USB aansluiting van 16 pins op 9 pins mobo.

Pagina: 1
Acties:

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 11:38

bl33d

I love the smell of Napalm..

Topicstarter
Titel zegt het al..

Heb een Asus moederbord hier met een Asus usb connector op het mobo. Connector is 9 pins (zo'n Asus only aansluiting lijkt het wel). Mijn kast een Lian-li pc-60 heeft 4 usb aansluitingen extra voorop. Deze wil ik aansluiten maar echter het heeft een 16 pins kabel!

Ik weet nu echt niet hoe ik dit moet aansluiten op een 9 pins connector. Hieronder zie je wat ik heb overgenomen uit de case manual.

vbus -- red.3
d- -- white.3
d+ -- green.3
gnd -- black.3 USB3
gnd -- black.4 USB4
d+ -- green.4
d- -- white.4
vbus -- red.3

vbus -- red.2
d- -- white.2
d+ -- green.2
gnd -- black.2 USB2
gnd -- black.1 USB1
d+ -- green.1
d- -- white.1
vbus -- red.1

Ok in totaal dus 16 pinnetjes. Ik kan "denk" ik USB 3 & 4 niet gebruiken omdat er gewoon te weinig pins op m'n moederbord zitten. Dus wat moet ik precies doen als ik USB1&2 aan de praat wil krijgen op een 9 pins moederbord?

En ja ik heb search gebruikt. En nee sorry ik werd niet wijzer. En nee ik weiger zo'n asus usb kaartje te gebruiken vanwege simpele reden dat ik onmogelijk bij mijn usb aansluiting kan komen achter mijn pc.

Alvast bedankt :*)

Verwijderd

Zo'n 9-pins aansluiting is bedoeld voor twee extra USB poorten.
In de handleiding van het asus moederbord staat de pin-out ervan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pinout voor die 9 pins is heel makkelijk.

code:
1
2
3
4
12345
.....
....
6789

1 - vcc
2 - data -
3 - data +
4 - ground
5 - not connected
6 - vcc
7 - data -
8 - data +
9 - ground.

dus waarschijnlijk heb je 4 pinnetjes per poort en kun je ze alsnog allemaal gebruiken.

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-07 11:38

bl33d

I love the smell of Napalm..

Topicstarter
Heb het geprobeerd mensen en het werkt idd! Dank u:)

Alleen mijn 2e USB aansluiting werkt niet 100% ?! Onder Windows geeft hij wel 2 poorten aan die aanwezig zijn. Als ik bv. zo'n pendrive in de USB 1 dauw dan werkt ie. Als ik dat in USB 2 doe geeft hij een error dat het een vreemd apparaat is. En nu als ik mijn muis in USB 2 doe dan doet ie geen fuck!

Hoe de fuck?