Toon posts:

vcore voltage P4 2400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Misschien een onzinige vraag maar ik kan het antwoord nergens op internet vinden!

Ik had wat problemen met mijn voeding op de 3.3V lijn, na het inbouwen van een andere voeding is dit probleem verholpen maar wat is nu de goede voltage voor de vcore. bij mij geeft deze een waarde weer van 1.39V tot 1.45V ligt aan de bedrijvigheid van de pc.

na het installeren van de andere voeding zijn alle voltages 12, 5 en 3.3V gestegen behalve de vcore deze is ligt gedaald.

kortgezegd waar moet de vcore op staan bij een P4 2400 Fsb 533 met een temp rond de 36 graden!!!!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-08 21:23

Maartenvs

For Sale

Ik weet weining over voltages maar ik kan je wel vertellen dat de mijne op 1,6 volt loopt (asus probe). Ik heb trouwens een PIV 2400 533 en dan de B variant.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 16:38

dodo79

witte dikke tonnie

de v-core van een p4 2.4/533 hoort op de 1.525 te zitten

omdat het kan!

Verwijderd

Het is prima te vinden op www.intel.com na wat zoeken.

Voor je cpu zal het 1,525volt moeten zijn.
1,450volt is dus net wat lager.

Als alles verder stabiel draait hoef je je er geen zorgen over te maken.

Als het niet stabiel draait, verhoog dan je vcore in het bios met een 0,05 volt en kijk of het wat oplost.

(/edit:moet wat beter opletten :))

(/edit: en nog een keer... warm vandaag :7)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 16:30 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 16:20:
Het is prima te vinden op www.intel.com na wat zoeken.

Voor je cpu zal het 1,500volt moeten zijn.
1,450volt is dus net wat lager.

Als alles verder stabiel draait hoef je je er geen zorgen over te maken.

Als het niet stabiel draait, verhoog dan je vcore in het bios met een halve volt en kijk of het wat oplost.
Wow halve volt? Dan komt ie op 1,9 uit 8)7 . Liever 0,1 of 0,2 erbij ;) zodat hij op 1,6 of 1,65 uit komt :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de voltage in de bios iets omhoogzet loopt deze inderdaad op, hij staat nu op auto en geeft daarmee deze lage waarde aan. verder draait de pc stabiel en blijft zelfs onder zwaare inspanning beneden de 50 graden. het zal dus wel goed wezen anders schroef ik de vcore in de bios wel iets omhoog.

in iedergeval bedankt voor de antwoorden
Pagina: 1