Toon posts:

Zojuist win2k reinstall gedaan hoe schoon te houden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn pc opnieuw geinstalleerd met uiteraard Windows 2000.
Maar hoe kan ik het best mijn pc schoonhouden van virusen spyware en advertentie shit.
ad-aware bijvoorbeeld maar wat nog meer of is er een beter programmatje ?
en is het slim om alle programma's op een aparte partitie te doen ik heb er nog 1 over.

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-09 15:08
Zodra je alle drivers heb geinstalleerd etc, een ghost image maken en die om de 2 weken ofzo herstellen (note : het is misschien dan wel verstandig om alle belangrijke bestanden op een netwerkdrive ofzo te zetten), succes :)

sebsoft.nl

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
ik zou zelf aanraden om al je gebruikersbestanden op je D: te zetten bijvoorbeeld, en windows en programmabestanden op C:.. Als je dan namelijk wil formatteren, kun je met een gerust hart je c: formatteren, zonder dat je data verliest.

Een virusscanner is aan te raden. Ad-aware is niet nodig als je oplet waar je op klikt. Ik heb in de afgelopen 4 jaar GEEN ENKELE spyware aangetroffen op mijn systeem.

Mijn oom heeft gemiddeld een stuk of 10 spyware programma's draaien, heeft 10 dialers geinstalleerd, en heeft een hele hoge telefoonrekening. Waarom? Omdat ie eerst klikt, dan pas leest..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 21:27:
Ik heb zojuist mijn pc opnieuw geinstalleerd met uiteraard Windows 2000.
Hoezo uiteraard?
Maar hoe kan ik het best mijn pc schoonhouden van virusen spyware en advertentie shit.
ad-aware bijvoorbeeld maar wat nog meer of is er een beter programmatje ?
en is het slim om alle programma's op een aparte partitie te doen ik heb er nog 1 over.
Waarschijnlijk installeer je gewoon teveel meuk op je pc die je OS vernaggelt.
Ik installeer m'n OS alleen als ik bv. een ander mobo heb gekocht en het echt moet. Het blijft gewoon snel, stabiel, etc. ook na een jaar (WinXP btw.)

Ligt imho meer aan je zelf dan aan de software. :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 21:27:
Door de gebruiker op te voeden.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
lol @ je oom.. maar ok zo ben ik niet.
maar tog zit op veel illigale sites te speuren. en worden er wel is automatisch dingentjes geinstalleerd.
dus vandaar.
maar ok ik vind die van dat c en d wel een goede.
ik heb nu 3 partities
c d en e
C: voor OS
D: voor data (films, mp3s, docs)
e: voor proggys (dreamweaver flashfxp enz)

denk dat dit het beste is en genoeg alles organizeren :) denk ik zo :>

Verwijderd

Topicstarter
nou opdat win2k de enige os is die bills gate goed heeft gemaakt.
meest stabiel en niet zo kinderachtig.
windows xp is zo instabiel als wat.

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 21:41:
en worden er wel is automatisch dingentjes geinstalleerd.
Nah, die installaties kun je allemaal laten bevestigen. En dan moet je dus niet te snel op Ja / Yes drukken.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 21:42:
[...]

nou opdat win2k de enige os is die bills gate goed heeft gemaakt.
meest stabiel en niet zo kinderachtig.
windows xp is zo instabiel als wat.
Dat is jouw mening/ervaring.

Ik gebruik XP zolang het er is, zowel thuis als op werk.
Werkt gewoon zoals als het moet, superstabiel en snel.

Ik snap niet dat mensen zo anti XP.
En de themes kan je uitzetten... dus dat is geen argument...
Waarschijnlijk is je hardware gewoon brak ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Redje schreef op 01 August 2003 @ 21:45:
Ik snap niet dat mensen zo anti XP (zijn).
En dat is weer jou mening ;)

Tis alleen een beetje off-topic en wellicht beter op z'n plaats in Windows 2000 of XP, welke van de twee? * :)

on-topic: 3/4 van de verneukte installs zijn user error, al dan niet door te snel klikklikklaar installeren van apps of een sys wijd open te laten staan waardoor malware vrij spel krijgt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Redje schreef op 01 August 2003 @ 21:45:
[...]

Ik snap niet dat mensen zo anti XP.
En de themes kan je uitzetten... dus dat is geen argument...
Waarschijnlijk is je hardware gewoon brak ;)
Stabiel is het misschien wel, maar snel absoluut niet. Ik doe in win2k de grootste moeite om niet perongeluk de IE6 update te installeren, want daarmee word het even traag als winXP.

BTW, om je windows "schoon" te houden hoef je maar 1 ding te doen > nadenken vorodat je iets installeerd. Deel alles goed in, dus programma's netjes onder programm files, zonder eerst een map van de producent ertussen enzo. Accepteer NOOIT dingen vanaf MSN messenger / Internet Explorer. Zet de preview uit in Outlook, zodat je geen spyware en virussen kan openen.

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:58

pietje63

RTFM

tja, kort samengevat geen meuk installeren, maar dat was al eerder gezegd
maar serieus, gewoon niet ge veel programma's installeren om ze uit te proberen, beveiligingsniveau van ie hoger dan standaard zetten etc....

zelf had ik een tijd een image van 2 GB van windows+office+veel-gebruikte-apps maar met het terugzeggen van die dingen heb ik toch altijd moeite (veel programma's slaan toch instellingen e.d. op in subdirs van windows, zoals login gegevens)

wat veel mensen doen (ik niet) is een 2e install van windows ernaast doen en die gebruiken om dingen uit te proberen enzo (ik heb ook altijd minimaal 2 os op mijn pc staan voor alsik een keer iets belangrijkst moet doen en er gaat er een 'kapot'

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• blackd
  • Niet online
Je kunt ook alternatieve software gebruiken ipv de meegeleverde software bij Windows
Internet Explorer -> Mozilla / Firebird / Opera
Outlook Express -> Eudora, Mozilla Mail, The Bat
MSN Messenger -> Trillian, Gaim

Dat verkleint de kans dat er zooi geinstalleerd wordt: denk aan ActiveX troep, spyware zooi via Internet Explorer, misbruik van de iframe exploit wanneer je systeem niet up to date is of het laden van remote images in mails (bij preview, wat al genoemd was), automatisch sturen van exe bestanden via MSN Messenger.

Het probleem met IE, OE en MSN Msgr is dat iedereen het gebruikt, en dus dat men daar exploits voor gaat zoeken. Gebruik je die software niet, ben je ook niet vatbaar.

Maar als de user niet oplet, maakt ie 't toch wel stuk. Een virus kun je vast ook via Mozilla mail binnenkrijgen en dan openen.

Overigens, als je echt wilt klooien is misschien VMware wel een optie. Kun je een install van Windows draaien in een virtuele machine, je kunt de huidige 'state' van de machine opslaan en altijd teruggaan (net zoiets als systeemherstel, alleen dit werkt met images), en je hoeft niet te rebooten om te klooien.

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 12:43

TaZz

Nostalgist

Let in ieder geval op allerlei popup vensters en security warnings.... klik niet zomaar overal op.
Wat al enorm kan schelen is een andere browser gebruiken zoals Mozilla (Firebird) of Opera.
Als je toch IE wil blijven gebruiken kijk dan eens naar een goede popupkiller.
Pagina: 1