Toon posts:

Core kleur van de duron

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jullie weten vast nog wel dat er een posting geweest is over de core kleur van een duron....dat had te maken waar hij vandaan kwam......

Nu heb ik hier in mijn handen, 2durons ....1 met blauwe core en 1 met roze/rode core....

De serienummers zijn opvolgend.....!!!

Iemand een slimme verklaring?

• joffri
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
LOL

je hebt denk ik iets teveel ingekleurd !!! :)

(of is dit niet slim ??)

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
Een slimme opmerking Gek! ;)

Ik denk dat er misschien wat andere prut is gebruikt op de core. Het is net of er een plastic laagje om zit om de core vast te plakken. Ik denk dat het gewoon een andere tube van dat spul is, of misschien hebben ze een andere hoeveelheid erop/onder gedaan.

Misschien lul ik uit mijn nek, maar dat zijn mijn 2 centen. Verder van dat maakt het verder geen donder uit hoor. Ik denk dat ze het allebei goed doen.

Wat je natuurlijk ook kan proberen is in ander licht houden :+

Hop,hop,hop!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
Soms wordt de core van een Duron iets bruin/roder, wanneer je 'm gebruikt hebt.
Maar ik heb 't ook al gezien bij Durons di nog nooit gebruikt waren. Mischien verkleuring door in de vitrine te liggen ;)
[geintje]
had je kunen vragen om korting, omdat 't om een demo model gaat ;)
[/geintje]
Maar waar 't nu allemaal door kan komen, die verkleuring, weet ik niet precies.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Floor-is
  • Laatst online: 20:46

Floor-is

5.2

In principe zou blauw moeten betekenen dat er gebruik word gemaakt van koper in de core. Bij een duron is dit echter niet het geval, dat blauwe is dus niet helemaal kloppend.

De kleur voor je duron boeit dus helemaal niet, het gaat er om dat dit prutje in principe de core moet beschermen. (En hard wordt enzo)

Bericht hierboven

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:50

MetalStef

gietijzer

Zijn dan vast geen serienummers, maar fabriekscodes.

En anders moet je gewoon niet meer zoveel van dat gekke spul snuiven...

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:35
Had in het begin een blauw/paarse... nu issie groen/bruin... dus misschien zijn ze al eens gebruikt..

Pvouput live

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Zoek optie??
zeker niet nooit van gehoord?

nou ja ik zal het wel ff uitleggen:
ALLE durons worden in Austin (Texas) gemaakt
de kleur van de core heeft te maken welk soort verf ze hebben gebruikt. en dat koper aluminium verhaaltje geld alleen voor thunderbirds.

hier het antwoord van een AMD vertegenwoordiger toen ik het vroeg:

Dear Randy,

Most certainly I can tell you why it's greener. The greener Duron is due to a different paint. That's all. We have even used Red paint on some of them. Still the same chip inside...

Yes, they are all made in Austin, Texas, and the paint has nothing to do with where they are made... But since we are sometimes changing the paint, some people seem to think that we are actually using different paint in different places.

Regards,
Mats Petersson

snappie het nu?

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:38
HA! had ik nog gelijk ook.

Ik ben Gooooooooeeeeeed!!! :+

Hop,hop,hop!

• joffri
  • Laatst online: 03-04-2024
ik vond inkleuren toch een leukere verklaring !
*D*D*D

• Floor-is
  • Laatst online: 20:46

Floor-is

5.2

Randy: Je snapt het denk ik wel, maar zegt nog iets niet helemaal goed.

Alle Tbirds hebben namelijk copper interconnects, deze worden zowel in Austin en Dresden gemaakt. De durons hebben allemaal aluminium interconnects. Koper is eigenlijk gebruikt om een betere scalability te verkrijgen, op hoge kloksnelheden bleek het Aluminium niet helemaal vol te houden. De durons zijn dus in principe ook niet gemaakt om boven de 850Mhz te draaien. Wanneer de opvolger komt, zal deze echter gebruik maken van koper, dit omdat deze boven de Ghz gescaled gaat worden.

De kleur van het goedje heeft in principe weinig meer te maken met wat voor core er in zit. Het zou logischer zijn om groen te gebruiken bij koper en blauw bij aluminuium aangezien deze kleuren beter overeen komen. Maarja momenteel worden alle kleurtjes door elkaar gebruikt.

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
thnx allemaal!!

Verwijderd

TTBOMK hebben enkel de in Dresden gemaakte Athlons koperen interconnect en zouden diegene die in Austin gemaakt worden Aluminium interconnects hebben (zie bij Toms Hardware Page). Het is best mogelijk dat dit veranderd is, maar heb er nog nooit iets van gehoord.
Pagina: 1