Wat is eigenlijk precies het verschil tussen een processor OEM en een processor Boxed? Welke kun je het beste nemen?
oem = kaal
boxed = inclusief koeler en soms beetje pasta maar meestal niet (mijn ervaring)
Koop ALLEEN boxed als je niet van plan bent over te klokken. Aangezien je hier op tweakers komt zal dat wel het geval zijn.
DUS:
koop oem en kies zelf je pasta en koeler uit, want die dingen die je bij de boxed versie krijgt zijn middelmatig tot slecht !
------------------------------------------
Snelheid is ook niet alles..........
boxed = inclusief koeler en soms beetje pasta maar meestal niet (mijn ervaring)
Koop ALLEEN boxed als je niet van plan bent over te klokken. Aangezien je hier op tweakers komt zal dat wel het geval zijn.
DUS:
koop oem en kies zelf je pasta en koeler uit, want die dingen die je bij de boxed versie krijgt zijn middelmatig tot slecht !
------------------------------------------
Snelheid is ook niet alles..........
Je vergeet nog even te melden dat op boxed processoren meer garantie zit. In plaats van de standaard 1 jaar, is het voor Intel 3 of 5 jaar en voor AMD volgens mij ook 3 jaar.
Je krijgt er een koeler bij, hierop zit al wat roze of blauwe koelprut, rotspul, meteen verwijderen.
Je krijgt er een koeler bij, hierop zit al wat roze of blauwe koelprut, rotspul, meteen verwijderen.
Bericht hierboven
Verwijderd
OEM = alleen de CPU zonder heatsink en fan.
Boxed = CPU+heatsink+fan (plug en play...).
Ga je overklokken koop dan maar OEM en daarnaast een goede heatsink + fan. Ga je niet oc-en dan ben je met Boxed goedkoper af. Prijsverschil tussen OEM en Boxed is meestal maar een paar tientjes. Een goede heatsink+fan kan een veelvoud hiervan bedragen.
Ga je overklokken koop dan maar OEM en daarnaast een goede heatsink + fan. Ga je niet oc-en dan ben je met Boxed goedkoper af. Prijsverschil tussen OEM en Boxed is meestal maar een paar tientjes. Een goede heatsink+fan kan een veelvoud hiervan bedragen.
Zoals Floris_Diemel al zei, op BOXed/retail aparatuur zit 3 jaar garantie of langer.Op woensdag 29 november 2000 13:17 schreef Taylor het volgende:
OEM = alleen de CPU zonder heatsink en fan.
Ga je overklokken koop dan maar OEM en daarnaast een goede heatsink + fan blablabla....
Op OEM meestal 1 jaar.
http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.
Verwijderd
Nou fantastisch, ik ben helemaal stil...
Als je een boxed koop met 3 jaar garantie en je gaat oc-en dan ben je je garantie alsnog kwijt!
Ja tuuuuuuuuurlijk er zit zeker een black box in dat ding of niet? 
Daar komen ze dus nooit van ze lang zal ze leven achter, je kunt er gewoon mee spelen en rotzooien zonder dat ze er achterkomen.
Mijn P3-700E draait overigens met de boxed koeler gewoon 980Mhz, dus een goede fan is niet altijd nodig.
Daar komen ze dus nooit van ze lang zal ze leven achter, je kunt er gewoon mee spelen en rotzooien zonder dat ze er achterkomen.
Mijn P3-700E draait overigens met de boxed koeler gewoon 980Mhz, dus een goede fan is niet altijd nodig.
Bericht hierboven
Verwijderd
Klopt, maar een beetje Tweaker krijgt jeuk op de meest intieme plaatsjes als hij het woord warmte hoort 
BTW er zijn maar weinig gevallen bekend van cpu's die met standaard koeler een bepaald aantal MHz niet haalde en met een betere koeler (volgens hetzelfde principe) het opeens wel haalde. Dan moet je toch naar andere middelen grijpen
BTW er zijn maar weinig gevallen bekend van cpu's die met standaard koeler een bepaald aantal MHz niet haalde en met een betere koeler (volgens hetzelfde principe) het opeens wel haalde. Dan moet je toch naar andere middelen grijpen
Verwijderd
En hoe zit het dan met de montage. De tray of oem versie heeft een andere bevestiging. Aangezien ik alleen in het bezit ben van de boxed bevestigings steunen ben ik verplicht de boxed versie te kopen.:(
Geurt: Lijkt me sterk, aansluiting is precies het zelfde!
Als ik het goed heb is die Intel garantie:
OEM - 3 maanden
BOXED - 3 jaar
Scheelt nog al wat.
Misschien dat er hier tweakende verkopers zijn die dit kunnen bevestigen?
Als ik het goed heb is die Intel garantie:
OEM - 3 maanden
BOXED - 3 jaar
Scheelt nog al wat.
Misschien dat er hier tweakende verkopers zijn die dit kunnen bevestigen?
Verwijderd
Toch is het echt zo. Het is dus wel slot1 maar je hebt andere steunen nodig op je moederbord om de processor vast te zetten. Bij de boxed versie heb je hode steunen waar de processor met koeler en koelplaat inschuift. Bij de tray of oem versie heb je korte steunen nodig waar de koelplaat in klikt. Dit is tenminste mijn ervaring.
Ik heb mijn moederbord echter 2e hands gekocht en daar zaten alleen de grote steunen bij voor de boxed versie.
Ik heb mijn moederbord echter 2e hands gekocht en daar zaten alleen de grote steunen bij voor de boxed versie.
En bij mij loopt mijn Intel PIII 450 BOXED rustig op 600 MHz zonder ook maar een graad warmer te zijn geworden onder een stressed environment.. 
No Xtra cooling applied
No Xtra cooling applied
Due to the world shortage of trained trumpet players the end of the world has to be postponed. God Incorporated would like to apologize for this interruption in service.
Nou, het klopt voor een deel wat jullie zeggen. Dat van die garantie klopt, maar meestal is het zo dat de BOXED processors van iets betere kwaliteit zijn dan de OEM gevallen. De BOXED procs zijn daardoor meestal beter op te klokken...
Als je wilt tweaken zal ik dus zeker voor de BOXED gaan...
Als je wilt tweaken zal ik dus zeker voor de BOXED gaan...
Pagina: 1