Uitleg!

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:21

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Hoi Kunnen jullie niet ook meteen uitleggen wat de afkorting betekend of de synoniem. Als je hem gebruikt als modbreak bericht? Want ik weet dus echt niet wat slowchat, HK-styl e.d. is. Heb dit al eens eerder gevraagd alleen toen zei men dat ik in de faq moest kijken, maar dan kan ik het niet vinden (of ik ben scheel).

Ik hoor het graag! Weet ik iig waar jullie het over hebben :*)

edit:
Ik had dit eerst in Schop een Modje gepost, maar ik heb het gevoel dat het toch eerder hier thuis hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dat is inderdaad iets wat voor mods soms nogal uit automatisme gaat, aangezien de meesten al zolang rondlopen en al aardig wat 'jargon' begrijpen. Dat is iets wat je gaandeweg bijleert hoe langer je hier rondloopt.

Inderdaad kan het makkelijk zijn dat niet iedereen al die afkortingen kent, dus daar moet je soms mee oppassen :P

Overigens weet ik zeker dat je wel wat kan vinden met de search over afkortingen enzo ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:36

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

het gebruik van 'jargon' is eigen aan een sterke groepsvorming, voor mensen die binnen de groep zitten ontstaan al snel een vorm ons-kent-ons-bargoens;
gedeeltelijk zijn de termen algemeen (slowchat kom je ook op andere fora tegen).

dit te moeten vragen is al snel een vorm van 'uitsluiting' buiten die groep, om uitleg vragen plaatst je al snel in een 'minderwaardige' positie.

Het is juist om soms te letten op taalgebruik, en af te vragen of afkortingen als LA, HK, OW die op GoT gemeengoed zijn, wel goed door een mogelijke tegenpartij begrepen worden,
maar anderzijds is juist het bestaan van dat taalgebruik een middel om mensen te motiveren de moeite te doen tot die groep te willen behoren (vaak zullen ook juist mensen die minder sterk geintegreerd zijn dit meer en vaker gebruiken).

Je kunt effectief niet verbieden om mensen deze afkortingen of termen te laten gebruiken.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Kijk ook eens hier. Dit is niet lullig bedoeld, maar de search is heel handig bij dit onderwerp :) ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is ook niet lullig bedoelt, maar zelf loop je al een tijdje mee op Got en dan weet je niet wat HK is of slowchat.

Gemiddeld aantal
posts per dag: 4
Aantal posts: 562

En je hebt het al een keer eerder gevraagd, dus wees eens eerlijk, weet jij dan intussen niet wat er bedoelt wordt daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Euhmmm... ja :)

Het is nu wel duidelijk denk ik.. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.