtslijstje wat ie uitpoept.

Verwijderd

Als het apparaat dus bij een search ipl de cd-rom niet ziet, is de bijbehorende cd-rom dus niet bootable.

De laatste keer dat ik een HP9000 (in mijn geval een 715/33) van CD-ROM geboot heb, moet ik eerlijk zeggen dat ik niet meer weet of de CD-ROM speler op 512 of 2048 bytes stond. Er is wel een grote kans dat hij op 512 stond, want dat is voor de VAXen ook noodzakelijk.

Met de verdwenen SCSI-ID's bedoelde ik eigenlijk dat de drive-toren maar 1 van de 2 disks liet zien (bij een gewone search). Als de 2e drive dus ook op ID-2 staat dan heb je een probleempje.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 22:37 ]