Probleem met homepage

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-08 14:48

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Sorry voor onduidelijke topictitel, maar heb geen id wat wel een goede is ;)

Ik was ff bezig een homepageje te maken, en wilde gebruik maken van een forum. Ik maak gebruik van frames in mn site.

Het forum heb ik geupped bij lycos, en komt van http://users.skynet.be/watchhorse/een_forum.htm

het forum op zichzelf werkt gewoon (is nog niet klaar ofzo), maar zodra ik de een knop/link aanklik voor het forum dan gaat die eerst open in de mainframe en daarna opent die gelijk de index.htm op lycos, maar dat is helemaal niet de bedoeling

Ik ben nogal n00b op dit gebied, en hoop dat iemand mij kan uitleggen wat ik fout doe, of wat misschien mogelijk niet kan met een forum via lycos

De url naar mn homepage http://www.relex.demon.nl

Het is alleen nog maar test dus hoef daar geen kritiek over ;)

[ Voor 14% gewijzigd door n00bs op 01-08-2003 21:42 ]

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:14

pietje63

RTFM

hier doet hij het wel gewoon
een topic titel had misschien kunnen zijn "[frames] link opent in verkeerd frame"
verder kun je bij links instellen in welk frame hij opend door gebruik te maken van
HTML:
1
<a href=link.ext target="framename">
(het target=framename stuk is dus van belang)
ik krijg wel een scriptfout icoontje van internet explorer

[ Voor 13% gewijzigd door pietje63 op 01-08-2003 21:47 ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ja dat scriptfout zag ik ook al :?
Wat dus de bedoeling is dat het forum opent in de mainframe, dat doet die ook bij mij voor een paar sec. en dan gaat die opeens naar de index.htm op lycos webspace... als ik geen index.htm daar neerzet, krijg je de root van de webspace op lycos te zien

Terwijl als je gewoon het forum opent http://members.lycos.nl/relexrelex/phpBB2/
dan is er niets aan de hand en geen script error... :?

[ Voor 20% gewijzigd door n00bs op 01-08-2003 21:50 ]

• pietje63

pietje63

RTFM

ja, ik merk nu ook wel dat hij een beetje raar doet... dit zal best wel eens iets met die scriptdout te maken kunnen hebben, maar die is ook vaag, want als ik gewoon http://members.lycos.nl/relexrelex/phpBB2/ open krijg ik de scriptfout niet.... ((je was me net voor))

Het probleem heeft denk ik te maken met de banner van Lycos die niet in het frame past, maar dat weet ik ook niet zeker

[ Voor 4% gewijzigd door pietje63 op 01-08-2003 21:53 . Reden: hij was me voor ]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Dat zou weleens kunnen... Lycos dumpt dit er in iedergeval in:

</pre></xmp></noscript><script language="javascript" src="http://ads.tripod.lycos.nl/ad/test_frame_size.js"></script>
<script language="javascript">
if (!AD_clientWindowSize()) {
document.write("<NOSC"+"RIPT>");
}
</script>

<script type="text/javascript" src="http://ads.tripod.lycos.nl/ad/ad.php?cat=noref&mkw=&CC=nl&ord=3f2ac5b8&adpref="></script>

[ Voor 22% gewijzigd door n00bs op 01-08-2003 21:58 ]

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 22:10
Ziet er naar uit dat die Lycos banner het niet leuk vind om in een apart frame te worden geopend. Vandaar dat je meteen wordt doorverwezen naar de Lycos webspace (met wel een goeie banner). Lekker lame van Lycos weer...

Is er niet een manier om die banner weg te krijgen?

edit:
Je slaat de spijker op zijn kop :P

[ Voor 9% gewijzigd door -Mous- op 01-08-2003 22:01 ]

• pietje63

pietje63

RTFM

-Mous- schreef op 01 August 2003 @ 22:00:
Ziet er naar uit dat die Lycos banner het niet leuk vind om in een apart frame te worden geopend. Vandaar dat je meteen wordt doorverwezen naar de Lycos webspace (met wel een goeie banner). Lekker lame van Lycos weer...

Is er niet een manier om die banner weg te krijgen?
ja, die is er zeker, maar als je de policy van lycos leest dan lees je dat, dat niet toegestaan is (de enige manier die mag is betalen :))

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Hmz lekker dan... kan dus alleen openen in New Window... blijkbaar :?
Dit is echt lame van Lycos idd, payback time >:)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
n00bs schreef op 01 August 2003 @ 22:03:
Hmz lekker dan... kan dus alleen openen in New Window... blijkbaar :?
Dit is echt lame van Lycos idd, payback time >:)
:? zij geven je gratis webspace hoor...
Neem een goeie host en betaal gewoon,
of draai je eigen server.
Zij gevn je iets met bepaalde voorwaarden (die jij hebt geaccepteerd),
als je die wilt overtreden zit je hier verkeerd.

Topic reported

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Jeeesz vat je altijd alles zo serieus op :S

Het is toch niet anders dan normaal dat je frames kan gebruiken...

[ Voor 45% gewijzigd door n00bs op 01-08-2003 22:11 ]

• -Mous-
OMG, hij vind het lame dat hij een forum niet in een frame kan gebruiken en dan ga jij hem reporten???? Waar slaat dat nou weer op?

Ik ben zelf nog nooit ergens webspace tegen gekomen die deze beperking geeft. Het is niet meer dan normaal om frames te gebruiken in een web pagina. Dat zou toch gewoon moeten kunnen.

[ Voor 42% gewijzigd door -Mous- op 01-08-2003 22:14 ]

• pietje63

pietje63

RTFM

n00bs schreef op 01 augustus 2003 @ 22:10:
Jeeesz vat je altijd alles zo serieus op :S

Het is toch niet anders dan normaal dat je frames kan gebruiken...
frames gebruiken is bij lycos normaal gesproken ook geen probleem, dan krijg je alleen in de frameset de banner te zien

op lycos kan en mag veel, images of bestanden direct linken is geen probleem, maar ik vind het niet raar dat ze zo'n check inbouwen, vooral voor een forum wat een vrij zware applicatie is voor een server

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ok het zou dus moeten kunnen werken, maar het werkt niet :?
Ik heb op mijn eigen homepage geen vage scripts of code in mn site zitten... dus nogal wazig dat het dan bij mij niet werkt

• -Mous-
Als je nou je hele site op die Lycos server zet en er dan naartoe verwijst? Misschien dat hij het dan wel accepteert?

• Weezer-DC
-Mous- schreef op 01 August 2003 @ 22:12:
OMG, hij vind het lame dat hij een forum niet in een frame kan gebruiken en dan ga jij hem reporten???? Waar slaat dat nou weer op?

Ik ben zelf nog nooit ergens webspace tegen gekomen die deze beperking geeft. Het is niet meer dan normaal om frames te gebruiken in een web pagina. Dat zou toch gewoon moeten kunnen.
Lezen is ooh zo moeilijk voor sommige mensen.
Daarvoor report ik hem niet.
Ik wil voorkomen dat hier starks een script komt die die ad van lycos verwijderd,
ja die bestaan B)
Die payback time was niet in de zin van we gaan geld geven hoor :>

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Uhm echt wel... ik wilde veel geld storten op de bank# van Lycos ;)
En nee er komen hier geen scripts in mijn topic, ik wil gewoon een oplossing
En 2 neem GOT niet zo serieus dat jouw leven er van afhangt... je bent pas 17

En ik weet dat er scripts bestaan, en weet ook hoe google werkt na al die jaren...
En heb ik om een script gevraagd??? nee, ik vraag een oplossing geen work around

Mous> ik zou alles wel op de lycos server kunnen zetten, maar dan wordt het weer zo traag en dat wil ik ook weer niet

[ Voor 36% gewijzigd door n00bs op 01-08-2003 22:20 ]

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
In die download link van dat forum staat versie 2.0.1
Ik zou ff op phpbb 2.0.5 http://prdownloads.source...0.5.zip?use_mirror=belnet Dan heb je direct alle security updates enz.

I'll be back

• -Mous-
LOL, natuurlijk gaan we hier dat script niet posten... en dat icoontje (>:)) was dus om aan te geven dat het een beetje overdreven was (dat van die payback time).

Jammer dat Lycos idd zo traag is, anders had je meteen je hele site er op kunnen knallen. Maar je zou het toch ff kunnen proberen? Gewoon om te kijken of het werkt.

• Weezer-DC
n00bs schreef op 01 augustus 2003 @ 22:18:
Uhm echt wel... ik wilde veel geld storten op de bank# van Lycos ;)
En nee er komen hier geen scripts in mijn topic, ik wil gewoon een oplossing
En 2 neem GOT niet zo serieus dat jouw leven er van afhangt... je bent pas 17

En ik weet dat er scripts bestaan, en weet ook hoe google werkt na al die jaren...
En heb ik om een script gevraagd??? nee, ik vraag een oplossing geen work around

Mous> ik zou alles wel op de lycos server kunnen zetten, maar dan wordt het weer zo traag en dat wil ik ook weer niet
Ik neem GOT iig serieuzer als jouw forum,
denk je echt dat dat een groot forum wordt ofzo..
Zonde van je tijd, en als het groot en druk bezocht wordt (veel datverkeer) gaat lycos zeker geld vragen.

I rest my case

EDIT : lezen blijft moeilijk hee, ik zeg toch ook niet dat jij daar om hebt gevraagt :z
offtopic:
Je bent trouwens wel heel euh, jong... :O

[ Voor 9% gewijzigd door Weezer-DC op 01-08-2003 22:25 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Weezer-DC schreef op 01 August 2003 @ 22:22:
[...]

Ik neem GOT iig serieuzer asl jouw forum,
denk je echt dat dat een groot forum wordt ofzo..
Zonde van je tijd, en als het groot en druk bezocht wordt (veel datverkeer) gaat lycos zeker geld vragen.

I rest my case
:?
Denk je nou een slimme opmerking te maken of wat :?
Sorry maar hier serieus een antwoord opgeven en/of op ingaan is gewoon VER VER onder mijn niveau jongentje

En PS: waarom post je hier, als je alleen maar als een kleuter hier postings plaatst.
GAARNE ONTOPIC

[ Voor 13% gewijzigd door n00bs op 01-08-2003 22:25 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
herminator schreef op 01 August 2003 @ 22:21:
In die download link van dat forum staat versie 2.0.1
Ik zou ff op phpbb 2.0.5 http://prdownloads.source...0.5.zip?use_mirror=belnet Dan heb je direct alle security updates enz.
Great thnx, is geen oplossing voor m'n prob. maar is in ieder geval een goed gebaar :)

• pietje63

pietje63

RTFM

n00bs schreef op 01 August 2003 @ 22:18:
dan zorg je dat de link naar het forum naar parent linkt; en dan een nieuwe framespage op de lycos site opent met een nieuwe menu dat weer naar je gewone site linkt (maar dat had je vast ook wel zelf kunnen bedenken)

en qua snelheid; als er iets langsaam is bij Lycos zijn het vaak de zwaardere applicaties als fora, en op het moment gaat je forum snel genoeg
Denk je nou een slimme opmerking te maken of wat
Sorry maar hier serieus een antwoord opgeven en/of op ingaan is gewoon VER VER onder mijn niveau jongentje
als ts moet je vooral zo beginnen tegenover gewaardeerde mede tweakers... geef het goede voorbeeld zou ik zeggen

[ Voor 21% gewijzigd door pietje63 op 01-08-2003 22:29 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Daar heb ik idd al aan ged8 Pietje alleen nog niet uitgeprobeerd. Lijkt mij in ieder geval dat daardoor de tijd voor openen wel een stuk langer wordt.

ps: idd maar ik kan niet zo goed tegen mensen die op op zo een toon al gelijk een topic inkomen... daar zijn er een paar van op GOT en voor mij halen die GOT gewoon omlaag, ik weet zelf ik ben ook een puber geweest en dan denk je dat de wereld zo groot is als je eigen belevenis en dat jij daar het centrum van bent... maar toch :?

[ Voor 53% gewijzigd door n00bs op 01-08-2003 22:32 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:56

crisp

Devver

Pixelated

Het is inderdaad een redirector:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
myreg=new RegExp("lycos\.nl","i");
if ( !myreg.test("'"+top.location+"'") ) {
    nwreg=new RegExp ("http://([^/]+)?(/([a-z0-9A-Z\-\_]+)?[^']+)","i");
    rn=nwreg.exec("'"+self.location+"'");
    if (parent.frames.length==2) { top.location="http://" + rn[1] + rn[2]; }
    else { top.location="http://" + rn[1] + "/" + rn[3]; }
}

wel een hele slordige, want top.location geeft in dit geval een JS security error; dat hadden ze netter mogen doen.
In ieder geval is het duidelijk wat de oplossing is: je forum in een nieuw window openen in plaats van in een frame. Wil je wat anders, zoek dan betere (lees: betaalde) hosting.

Basic stuff, en dit topic is al een beetje uit de hand gelopen, vandaar het slotje :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.