[SQL & ASP] Tabellen draaien

Pagina: 1
Acties:

• Tweak-a-holic
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-03-2023
Ik heb een aantal tabellen waar ik gegevens uit haal, als ik deze met een SQL querry ophaal komen de gegevens in deze vorm uit.

DID | Naam | Nr | Datum | Gewicht | Dgewicht
1 | Joost | 1 | 12-04 | 3 | 0
2 | Petrus | 1 | 12-04 | 1 | 2
1 | Joost | 2 | 13-04 | 2 | 0
2 | Petrus | 2 | 13-04 | 3 | 2

Nu wil ik in ASP de gegevens op deze manier in een tabel hebben. Ik heb de andere tabellen wel nodig voor het berekenen van een aantal dingen.

Naam | NR 1 | NR 2
Joost | 3 | 2
Petrus | 1 | 3

Weet iemand hoe ik dit makkelijk kan doen in SQL of ASP. Hieronder staat de SQL Query die ik nu gebruik.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT     Deelnemer.DID, Deelnemer.Dgewicht, Deelnemer.Dnaam, Weging.Wgewicht, Weging.Wnummer, Datum.Wdatum
FROM         Deelnemer CROSS JOIN
                      Weging CROSS JOIN
                      Datum INNER JOIN
                      Weging Weging_1 ON Deelnemer.DID = Weging.DID INNER JOIN
                      Weging Weging_2 ON Datum.Wnummer = Weging.Wnummer
GROUP BY Deelnemer.DID, Deelnemer.Dgewicht, Deelnemer.Dnaam, Weging.Wgewicht, Weging.Wnummer, Datum.Wdatum
ORDER BY Weging.Wnummer

I just wanna make fake love to you...

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Hmmzz...
Normaal gezien is SQL ervoor om gegevens op te halen en moet de vragende applicatie zorgen voor de weergave ervan. Ikzelf zou sorten op Naam en vervolgens door de recordset loopen om de gegevens op de juiste plaats te zetten.

En welk databaseje gebruik je? Als je geen MySQL gebruikt kun je namelijk wel iets leuks met subqueries doen ;)

Overigens: is het aantal records per Naam vast of variabel?

[ Voor 17% gewijzigd door OZ-Gump op 01-08-2003 16:34 ]

My personal website

• Tweak-a-holic
Het aantal records per naam is variabel. Ik werk met MSSQL.
Ik wil de gegevens ook orderen met ASP (waarvan ik niet weet hoe dat moet) en ik vroeg me af of er ook een functie in SQL was.

[ Voor 53% gewijzigd door Tweak-a-holic op 01-08-2003 16:41 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:54
Zoals OZ-Gump al zegt:
SQL is er om data uit de DB te halen, erin te proppen, etc.... De presentatie van de data doe je niet dmv SQL maar doe je dan door je ASP script.

https://fgheysels.github.io/

• Tweak-a-holic
Ja dat is ook mijn vraag hoe doe ik dat in ASP, snap best hoe ik een record uit database haal. Maar snap niet hoe ik nou de gegevens in de tabel vorm zoals ik hierboven heb staan kan zetten.

Moet ik dan alle gegevens eerst laden uit de database trekken (dus alle records), en deze vervolgens wegschrijven? Zo ja hoe doe ik dat dan, want normaal schrijf je record voor record weg. Of is er een andere manier?

[ Voor 41% gewijzigd door Tweak-a-holic op 02-08-2003 09:54 ]