Toon posts:

Mobo botst met videokaart (of andersom)

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er is een probleem met de drivers van
mijn grafischekaart en die van mijn nieuwe mobo.

Gegegens:
Mobo: Aopen AK77-333, VIA Apollo KT 333 Chipset
Grafische kaart: Club3D AIT Radeon 9700

Ik ging mijn nieuwe mobo installeren en dat ging goed tot 2 dagen later, toen starte hij ineens niet meer op, hij liep vast bij het opstarten van
Windows XP. Je kreeg een zwart scherm met 3 puntjes boven in of een standaard
alle kleuren door elkaar vast loop scherm.

Van de week heb ik alles eraf gegooid en stap voor stap alles geinstalleerd.

Het probleem bleken de drivers van mijn videokaart samen met die van mijn
mobo. (Dat weet ik doordat er niets anders op mijn computer stond, en toen ik de via de veilige modus drivers van de grafische kaart eraf haalde deed alles het wel goed)

Dus ik de nieuwe drivers van mijn videokaart en mobo gedownload en geinstalleerd, maar dat hielp dus niets.

Mijn vorige mobo had ook een VIA chepset en was van Asus en daar werkte alles wel goed op.

Hoe moet ik dit op lossen, weten jullie iets?

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
Mobo botst met videokaart
toch nie teveel blikschade hoop ik? :+

nu effe serieus, als ik jou was zou ik windows eerst opnieuw installeren, vervolgens de laatste VIA drivers installeren (www.viaarena.com dacht ik) en dan de laatste driver voor je videokaart. Daarna kan je mss best direct DirectX updaten.

Verder heb ik persoonlijk ook al veel problemen gehad met een VIA chipset. Je kan eens proberen de andere PCI kaarten (soundcard soms van creative, nvidia videokaart?) van plaats te veranderen.

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Verwijderd

Topicstarter
Blikschade? tja zit niet veel blik meer op mijn computer. heb z'n jasje maar uit gedaan, wat wil je met een AMD, op zolder, met een hittegolf?!

[On topic]Had de nieuwste drivers al gedownload en directX ook. PCI kaart zal ik eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee die PCI kaarten verwisslen hielp niets. Windows XP heb in ondertussen ook al 6 keer opnieuw geinstalleerd.

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-06 11:48
Helaas zoals iemand boven me zei zijn dit geen nieuwigheden, en is VIA bekend om zijn glitches met Je videokaart en/of geluidskaart.

Ik weet niet of je n PCI soundkaart heb, maar zet eens in Directx de slider bij sound van Hardware acceleratie een helemaal terug (hence: Uit.)

.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 18:49:
Blikschade? tja zit niet veel blik meer op mijn computer. heb z'n jasje maar uit gedaan, wat wil je met een AMD, op zolder, met een hittegolf?!

[On topic]Had de nieuwste drivers al gedownload en directX ook. PCI kaart zal ik eens proberen.
Wees ff duidelijk :o

In je openingspost rep je niet over PCI kaarten, nu lees ik dat je ze er wel in hebt zitten...

In dat laatste geval is het toch echt aan te raden Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen door te lezen. Je komt dan vrijwel vanzelf op het antwoord, of je sluit iig erg veel dingen uit.

/geen troubleshooter en blijkbaar onvolledig openingspost - dicht

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.