[Outlook2000] Additional command-line switches

Pagina: 1
Acties:

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Is het mogelijk om via een command-line switch een macro automatisch te laten starten? Ik heb al wat gezocht op Google en kom daar alleen de gebruikelijke en al bij mij bekende switches tegen.
Bijvoorbeeld op deze MS KB pagina: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;197180

Als dit niet met een command-line switch kan, kan dit dan op een andere manier?

Ik wil namelijk automatisch het bestand outcmd.dat laten verwijderen. Hierin wordt bijgehouden welke menubalken aktief zijn en dit bestand wordt elke keer geupdate door Outlook. Als dit bestand te vol raakt, wordt Outlook heel traag. (goed te merken als je op "New" drukt en je kan ondertussen bijna koffie halen. :))
Als ik het bovengenoemde bestand weggooi worden de menubalken gereset naar default en zijn eigengemaakte menubalken (met een macro in mijn geval) ook weg.

Als ik deze macro echter automatisch kan laten uitvoeren, of eventueel opnieuw laten toevoegen aan een huidige menubalk dan kan ik dit bestand met een gerust hart op elke pc geautomatiseerd verwijderen.

Wie oh wie heeft een verlossend antwoord? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mystery op 01-08-2003 16:43 ]

Battle.net tag

• Mystery
Niemand? :?

Battle.net tag

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:19
In je loginscript zetten ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Mystery
In het loginscript zetten dat hij automatisch de macro moet starten?
Zover was ik ook al. Met welk commando of command line switch doe ik dat?
Dat bestand weggooien (via loginscript of handmatig of anders) is geen probleem...

Battle.net tag

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:19
Je wil toch alleen het bestandje verwijderen, begrijp ik uit je post ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Mystery
Nope. Ik wil het resultaat van het verwijderen van het bestand (toolbars worden gereset naar default) verhelpen door een macro automatisch te laten starten of automatisch een toolbar met een eigengemaakte button die verwijst naar een macro te laten toevoegen bij het starten van Outlook.

Ik denk dat je dan zowiezo over de eerste 6 regels heen hebt gekeken? Dat verhaal over bestandje verwijderen heb ik er alleen maar bijgezet om te verduidelijken waarom ik met command line switches of iets dergelijks aan de gang wil.

[ Voor 3% gewijzigd door Mystery op 04-08-2003 13:04 ]

Battle.net tag

Verwijderd

Als je nu eerst eens 1 keer dat bestandje verwijdert en hierna oulook opstart en zelf de knop weer terugplaatst op de menubalk.
Hierna maak je een kopie van het nieuwe bestand outcmd.dat die je bijvoorbeeld noemt correctcmd.dat.
Vervolgens maak je een batch bestand aan waarmee je het bestand verwijderd en correctcmd.dat kopieert naar outcmd.dat
Het batch bestand plaats je in je startup map in het start menu, nu wordt elke keer dat je je pc opnieuw opstart de menubalken weer goedgezet

• Mystery
De laatstgenoemde oplossing hadden we hier ook al bedacht alleen sluit het niet helemaal aan met het gevraagde. Nog steeds niet geautomatiseerd tot op het niveau dat wij zouden willen. Ik ga nog wel wat sleutelen...

Battle.net tag

Pagina: 1