Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder
Voor koelers kan je ook voldoende vinden via de search
"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."
Verwijderd
Door het onderklokken gaat wel je elektraverbruik en je warmte-ontwikkeling omlaag hoor, dus het is wel enigzins zinvol als je de extra kracht toch niet gebruikt. Misschien heb je zelfs geen enkele actieve koeling nodig -> nog minder geluid.
Ik zou de XP1800 pakken en dan onderklokken. Kan je later altijd weer uitzetten als je toch meer power wil. En de prijs scheelt niet veel.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
ik betwijfel zwaar of je een 1800+ passief kan koelen met bestaande blokken zelf als je onder clockt. dat kan alleen als je de Vcore stukken lager zet, en dan zal hij niet stabiel meer lopen denk ik (of je moet een goede steppig hebben).
kan je better een ultra low voltage athlon XP-m nemen.
en stikstof is geen oplossing. niet voor allerdaag gebruik. moet je konstant zelf stikstoff aanmaken (lawaaien en duur) of kopen (duur en onhandig, want is niet onbeperkt houdbaar)
[ Voor 6% gewijzigd door Countess op 01-08-2003 18:06 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
duron 1200 is een heel andere core dan een tunderbird, een duron wordt niet zo gek warm omdat hij maar 64kb cache heeft en minder cache is in het geval van de duron minder warmteANdrode schreef op 01 augustus 2003 @ 18:07:
Neem de 1800+ (Thoroughbred), de duron 1200 mhz is vrij heet (Zelfde core als thunderbird 1400 mhz als ik het goed heb..)
Verwijderd
Ik zou voor de koeling van je CPU het volgende doen. Koop zo'n waaierkoeler aan voor je CPU and dan zijn er van die armen met een 80 of 120 mm fan eraan die je daarboven moet hangen. Die kan je dan vrij laag zetten (7 volt bijv. ) en toch goed je CPU koelen.
Verder zou ik zo'n zalman koelblok voor je videokaart halen, is wel 20 euro, maar fans op je videokaart zijn kleine rotfans die irritant lawaai maken.
Verder natuurlijke een still voeding en een 2tal papst 12 decibel fans in je PC om een beetje nog wat stroom in je kast te hebben, zou moeten lukken zo, heb je een aardig stil systeem.
Toen waren beige computers heel gewoon.
Verwijderd
Da's precies wat ik heb gedaan; XP1800 naar beneden geschroefd, het leverde mij m'n stilste systeem ooit op.psy schreef op 01 augustus 2003 @ 17:55:Ik zou de XP1800 pakken en dan onderklokken. Kan je later altijd weer uitzetten als je toch meer power wil.
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Typical Power Dissipation: 50.3W
Maximum Power Dissipation: 54.7W
1.53GHz Palomino (oude 1800+ );
Typical Power Dissipation: 59.2W
Maximum Power Dissipation: 66W
1.53GHz Thoroughbred (nieuwe 1800+ );
Typical Power Dissipation: 46.3W
Maximum Power Dissipation: 51W
Oftewel
Als je een oude palamino koopt zal de cpu even warm blijven en als je een nieuwe Tbred koopt zal hij zelf koeler worden. Dus dan kun je die zelfs gaan OCen
edit: arg foutje
Verbeterd
Fanatic_FS schreef op 01 August 2003 @ 19:56:
[...]
Een klein foutje maak je shotgun, een duron 1200 is een morgan core en geen tunderbird, waar heb je die info gevonden?
[ Voor 30% gewijzigd door iets op 01-08-2003 20:00 ]
tvw
Een klein foutje maak je shotgun, een duron 1200 is een morgan core en geen tunderbird, waar heb je die info gevonden?ShotGun schreef op 01 August 2003 @ 19:50:
Thunderbird 1,2 Ghz;
Typical Power Dissipation: 59W
1.53GHz Palomino (oude 1800+ );
Typical Power Dissipation: 59.2W
1.53GHz Thoroughbred (nieuwe 1800+ );
Typical Power Dissipation: 46.3W
Maximum Power Dissipation: 51W
Oftewel![]()
.
Als je een oude palamino koopt zal de cpu even warm blijven en als je een nieuwe Tbred koopt zal hij zelf koeler worden. Dus dan kun je die zelfs gaan OCen(met redelijke koeling valt >2100Mhz wel te halen).
Links naar hoeveel W de CPUs verbruiken staan in de FAQ:
http://gathering.tweakers...sage/17919686#temperatuur
Vervolgens kun je reviews afstruinen naar de koelprestaties van koelers (goede reviews geven een wiskundige formule waar je die wattage gewoon in kunt voeren om de temp te berekenen).
En dit is TIG keer langsgeweest.
/faq/search - dicht
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()