kernel panic hoe fix ik dit

Pagina: 1
Acties:

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-05 22:54
Even de storyline:

Op mijn oude mobo deed linux het wel @ mijn scsi conrtoller en was er niks aan de hand. Nu heb ik echter een 8sq800 van gigabyte (sis655 chipset), maar hier krijg ik dus een mooie kernel error als ik red hat wil installen met de mededeling ' interrupt handler - not syncing ' en een lading cijfers. Ik heb bij mijn oude mobo de standaard drivers die in die kernel zitten gebruikt en dat doe ik nu dus ook

Nu ben ik niet zo in linux en heb ik even gezocht en zie op dit forum het alleen terug met de mededeling dat het aan red hat 7.3 ligt of aan amd processor maargoed ik heb geen amd en ik heb wel red hat 7.3 maar daar krijg ik geen kernel panic maar doet ie gewoon niks meer evenzo met 9.0 bij 8.0 geeft hij echter wel een kernel panic.

Om het verhaal compleet te maken dit gebeurd tijdens of na het laden van me scsi driver van mijn advance scsi controller die is uitgerust met een qlogic chip (12160 hba dus).

Ideen enzo zijn welkom want heb geen idee hoe ik dit fixs 8)7

Verwijderd

Geen idee of je dit bij een RedHat install kunt doen, maar je zou 't volgende eens kunnen proberen.

Als je een bootprompt krijgt en daar wat parameters kwijt kan:

boot: linux nomce

nomce : onderdruk kernel afhandeling van niet fatale (minor) machine checks.

Mocht dit werken dan niet vergeten tijdens/na de install dit ook even in lilo of grub aan te passen zodat 't bij de volgende boot(s) automatisch goed gaat.

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer eens een nieuwere distributie of (als je het durft) kernel.
SiS655 is van ver nadat RedHat 7.3 uitkwam :)

Verwijderd

Boot je dan wel met een kernel waarin die scsi driver in zit? in slackware moet je bv voor een ander kernel image kiezen. anders gaat t ook niet werken.

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-05 22:54
Uhmz staat ook bij dat ik 9.0 heb gebruikt en die gaat dus niet verder dan loading scsi driver gedoe zeg maar daar blijft ie een hele nacht op hangen :(. @ alterego.

Ga zo even nomce proberen. (werkt dus ook niet snik )

Nu dus een distro zoeken die mijn chipset ondersteunt, gok dat dat het grootste probleem is. (naar een mobo met intel chipset gaan is ook een optie alleen vind dat het moet kunnen met deze ) 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door roodhoedje op 01-08-2003 20:14 ]