Toon posts:

[HD] kapot??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo :)

Ik heb vandaag al eerder een bericht geplaats onder Opslagmedia & I/O Controllers:

---------------

ik heb een probleem met mijn RAID, 1 van de 2 schijven is helemaal kapot en ik wil dus de RAID weghalen om verder te gaan met 1 HD.. Maar als ik nu opstart met 1 HD erin met boot from cd om die niet kapotte schijf te formatteren staat er dat schijf 2 offline is en dan kapt ie met booten voordat hij van cd kan starten.. dus mijn vraag is: Hoe kan ik al die raid-zooi weghalen en win installeren op die ene niet-kapotte harde schijf? (ja ik heb al hier en op google gezocht)

--------------- (zit nu slotje op)

Het is me gelukt om in de bios de RAID uit te zetten, maar nu heb ik weer een ander probleem: nadat de schijf voor 100% is geformatteerd zegt ie dat de setup hem niet kan formatteren omdat hij mogelijk beschadigd is :? . is hij dan echt kapot? kan het me niet voorstellen.of heeft het misschien iets te maken met dat hij eerst in raid 2+0 heeft gestaan met die andere harde schijf waardoor je hem mss op een andere manier moet formatteren ofzo? hij zit nu niet in de RAID controller contacten van het moederbord, en in het 2e stekkertje van de IDE kabel - dat is toch goed?? ook lukt het niet om op te starten met een floppy :? of is ie gewoon kapot? :(

ik hoop dat jullie nog een oplossing hebben :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik kan niet uit deze startpost opmaken of je de in mijn vorige sluitpost vermelde suggesties hebt doorvoerd .. Je schrijft namelijk enkel dat de HDD nu op de IDE van de mobo zit aangesloten en verder niks.

Verwijderd

Topicstarter
Beste balusc,

je schreef op het vorige topic dat ik beide harde schijven moest aansluiten op de southbridge, maar 1 van die 2 is dus kapot.. daarom begreep ik niet precies wat je bedoelde, en zou je mss iets duidelijker kunnen uitleggen wat ik dan precies moet doen met fdisk of een van die andere 2 die je erbij zette? ik moet nu dus die 2e HD formatteren om xp er op te zetten

alvast bedankt!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 08:36

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

kun je het in een andere pc proberen? ( formatteren...dus derbij hangen en dan format c )

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
en als ie dan is geformatteerd op andere PC, gaat hij dan niet weer formatteren bij windows setup??

edit;
geprobeert, hij kan de HD niet detecten blijft hangen bij; detecting IDE secundar master (waar de HD dus aan zit) kan dan ook niet opstarten via de CD

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 18:01 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 01 augustus 2003 @ 16:51:
Beste balusc,

je schreef op het vorige topic dat ik beide harde schijven moest aansluiten op de southbridge, maar 1 van die 2 is dus kapot.. daarom begreep ik niet precies wat je bedoelde, en zou je mss iets duidelijker kunnen uitleggen wat ik dan precies moet doen met fdisk of een van die andere 2 die je erbij zette? ik moet nu dus die 2e HD formatteren om xp er op te zetten

alvast bedankt!
BalusC schreef op 01 August 2003 @ 12:50:
Koppel de beide schijven eens aan op de primary/secondary IDE van de southbridge (en dus niet op de RAID controller) en draai fdisk/debug/mbrwork van een bootflop.

Zie voor meer info/details de FAQ van dit subforum onder "mijn harddisk doet vaag" B)

/FAQ/basic
Dus, even proberen met debug of mbrwork :)

Verwijderd

Topicstarter
maar booten via floppy gaat ook niet :(, ik probeer wel wat om die floppy-boot aan de praat te krijgen moet wel lukken hoop ik :P

update:
Als ik nu me HD in me pc zet em opstart met MBRWork staat er voordat hij via floppy opstart: error, no disk or disk error... hij zal wel naar de klote zijn :( 2 HD's kapot in 2 dagen 8)7 toch bedankt voor je hulp :)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 21:58 ]

Pagina: 1