Toon posts:

cpu te warm ?? bij 45 graden

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb onlangs al xtra systeem een amd xp 2400+ /266
met een asrock k7vm2 gekocht daarop een spire falcon rock 2

nu blijkt wanneer de cpu boven de 44 graden C komt hij fouten gaat maken en boven de 45 graden vast loopt ???

wtf is er aan de hand .. de cpu moet minstens 70 graden aan kunnen ??
als ik heb underklock op een 1800+ geeft ie geen problemen temp is dan 38 graden full-load

Verwijderd

voelt de heatsink heet of warm aan, kijk met meedere programas of je tempsensor goed is, en anders zou ik lekker een nieuwe koeler kopen waarmee die op stock 38C is en niet meer vastloopt:P

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-07 20:29

shag-me

-n0n3-

de temps kunnen heeeeeel erg afwijken, in het echt kan het zo tientallen graden meer zijn omdat de temperatuur niet altijd op of vlakbij de proc word gemeten.. misschien moet je de heatsink beter eropzetten... met een flinterdun laagje koelpasta!!!!

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
dat ie 45 graden aangeeft hoeft niet te betekenen dat ie intern niet warmer wordt!
waarschijnlijk zit je koeler er niet goed op, of te los.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Hoe warm is je videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
koelblok zit er dev goed op .. en wordt best warm (45 graden C)
videokaart is onboard en sys temp is 37 graden C

ik snap er niks van de cpu moet het gewoon normaal doen bij een temp van 45 graden C
zelfs bij 50 graden moet ie geen kick geven

kan het misschien aan de mobo liggen???

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik kan je vertellen dat ik 2 weken, af en toe was ik het zat, een pc aan de praat heb proberen te krijgen.
alleen als ik de cpu zwaar belaste crashte ie. bleek de koeler niet goed te zitten.
beugeltje iets verder gebogen, waardoor ie strakker zit. daarna geen problemen meer!
de temperatuur was in de bios en in MBM 46 graden EN de sensor van het MB zat goed tegen de onderkant van de cpu.
als je die standaard plak zooi (soort kauwgom) van de koeler gehaalt hebt en er normale koelpaste ondergedaan hebt, kan het zijn dat je een paar milimeter minder hoogte hebt, waardoor ie niet strak genoeg meer zit. dus check het nog eens :)

btw: als ik hem onderklokte deed ie het prima!! dat heb jij ook :)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit graag lezen eer je post :)

met daarin

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

en ook

http://gathering.tweakers...sage/17919686#temperatuur

Je geeft veel te weinig info in je openingspost, zowel qua specs als wat je al gedaan/opgezocht hebt- een beetje zelfwerkzaamheid wordt hier nl. wel gevraagd.

Dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.