[winxp] ActiveX werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Ik heb de search gebruikt maar ik kon niets vinden.

De pc waar ik nu achter zit geeft een foutmelding als een pagina een ActiveX element wil gebruiken. Ik heb admin rechten op de pc.

Het is de volgende foutmelding:
"De huidige instellingen van de beveiliging verhinderen het uitvoeren van ActiveX-besturingselementen op deze pagina. Tengevolge hiervan wordt de pagina misschien niet juist weergegeven."

Volgens de windows help ligt dit aan de beveiligings instellingen. Ik heb echter alle beveiligings niveau's in iexplorer al op laag gezet. Daarnaast ook gecontroleerd of bij ActiveX op ingeschakeld staat. Maar nog steeds geen resultaat. Ook heb ik geprobeerd Iexplorer6 SP1 te installeren.

Iemand misschien een idee?

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-04 09:50

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik heb precies hetzelfde probleem (zie foutmelding in screenshot), heb de search gebruikt maar geen van de gevonden oplossingen werkten hier... net als oplossingen uit de knowledge base van microsoft. :/

Ben standaard ingelogt als administrator.

Wat ik oa al geprobeerd heb:

- alle beveiligingsinstellingen van IE op laag gezet, en tig keer alles nagelopen.
- reinstall van IE 6 als van IE 6 sp1 (meerdere keren geprobeerd).
- reinstall van de basiscertificaten vanaf cd.
- Lokaal beveiligingsbeleid nagelopen, kon ik niks raars vinden... maar ik weet dan ook niet waar ik precies naar moet kijken.
- Een zooi tips van de knowledge base die ik hier niet allemaal ga herhalen. :P

Updates downloaden van windows update gaat dus ook niet...
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~g.straetmans/screen1.jpg

Iemand nog ideeen? :?

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Andere ActiveX componenten (dan denk ik aan Flash bv.) worden die nog wel goed uitgevoerd? :)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Had je Service Pack 1 voor Windows XP al geinstalleerd ? Zoniet, kan je veel updates al uit het Microsoft Download Center downloaden. Je kan Service Pack 1a hier geheel downloaden :)

Misschien verhelpt het installeren van Updates wel bij dit probleem :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

elevator schreef op 19 februari 2004 @ 23:31:
Andere ActiveX componenten (dan denk ik aan Flash bv.) worden die nog wel goed uitgevoerd? :)
Nee...
sanfranjake schreef op 20 februari 2004 @ 01:43:
Had je Service Pack 1 voor Windows XP al geinstalleerd ? Zoniet, kan je veel updates al uit het Microsoft Download Center downloaden. Je kan Service Pack 1a hier geheel downloaden :)

Misschien verhelpt het installeren van Updates wel bij dit probleem :)
Hmm ik heb overigens heb ik ook al een windows upgrade "reinstall" gedaan, zonder resultaat helaas.
SP1 heb ik er nog niet opgezet, dus dat ga ik maar is proberen. :P
En anders wordt het toch een complete windows reinstall of een format ben ik bang... :|

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Het probleem wat ik toen had, heb ik opgelost door de policy die op de machine stond te verwijderen. Ik had daar eerder wat mee zitten rommelen.

Ik weet niet precies meer waar ik het had gedaan, aangezien het al een tijd geleden is. Het was een commando wat je uitmoest voeren bij Run.

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

[edit] Ik heb het opgelost geloof ik. :P

Ik heb bij Systeembeheer/lokale beveiligingsinstellingen/ip beveiligingsbeleid op lokale computer en bij Systeembeheer/lokaal beveiligingsbeleid/lokaal beleid/ wat instellingen zitten veranderen en nu ben ik die activex foutmelding kwijt.
De meeste sites werken voor zover ik gezien heb nu goed (flash/shockwave/etc) en windows update werkt ook weer. *sigh* :) :Y)

[ Voor 54% gewijzigd door Specht op 21-02-2004 15:25 ]

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 21:04
ik heb nu ook die foutmelding, maar wat heb je precies bij die instellingen veranderd, aangezien ik geen zin heb om in mijn nieuwe systeem te gaan lopen prutsen. SORRY voor de kick, maar ik denk dat als ik een nieuw topic open dat ik te horen krijg dat ik maar eens de search moet gaan gebruiken. :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

kijk hier eens:
start > run > gpedit.msc

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/gpo-ie.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door alt-92 op 10-07-2004 23:22 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 21:04
euhm tja dit staat zo bij mij al, en ik wil windows update doen maar zelfs daar krijg ik foutmeldingen dat alleen een administrator toegang heeft wat ik zelf toch echt ben.
Pagina: 1