Chello probleem, monteur komt gluren ???

Pagina: 1
Acties:

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 00:46
Heb dus wat problemen met m'n Sjello internet (heb momenteel geen verbinding) en volgende week wordt er een monteur gestuurd. Hiervoor moet ik verdorie de hele middag (12.00-18.00) thuisblijven :(

Volgens de helpdesk is het signaal is te groot en m'n Terayon modem moet bijgesteld worden.

Hint of tips aangaande m'n nogal heftige netwerkje wat hier volop aanwezig is en staat te stralen naar de diverse (o.a. Wifi) PC's. ?

Moet ik dat allemaal maar FF verbergen, de domme jongen uithangen of maak dat ze niets (meer) uit ?

Vindt het nogal vreemd dat ze ineens het modem bij mij thuis bij moeten stellen. Terwijl het al jaren qua signaalsterkte goed werkt(e) en volgens mij dit in de headend (cq. wijkkast) gebeurd. De Terayon heeft geen consolepoort en kan ook niet vanuit de (enige) RJ45 worden geconfigureerd. Dus wat valt er bij te stellen ??

Kweet dat de voorwaarden strikt genomen verbieden dat er een netwerk achter de aansluiting zit maar da's gewoon onwerkbaar en niet meer van deze tijd.
Overigens, m'n netwerk hier is puur en strikt voor eigen gebruik en nee, ik ben geen zware gebruiker (ca 10-15Gb/maand).

[ Voor 3% gewijzigd door PtrO op 01-08-2003 18:47 ]

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Gewoon 1 pc aansluiten en doen alsof je neus bloedt, anders heb je er lui bij zitten die meten beginnen te zeuren....

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

http://home.nld.chello.nl...t/support/netwerk_status/ onderaan...
UPC/chello zal de algemene voorwaarden veranderen zodat een home-network officieel is toegestaan.
Niet al te druk maken dus... Wat ze lokaal kunnen doen bij sommige modems: de bandbreedte wijzigen (verminderen)

[ Voor 16% gewijzigd door WieMie op 01-08-2003 18:50 ]

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-05 08:53
Kweet dat de voorwaarden strikt genomen verbieden dat er een netwerk achter de aansluiting zit maar da's gewoon onwerkbaar en niet meer van deze tijd.
Overigens, m'n netwerk hier is puur en strikt voor eigen gebruik en nee, ik ben geen zware gebruiker (ca 10-15Gb/maand).
Volgens mij hebben ze sinds de introductie van het xbox netwerk, ook dat je een netwerk aan je chello lijn mag hangen?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Of ze er iets van zeggen hangt van de monteur af, maar ze kunnen hem wel afstellen bij jou thuis :)

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

dat is idd sinds kort ... maar ze zeuren er in mijn regio nog net zo hard over :(

En als je dan zegt dat het wel mag volgens hun voorwaarden, dan moeten ze dat eerst "nakijken" en dat duurt weer een paar weken :(

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:18

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

nou, 10-15 GB per maand da's toch al aardig... Maar buiten dat, gewoon lekker laten staan. Alleen als 't echt 'de spuigaten uit' loopt ff 1 PC aan je chello modem hangen, en de rest aan het eigen LAN, en niet aa sjello. ZO voldoe je precies aan de voorwaarden...
Bij mijzit alles netjes in de meterkast, modem, router, WLAN etc. Daar hebben ze nooit iets van gezegd. Trouwens, de monteur wordt door Sjello ingehuurd, dus die mag daar sowieso niks over zeggen.

Nothing is a problem once you've debugged the code

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

10-15gbyte/maand is gewoon normaal gebruik, dat halen wij hier zelfs met z'n 3en

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• heuveltje
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

monteurs werken (hier in ehv iig) niet voor chello maar voor een instalatie bedrijf dat door chello word ingehuurd. die intereseren het dus echt niet hoeveel pc's er achter hangen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mhoaw . gewoon maar een aansluiten is toch geen probleem .. laat ze het maar bewijzen.

Ik weet niet hoe dicht je bij huis woont (ik 10min) maar als er iemand langsmoet komen ergens op de dag vraag ik altijd of ze me 15 munuten van te voren willen bellen als ze er aan komen. werkt altijd.
(1 van de 3 keer zitten ze al lang en breed te wachten want dan waren ze veregetn te bellen :P )

Iperf

• mind29
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-03-2023
je hoeft je tegewoordig niet meer druk temaken je mag een netwerk hebben een ftp server wat in het verleden uit den boze was , maar nu niet meer ,ik zelf heb 15 Comp via een netwerk lopen en laats is er een monteur geweest om een nieuwe modem te installen ( nou installen moest het zelf doen want hij wist niet hoe het moest ) LOL.
namelijk na 4 jaar over gestapt naar het plus pakket . }) }) })

so take my advice dont worry :P :P :P
PtrO schreef op 01 August 2003 @ 18:46:
Heb dus wat problemen met m'n Sjello internet (heb momenteel geen verbinding) en volgende week wordt er een monteur gestuurd. Hiervoor moet ik verdorie de hele middag (12.00-18.00) thuisblijven :(

Volgens de helpdesk is het signaal is te groot en m'n Terayon modem moet bijgesteld worden.

Hint of tips aangaande m'n nogal heftige netwerkje wat hier volop aanwezig is en staat te stralen naar de diverse (o.a. Wifi) PC's. ?

Moet ik dat allemaal maar FF verbergen, de domme jongen uithangen of maak dat ze niets (meer) uit ?

Vindt het nogal vreemd dat ze ineens het modem bij mij thuis bij moeten stellen. Terwijl het al jaren qua signaalsterkte goed werkt(e) en volgens mij dit in de headend (cq. wijkkast) gebeurd. De Terayon heeft geen consolepoort en kan ook niet vanuit de (enige) RJ45 worden geconfigureerd. Dus wat valt er bij te stellen ??

NO NONONONONONONONON

Verwijderd

Bij ons kwam ook ooit eens een monteur langs namens UPC, maar was van een lokaal installatiebedrijf ofzo. Die doen daar dus niet moeilijk over: de monteur die bij ons langskwam heeft zelfs nog een extra stopcontact aangesloten in de meterkast :)
edit:
En dat was nog drie jaar geleden, toen een thuisnetwerk dus nog echt 'not done' was...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 09:16 ]

Verwijderd

2 jaar geleden kwam er ook een "chello-montuer" langs bij mij. Hij was ook een monteur van een apart bedrijf en geen chello!

Hij heeft me zelf nog even geholpen met het thuisnetwerkje opzetten :)

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-05 20:09
Volgens mij kennen mensen de algemene voorwaarden niet. Alleen bij chello plus mag je een netwerk hebben, niet bij chello light of chello clasic. Voor de X-box wordt een uitzondering gemaakt, omdat je die alleen via ICS kan aansluiten, en niet rechtstreeks op de kabel. Voor de X-box mag je dus wel je internetverbinding delen met chello clasic.

Hier een citaat uit de acceptabele use policy van chello

Verboden activiteiten zijn (onder andere):
• het aanbieden van inbeltoegang tot het internet via het chello netwerk;
• het aanbieden van shell-accounts, e-mail- of nieuwsservices of newsfeeds, het draaien van mail-, http-, ftp-, irc-, en dhcp-servers en interactieve multi-userforums;
• het aansluiten van meerdere pc’s en/of servers op een account.

De monteurs zijn meestal ingehuurd via een ander bedrijf. Grote kans, dat het hun dus niks boeit, wat jij doet met je verbinding. Maar dat wil nog niet zeggen dat het allemaal mag. >:)

[ Voor 14% gewijzigd door s441558 op 02-08-2003 09:52 . Reden: toevoeging ]

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

• Palomar
  • Niet online
voor de zekerheid dus gewoon ff een pc standalone op inet aansluiten. Je weet maar nooit, misschien dat die externe installateur wel duidelijke instructies van chello heeft meegekregen dat ie niks mag doen als het internet via een netwerk gedeeld wordt en dat ie er melding van moet maken oid.. :? Gewoon ff zekere voor het onzekere nemen en dat netwerk even lospluggen van internet, dan is iedereen weer tevreden ;)

Verwijderd

Zoals eerder werd verteld, ik zou het gewoon ff los koppelen. Maar ik denk niet dat als het extern bedrijf is ze er moeilijk over doen.

• PtrO
Zal voor de zekerheid maar FF alles wegzetten en één simpele PC neerzetten, voorkomt iig onnodige vragen danwel risico. Zal best dat een aardige gast niet moeilijk zal doen maar je weet idd maar nooit of je een dienstklopper of wellicht de supervisor aan de deur krijgt.

Wel trouwens een rotwerkje van een uur of 3, had alles nu netjes bij elkaar.
Afijn een mooie gelegenheid om dat sjello spul voortaan in een aparte kamer neer te zetten. Een UTP'tje tussen die twee (via kabelgoot) is nl. snel gelegd. 'Jammer'dat het zo mooi weer is.

Thanks voor de hints en tips, laat de afloop nog wel weten.

Verwijderd

PtrO schreef op 02 August 2003 @ 22:49:
Zal voor de zekerheid maar FF alles wegzetten en één simpele PC neerzetten, voorkomt iig onnodige vragen danwel risico. Zal best dat een aardige gast niet moeilijk zal doen maar je weet idd maar nooit of je een dienstklopper of wellicht de supervisor aan de deur krijgt.

Wel trouwens een rotwerkje van een uur of 3, had alles nu netjes bij elkaar.
Afijn een mooie gelegenheid om dat sjello spul voortaan in een aparte kamer neer te zetten. Een UTP'tje tussen die twee (via kabelgoot) is nl. snel gelegd. 'Jammer'dat het zo mooi weer is.

Thanks voor de hints en tips, laat de afloop nog wel weten.
Succes! :)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Wij hadden een paar jaar geleden ook CHello (3 pc toen) (2 maandjes later naar ADSL en we tuffen nog steeds met 6 pc`s lekker vrolijk rond :)) Alleen we mochten van de monteur geen Netwerk, gewoon simpel gedaan: pc3 afgekoppeld en monteur heeft die aangesloten :P Monteurtje weg kabeltje terug en gassen! (Nouja, 5 Kbps wel te verstaan :P) Maargoed dat was ook al een paar jaar terug. :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 16:08

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Pff als ik elke x alles moet weg halen als die kerel van chello komt, omdat er weer eens wat mis is. Dan blijf ik aan de gang, ik laat altijd lekker alles staan. Het maakt hun toch ook geen ene fluit uit heb ik wel is het idee :P

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Fludizz
  • Niet online
JvS schreef op 01 augustus 2003 @ 18:59:
10-15gbyte/maand is gewoon normaal gebruik, dat halen wij hier zelfs met z'n 3en
15GB met 3man?? :X :X dan doe ik toch iets grondig fout hiero :X ik trek 20 - 40GB/maand :X

alleen surfen kom ik al over de 10GB/maand heen...
of me vader is wel extreem actief geworden met die pr0n sites van hem... heb al meerdere malen van die dialers en spyware van zijn computer af moeten halen...

maargoed wij hebben nog nooit gezeik gehad over ons LAN...

[ Voor 9% gewijzigd door Fludizz op 03-08-2003 21:36 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Titelfix naar Chello.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Fludizz
  • Niet online
intoxicated schreef op 03 August 2003 @ 22:12:
Titelfix naar <font color="red">Ch</font>ello.
offtopic:
LOL nu je het zegt :D was me nog niet eens opgevallen :P

• PtrO
Thanks voor de titelfix >:) :o

De monteur is geweest en niksnada rondkijken noch ook maar een millimeter geïnteresseerd in mijn winkel van sinkel. Was ook weinig spraakzaam, wel uiterst correct en dus niets mis mee :).

Na het modem gechecked te hebben, dook hij op het aansluitpunt met een meet-TV en een retour frequentie meetzender (beide accu gevoed).

Vond m'n aansluitpunt nogal brakkig en had grote ruzie met de volgens hem deels geperforeerde "groene kabel". Maar da's van UPC repliceerde ik.
Ik: "Kan je er geen nieuwe aansluitdoos opztten ?" Helaas, dus niet :( .
Verder zei hij meer tegen zichzelf, dat m'n TV kwaliteit wat uit de doos komt waardeloos was (is het ook, vage achtergrondruis etc.).
Kon hij verder ook niets aan doen omdat dat zou betekenen dat er een nieuwe kabel etc. getrokken moest worden wat niet aan hem was.

Probleem waar hij hier voor was, dat het Internet modem-kanaal totaal niet (goed) doorkomt.

De man zoekt het 'UPC' testkanaal op z'n portable Grundig Meet-TV op (869 MHz NTSC, zag ik) om te kijken waar het retourknaal zit. Sluit z'n meetzender aan (27,69MHz) met tig converterpluggen en vetrekt richting wijkkast.

FF later (5min) komt ie terug en constateerd dat het probleem verholpen is en meldt zich af bij UPC. Ik: FF wachten beste man, eerst kijken dan geloven maar gelukkig kan weer verbinding maken.

Oorzaak was een geöxideerde aansluiting in de wijkkast.
Ik nog vragen terwijl hij wegloopt hoe hij dat gerepareerd had. Hij: los -en weer aangedraait 8(7.
"Die connectors in de wijkkast zijn waardeloos meneer omdat ze van Aluminium zijn". Kan dat dan niet weer gebeuren, was de vorige keer ook al het geval ? , Hij: "Voorlopig niet, fijne dag meneer".

Afijn, een snelwerkende monteur die doet waar hij voor gestuurd is.
Jammer alleen dat het mij ontbreekt aan mogelijkheden om a) de kwaliteit van de TV te verbeteren en b) te eisen/vragen dat ze betere spullen (connectors, kabel en wanddoos) gaan gebruiken.

Ga nu FF 4 dagen data in halen >:)

[ Voor 4% gewijzigd door PtrO op 04-08-2003 16:31 ]

• PtrO
Weer hetzelfde probleem.

M'n verbinding heeft welgeteld 3 uur gewerkt en krijg ik weer exact dezelfde foutsituatie. Een hele snippermiddag foetsie en ondertussen hang ik alweer 20min te luisteren naar muziekje van UPC (U wordt zo snel mogelijk geholpen, taradadada).

Heb dus deze status op m'n terayon, geloof niet meer dat er een draadje kapot is.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ooms/tweaks/terayon_status_cable.gif

Gebeld met de helpdesk. Sturen weer een monteur. Het schijn dat m'n CMRXpower e/o CMTXpower te laag staat. De laatste staat nu op 0 terwijl deze groter dan 15 moet zijn. Wat dit dan ook mogen betekenen.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PtrO schreef op 04 augustus 2003 @ 16:29:
Vond m'n aansluitpunt nogal brakkig en had grote ruzie met de volgens hem deels geperforeerde "groene kabel". Maar da's van UPC repliceerde ik.
Ik: "Kan je er geen nieuwe aansluitdoos opztten ?" Helaas, dus niet :( .
Verder zei hij meer tegen zichzelf, dat m'n TV kwaliteit wat uit de doos komt waardeloos was (is het ook, vage achtergrondruis etc.).
Kon hij verder ook niets aan doen omdat dat zou betekenen dat er een nieuwe kabel etc. getrokken moest worden wat niet aan hem was.
Als je tv kwaliteit onder de maat is MOETEN ze daar ook wat doen.
Moet je gewoon de storingsdienst van UPC televisie bellen. Ze moeten op de aansluit doos een bepaalde signaal sterkte afleveren. Als het minder is zijn ze de lul en moeten ze het fixen. Ook als dat betekend dat er nieuwe kabels gegraven moeten worden.

• PtrO
intoxicated schreef op 03 August 2003 @ 22:12:
Titelfix naar <font color="red">Ch</font>ello.
Wellicht wat overdone maar volgens de algemene voorwaarden, mag ik zonder toestemming van UPC niet de ch*llo merknaam publiceren. Dus daarom gebruikte ik de afkorting Sjello. Oeps, ga ik weer de fout in, ik noem UPC wat ook niet mag.

Dit getuige artikel in de algemene voorwaarden, ik citeer:
code:
1
2
3
4
5
14.3 Het is de Klant niet toegestaan om beeldmerken of merknamen met
betrekking tot de chello Service of UPC te publiceren of te gebruiken
zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van UPC. De Klant kan
geen rechten doen gelden op de betreffende intellectuele
eigendomsrechten.

Hoe bedoel je, monddood maken.

[ Voor 5% gewijzigd door PtrO op 06-08-2003 00:21 ]

• PtrO
little_soundman schreef op 05 August 2003 @ 02:18:
[...]
Als je tv kwaliteit onder de maat is MOETEN ze daar ook wat doen.
Moet je gewoon de storingsdienst van UPC televisie bellen. Ze moeten op de aansluit doos een bepaalde signaal sterkte afleveren. Als het minder is zijn ze de lul en moeten ze het fixen. Ook als dat betekend dat er nieuwe kabels gegraven moeten worden.
Punt is dat ik niet kan eisen. Wettelijk gezien ben ik geen onafhankelijke deskundige noch is er een instantie die door UPC is erkend om als deskundige arbitrage te doen. Heb daar al 's over gebeld en krijg dan te horen dat het aan mijn kabels ligt.
Geloof me, het spul hier achter het AOP is goed. Dikke (satelliet) coax, full-metal F-connectors, etc.

TV-kwaliteit staat simpelweg niet omschreven wat dat feitelijk is. Verder zal ik een zwakke zaak hebben, immers het beeld is, hoewel met wat ruis, toonbaar.

• Coen Rosdorff
  • Niet online
PtrO schreef op 06 August 2003 @ 00:38:
TV-kwaliteit staat simpelweg niet omschreven wat dat feitelijk is. Verder zal ik een zwakke zaak hebben, immers het beeld is, hoewel met wat ruis, toonbaar.
Er staat ergens een minimum signaal niveau omschreven. Ofwel bij de upc, ofwel bij de branche organisatie. Uit mijn hoofd gezegd is het 67db.

Zijn wel eerder draadjes over het signaal niveau geweest. Is een sterke zaak als een monteur al zegt dat het onvoldoende is.

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
PtrO> Check een TV direct op het AOP en vraag bij de buren of ze ook storing hebben (waarschijnlijk niet). Denk daarbij ook aan een eventueel verschil tussen hoge en lage kanalen. Bel vervolgens UPC (televisie): "Ik heb al geruime tijd last van ruis op mijn TV. Rechtstreeks aansluiten op het AOP geeft nog steeds ruis en ik heb vooral last op de lage/hoge kanalen. Mijn buren hebben ook/geen last hiervan.". Vervolgens moeten ze een monteur laten komen die gaat meten en constateerd dat de signaalsterkte brak is. Jij staat er natuurlijk bij en wijst op die geperforeerde groene kabel. ;)

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-03 15:49

Bzzje

Negeren is vooruitzien

PtrO schreef op 06 August 2003 @ 00:38:
[...]

Punt is dat ik niet kan eisen. Wettelijk gezien ben ik geen onafhankelijke deskundige noch is er een instantie die door UPC is erkend om als deskundige arbitrage te doen. Heb daar al 's over gebeld en krijg dan te horen dat het aan mijn kabels ligt.
Geloof me, het spul hier achter het AOP is goed. Dikke (satelliet) coax, full-metal F-connectors, etc.

bull****.... wanneer iemand wat komt "repareren" van een erkend bedrijf (dat moet wel want zij hebben ze ingehuurd, mag je verwachten dat het probleem opgelost is. 1 kan je dus genoegdoening vragen voor een snipperdag die je voor niets hebt moeten nemen, 2 kan je eisen dat hetgeen "gerepareerd" is gratis en voo niets weer goed gezet wordt.
Het zou toch wat zijn als je je auto naar de garage brengt om de radio goed te laten plaatsen en dat je terug komt de radio het niet meer doet en ook nog je koplampen stuk zijn.

Het een moet natuurlijk wel logisch verband met het ander kunnen hebben

Negeren is vooruitzien

Verwijderd

Je mag tegenwoordig gewoon een netwerk eracher hebben hangen hoor maar je krijgt support tot je modem en niet verder

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
DaRealRenzel schreef op 01 August 2003 @ 18:51:
nou, 10-15 GB per maand da's toch al aardig... Maar buiten dat, gewoon lekker laten staan. Alleen als 't echt 'de spuigaten uit' loopt ff 1 PC aan je chello modem hangen, en de rest aan het eigen LAN, en niet aa sjello. ZO voldoe je precies aan de voorwaarden...
Bij mijzit alles netjes in de meterkast, modem, router, WLAN etc. Daar hebben ze nooit iets van gezegd. Trouwens, de monteur wordt door Sjello ingehuurd, dus die mag daar sowieso niks over zeggen.
mwoah, ik haal met een pc al 80 per maand en kheb nog niets gehoord :P

Mijn rig

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 10:32:
Je mag tegenwoordig gewoon een netwerk eracher hebben hangen hoor maar je krijgt support tot je modem en niet verder
Waar haal je die wijsheid vandaan? Waarom zijn er dan mensen waarbij ineens een tijdje terug een verbinding met router het gewoon niet meer doet? En waarom weet jij niet als vele andere dat er nu Chello Light, Classic en Plus is, waarbij alleen de laatste met router is toegestaan? Bij de abonnees met één van de eerste twee abo's lijkt een router dus niet meer te werken en volgens de voorwaarden klopt dit ook. Bij Classic is alleen ICS nog toegestaan, wat naar de mening van andere posters zo is om een X-Box toe te laten.

• PtrO
little_soundman schreef op 06 August 2003 @ 00:45:
[...]
Er staat ergens een minimum signaal niveau omschreven. Ofwel bij de upc, ofwel bij de branche organisatie. Uit mijn hoofd gezegd is het 67db.

Zijn wel eerder draadjes over het signaal niveau geweest. Is een sterke zaak als een monteur al zegt dat het onvoldoende is.
Velthuis schreef op 06 August 2003 @ 10:16:
PtrO> Check een TV direct op het AOP en vraag bij de buren of ze ook storing hebben (waarschijnlijk niet). Denk daarbij ook aan een eventueel verschil tussen hoge en lage kanalen. Bel vervolgens UPC (televisie): "Ik heb al geruime tijd last van ruis op mijn TV. Rechtstreeks aansluiten op het AOP geeft nog steeds ruis en ik heb vooral last op de lage/hoge kanalen. Mijn buren hebben ook/geen last hiervan.". Vervolgens moeten ze een monteur laten komen die gaat meten en constateerd dat de signaalsterkte brak is. Jij staat er natuurlijk bij en wijst op die geperforeerde groene kabel. ;)
De monteur (hopelijk dezelfde) komt straks en ik zal proberen hem er van te overuigen dat het nu wel wellettjes is. Idd @little_soundman ze moeten een minimaal signaal niveau leveren. V.w.b. m'n Internet Forward/Return signaal heeft de Helpdesk al bevestigd (mondeling) dat het te laag is. Het probleem was dat ze dat :? niet konden doorgeven op de werkopdracht van de monteur. Dus dat moet ik hem vertellen.

Verder @velthuis, zal ik de monteur nadrukkelijk vragen omtrent de TV kwaliteit en verzoeken dit op te laten nemen in zijn bezoekrapport zoniet hem pas weglaten gaan wanneer het OK is.

Heb trouwens ook nu ook een log ingesteld waar duidelijk de brakke verbinding uitblijkt. Soms is er een uur of 2 verbinding, daarna is het weer over.

Geprobeerd om de dagen zonder internet terug te claimen. Volgens de Klantendienst (andere HD) heb ik geen zaak omdat niet 24u aaneengesloten de verbinding is onderbroken. Over de dag verspreid heb ik zo'n 2-4 uur verbinding (bijv. 's nachts wanneer ik pit).

Het vervelende zijn ook de tientallen interrupties met verbinding waardoor downloaden gewoon lastiger wordt.

Keep you posted met name omtrent de technische aspecten. Altijd handig voor anderen.

• PtrO
Monteur is geweest, vv. een glas Cola en de verbinding is nu weer OK :). Ook dit keer geen blik naar m'n set-up zelf. Hild puur z'n focus op het antennespul.

De signaal sterkte(s) in de subkast (begin van de straat) en wijkcentrale (iets van 3km verderop) zijn nu op mijn aandringen bijgeregeld, stonden idd te laag (wat ik al wist).

Hij weer met de bekende meet-TV (Grundig MKS??) in de weer en later een een Reflectie-Analyzer bij om te kijken of er ergens een kabelbreuk zat.
Vond het niet helemaal jofel want trof op ca 35m afstand van m'n AOP een heel klein dipje.
Plugde z'n meetzender in en vertrok voor een klein uurtje.

Kwam terug met de mededeling dat het hele signaal pad optimaal was bijgeregeld.
Beeld (direct AOP) is idd veel beter waarna voor hem de zaak was afgedaan en vertrok.

Alleen was m'n beeld via mijn eigen distributie systeem totaal naadje.

Dit kon ik verhelpen door een (extra) Hirschmann antenne-verterker (GHV20) vlak na het AOP te verwijderen. Hierna perfect beeld met maar heel weinig ruis op de lage kanalen. een verademing B)
Had die Hirschmann (20dB versterking) ooit geplaatst omdat ik anders nog meer ruis en anders verschrikkelijke lissajou figuren had. Nou dus niet meer nodig. Hou 'm wel op de reserve- bank want je weet maar nooit.

Kortom de volgende keer, hoop het niet, zal ik heel wat fermer aandringen dat ze eerst maar het (hele) signaalpad maar gaan doormeteren voordat ze beginnen te donderen over mijn installatie.

Voorlopig hou ik nog even de vinger aan de pols.

Thanks voor de tips.

• Coen Rosdorff
  • Niet online
PtrO schreef op 06 August 2003 @ 15:19:
Alleen was m'n beeld via mijn eigen distributie systeem totaal naadje.

Dit kon ik verhelpen door een (extra) Hirschmann antenne-verterker (GHV20) vlak na het AOP te verwijderen. Hierna perfect beeld met maar heel weinig ruis op de lage kanalen. een verademing B)
Had die Hirschmann (20dB versterking) ooit geplaatst omdat ik anders nog meer ruis en anders verschrikkelijke lissajou figuren had. Nou dus niet meer nodig. Hou 'm wel op de reserve- bank want je weet maar nooit.
Nog een gratis tip dan: Als je meerdere tv's hebt, zet dan de ghv 20 er weer tussen, maar draai de versterking dan een heel eind naar beneden. (Zit een klein meerslagen potmeterje op) Bij te sterk signaal krijg je witte horizontale streepjes random over het scherm, en gaat het geluid wat vervormen.

Je kan dan met de versterker de verliezen in je eigen installatie (bij 2 tv's minimaal 3 db) compenseren.
Als het echt al super de luxe is zal je niets winnen, maar wellicht iets verliezen.

• PtrO
little_soundman schreef op 07 August 2003 @ 01:06:
[...]

Nog een gratis tip dan: Als je meerdere tv's hebt, zet dan de ghv 20 er weer tussen, maar draai de versterking dan een heel eind naar beneden. (Zit een klein meerslagen potmeterje op) Bij te sterk signaal krijg je witte horizontale streepjes random over het scherm, en gaat het geluid wat vervormen.

Je kan dan met de versterker de verliezen in je eigen installatie (bij 2 tv's minimaal 3 db) compenseren.
Als het echt al super de luxe is zal je niets winnen, maar wellicht iets verliezen.
Yes, da's ook een idee. Helemaal niet bij stil 8)7 gestaan dat ik natuurlijk de versterking gewoon kan verminderen. Zal dat proberen. THX.
Soms moet je worden gevoed door andermans blik. Je heb er geloof ik echt verstand van.

• PtrO
Helaas, helaas. het bezoek van de monteur heeft dan wel m'n TV-beeld flink verbeterd maar controle van m'n logs leert dat internetten via de kabel met exact hetzelfde probleem weer is afgestopt (geenforward/return vanuit de wijkversterker). Post dit dan ook via auto-backup op ISDN.

Vandaag had ik dus vanaf ca 15:00 (toen de monteur wegging) tot 21:30 verbinding (was 's avonds niet thuis), Vanaf dat moment weer continu 2 groene + rood knipperende leds.

Zal morgen FUPC bellen, weer €€€€ aan 0900, met het bericht dat ze van mij tot/met uiterlijk maandag 10aug03 gelegenheid krijgen om het probleem te verhelpen.
Hierbij laat ik nu me hele set-up zoals hij is. Ze kunnen me de bout kachelen.
Ergens hoop ik nu dat ze me à la minuut vanwege router gebruik er uitdonderen.

Wordt het niet opgelost, gaan we vrijwel zeker over naar Fast-ADSL danwel Power-ADSL (bbned, Draytek modem) :) over ISDN. Power-ADSL moet nog even door de budget commissie van wijze vrouwen.
Niet echt een groot probleem, denk ik, want het frust niveau stijgt nu naar 32oC.

Gelukkig heb ik niet m'n telefoon via UPC lopen waardoor ik toch nog iets kan doen via (inbel ISDN) XS4ALL. Kost helaas wel tikken die ik niet kan verhalen.

[ Voor 4% gewijzigd door PtrO op 07-08-2003 01:40 ]

• PtrO
Gebeld met de HD na een gesprek van ca 40min sturen ze morgen weer (met spoed) een monteur met de doelstelling het probleem doelgericht te verhelpen.

In eerste instantie "hoefde" ik niet geholpen te worden omdat ik immers "nu" verbinding had (is vannacht volgens m'n logs idd bijgekomen).
Na enige gebabbel (20min) en hele vage bevestigingen dat het signaal niet echt goed was droeg de helpdesk medewerker het gesprek over aan een "meer" ervaren persoon.
Deze was m.i. duidelijk "getraind" in het meer klantvriendelijk afhandelen. Tenminste geen doodlopende gesprekken van "loop 's naar het modem toe, reset uw modem is of controleer uw ipconfig etc.".

P.s. ik begrijp dat basale controles nodig zijn maar dat station was ik al tig keer gepasseerd.

Met enige moeite kreeg ik de bevestiging dat de signaal kwaliteit niet optimaal was, Kzit op rand van de marge. Hij wilde, helaas, geen harde getallen aan mij noemen. Hij zou de aannemer van de monteurs meer specifiek inlichten en zo nodig het modem laten vervangen.

Wanneer die komt, laat ik m'n router deze keer er gewoon tussen zitten. 's Kijken of en wat er gebeurd.

• PtrO
Monteur van een ander bedrijf geweest welke 12m coax heeft verwijderd tussen AOP en kabelmodem (beide ooit geplaatst door UPC zelf). Vroeger was dit gebruikelijker maar nu plaatsen ze het kabelmodem liefst op een afstand van maximaal 1,5m. Hij snapte niet waarom z'n voorganger dit zo hadden gelaten.

Verder heeft hij in het wijkstation (in een verdelerkast) de connector(s) nagezien, deels vervangen en signaal bijgeregeld. De schuldige verdelerkast was volgens hem bijna zeker over het hoofd gezien omdat die niet op tekening stond.

De andere monteur was ws uit een andere regio en dus ms niet bekend met de plaatselijke situatie.

Bijkomend voordeel: m'n signaal is nu (zeker qua TV) prima. Nagenoeg geen spatje ruis meer. V.w.b. Internet wordt het (mi) afwachten.
De buren zullen me en met name de monteur, zonder het te weten, ws ook wel dankbaar zijn :).

Ook deze monteur keek in het geheel niet naar m'n set-up die nu in volle glorie toch wel zichtbaar was. Opvallend was dat hij geen technische uitspraken deed over waarden en niveaus.

Kortom voor ons is de irritatie temperatuur nu weer iets gezakt en moet nageven dat UPC, na druk mijnerzijds, toch (ga ik vanuit) correct reageert. De monteurs zelf worden ingehuurd en doen (alleen ?) de gevraagde werkzaamheden.
Het is m.i. dus echt zaak de helpdesk te overtuigen over de aard en aanpak van het probleem.

Je router set-up kan je, nu uit eigen ervaring, best laten staan. Zolang het probleem daar niet mee heeft te maken, kijken ze er niet eens naar. Je moet er natuurloijk wel voor zorgen dat je eigen kabelnet zooi enige kwaliteit heeft.

Pagina: 1