In een script / email SMS via Modem versturen

Pagina: 1
Acties:

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:47

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een command line util o.i.d. waarmee ik via een analoog modem ( ISDN mag ook maar is geloof ik niet mogelijk behalve dan als je weer een analoog modem emuleert ) kan SMSen. ( en dan graag freeware of betaalbaar )

Het is mogelijk er zijn legio GUI utils (Diafaan SMS Sender etc. etc. )waarmee ik via een modem kan SMSen, werkt perfect, maar wat ik nu juist wil is vanuit een script of d.m.v. het versturen van een e mail een SMS versturen.
Ik heb 1 util gevonden smsalert.exe echter hier vraagt men iets teveel centjes voor.
Al een hele middag ben ik op zoek, echter ik vind echter niets.

Mijn voorkeur gaat uit naar een util onder windows, onder linux heb ik me nog niet gekeken, echter heb ik in de omgeving waar ik het wil gaan opzetten alleen windows machines.

Ik wil het gaan gebruiken voor het monitoren van mijn serverpark, en wanneer er b.v. in het weekend echt de pleuris uitbreekt ( Blackout, Backup probleem gerbuikt u uw eigen fantasie maar ) ik een fijn SMSje kan laten sturen naar mijn GSM.
Ik vind de oplossing via GIN niet interessant, te prijzig plus dat ik dan zelf de kosten mag betalen .. ( die sms en komen op je eigen GSM rekening te staan )

Er zijn hier al legio topic over geopent echter nog geen enkele met een duidelijke oplossing..

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

offtopic:
Diafaan heeft toch gewoon een commandline progje?

Anyway, software-vragen horen eigenlijk in SA, dus I&T -> SA :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• cyclone

cyclone

Topicstarter
[quote]intoxicated schreef op 01 August 2003 @ 16:34:
offtopic:
Diafaan heeft toch gewoon een commandline progje?

Neup .. iig niet de lite versie .. en de serverversie vind ik voor de toepassing waarvoor ik het wil gebruiken simpelweg te duur ..

• cyclone

cyclone

Topicstarter
Voor de mensen die hier ook naar zoeken / zochten
Ik heb na lang zoeken een gratis alternatief gevonden :

http://www.rietkerken.com/

Met name in een exchange omgeving werkt dit PERFECT ( let wel deze software heeft outlook2000 nodige .. werkt niet met outlook XP )
De meneer die dit inelkaar geklust heeft is er nog wel mee bezig, echter de laatste update is van Juli 2002, echter ik heb met hem gemaild en hij wil er nog een POP en SMTP interface opbouwen zodat je geen exchange nodig hebt.

Voor mij was dit de oplossing, combo van p.c. met modem en analoge lijn , outlook 2000 en deze software.

• cyclone

cyclone

Topicstarter
Helaas bovenstaande oplossing werkt niet meer .. lijkt wel of de KPN sms centrale de boel weigerd op de een of andere manier .. krijg continu "no conformation" errors als ik probeer te versturen ..

Ben inmiddels uit pure ellende maar teruggevallen op Linux .. Leuke CLI tool is "
www.smsclient.org tot op heden werkt het goed !

Edit:
Oops .. ik had gewoon met mijn handjes van de initstring af moeten blijven, ik maak gebruik van een extern US Robotics modem .. en had een foutje gemaakt en daarmee error control disabled .. en vandaar dat de verbinding niet meer liep .. lag niet aan de software, maar aan mij.
Kortom de windows software WORKS FINE ..

[ Voor 35% gewijzigd door cyclone op 06-08-2003 12:30 . Reden: update ]

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:36

Movinghead

ing.

Ik ben ook op zoek naar een Freeware windows tool eventueel via the command line of via een gui.

En wat wel werkt met kpn

[ Voor 13% gewijzigd door Movinghead op 05-08-2003 16:47 ]

• cyclone

cyclone

Topicstarter
tja .. ik ben er pas 3 dagen mee bezig .. dus mocht je iets vonden .. ik blijf toch liever gaan voor een windows oplossing
Dus als je iets gevonden hebt .. keep me posted

[edit]
Zie ff de edit van 1 postje terug .. alles WERKT perfect zowel onder Windows als Linux, ik hou het zelf ff op de windows software omdatie zo lekker op mijn exchange connect .. HEERLIJK .. een dikke

_/-\o_

Voor de schrijver van dit heerlijke tooltje !

[ Voor 44% gewijzigd door cyclone op 06-08-2003 12:32 . Reden: update ]

Pagina: 1