Toon posts:

USB probleem met win98SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik heb een tijdje terug een probeerseltje gekocht, een digicam voor me pc met usb aansluiting.
HEt vreemde is echter dat ik myn usb poorten helemaal niet aan de praat krijg op de pc. Ooit had ik er een scanner op aan gesloten (via USB) en die deed het prefect na een herinstallatie (via compaq cd's van pc) en uiteraard de drivers voor scanner, deed die niets meer.

Iedere keer zei die dat er geen apparaat aanwezig was.

Ik heb nu het zelfde met de digicam. Ik heb alles geinstalleerd. In het apparaatbeheer staat ook de drivers die ik er voor nodig zoi hebbe, maar welke poort ik ook probeer hij blijft maar zeggen by de programma's dat er geen dergelijk apparaat is aangesloten.

weet iemand iets over problemen met USB poorten onder windows 98SE. Ik had er 1 gevonden op de microsoft sit maar dat gaat over VIA drivers maar heb niets met VIA op me M-board. is gewoon INTEL.

WAt moet ik doen????
|:(

Verwijderd

USB moet normaal werken met Windows 98.

- Staan de poorten aan in de Bios?
- Goede drivers voor de USB-controller.

• kiekerjan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 22:19
Heb je de intel chipset drivers geinstalleerd? En kijk eens op de windows update site, daar staat vast nog wel het een en ander over USB.

These are my principles. If you don't like them I have others.

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan dat als ik met de standaard compaq installatie cd's ook de goede drivers worden terug gezet.
alles wordt dan compleet opnieuw geinstalleerd
er worden ook geen conflicten weer gegeven in het apparaatbeheer

als ze neit aan staan in de bios dan zouden ze ook toch niet in het apparaatbeheer moeten staan? (weet ik niet zeker hoor)

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:22

samo

yo/wassup

Er worden veel driverupdates gezet op compaq.nl/... Altijd aan te raden daar te kijken

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Jammer genoeg zijn veel van de eerste mainboards met USB heel vervelend met gebruik van USB. En dat vooral in Win 98 SE. Laten we zeggen dat het destijds niet mogelijk was een bepaalde digicam aan de USB aan de praat te krijgen op Win 98 SE. Toen ME er overheen ging werkte het direct (maar was de rest minder)...

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
oke maar hoe is dan te verklaren dat een cam die wel op win98se is ontwikkeld en het dan niet doet?

DAar komt by dat myn scanner het nu oook niet doet?
terwyl die het wel heeft gedaan. Ik vind dat best een rare ontikkelling haha

Ik heb net op de compaq site gekeken maar ik heb geen idee waar die usb drivers in zitten,
HEt is my nog al een raadsel hoe alles het in ene het niet doet en in apparaatbeheer gewoon alles wordt neergezet dat alles werkt
EEN GROOT RAADSEL

De cam moet werken onder 98SE, dat wordt vermeld dat die daar onderwerkt.

het is overigens een Mustek DV2000.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 16:46 ]

Verwijderd

Als je zonder dat de drivers zijn geïnstalleerd het apparaat eraan hangt, ziet Windows dan wel een nieuw device?
Zo ja, dan kun je op dat moment de bijbehorende drivers installeren (als het goed is vraagt Windows hier dan om) en moet het allemaal werken...

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ook dan doet hij niets als ik de cam drivers weg haal.

HEt vreemde is als ik me cam aansluit aande pc, dan gaat me cam wel piepen en komt er de dingen in het scherm de zo zouden horen.
maar op de pc gebeurd niets helemaal niets

Ik vind het een raar wazig probleem.
Zijn de usb-drivers dan brak??????

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 17:09 ]

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:47
- Kijk in de BIOS of de USB poorten aanstaan (eigen ervaring)
- laatste drivers
- windows update
- alle drivers verwijderen dan de drivers er weer opzetten en dan pas de camera aansluiten

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Het kan zijn dat je camera een 'high power' usb poort nodig heeft, en je systeem niet genoeg 'power' levert aan de usb poort.

Sommige oudere PCs hadden dit probleem. Het is omslachtig, maar redelijk makkelijk op te lossen/proberen; probeer een USB hub (eentje met een trafo).

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Verwijderd

Topicstarter
hmmm maar die heb ik nu juist niet haha

maar hoe verklaar je dan dat de digi cam wel gaat piepen en aan gaat als ik hem op de pc aansluit? hij geeft dus wel voldoende stroom. Dat stroom probleem heb ik inderdaad een keer met iets anders gehad, maar dat is het niet.
zo oud is de pc niet. een compaq presario 7588

vraagje hoe kom ik in een compaq pc in het bios, de beruchte del is er niet by, staat er ook niet tijdens de opstart

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 18:14 ]

Verwijderd

Is dat niet f10 bij compaq

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

De USB staat hardwarematig aan en er staat dus ook stroom op. Als je hem aansluit dan piept de camera dus meteen. Zo heb ikzelf een ventilator op de USB aangesloten. En die werkt nog al staat de PC uit. Heeft dus niets met software te maken.

In jou geval betekend het dus dat de USB poorten het wel doen, en aangezien ze het eerder wel deden zullen ze in de BIOS ook wel aan staan (tenzij je een nieuwe BIOS ero overheen hebt geflasht).

Dan moet het dus in Windows zitten. Als je in apparaatbeheer kijkt zie je dan helemaal onderin USB controllers geinstalleerd staan of niet. Meestal moeten er twee controllers staan en twee hubs, tenminste bij een bord uit dezelfde periode als die van jou. Staat hier niets dan staan ze dus in het BIOS echt uit.

Worden ze wel gevonden als je je PC kaal installeerd ?

En als je niet kaal kunt installeren omdat er diverse hardware zoals modems inzitten waarvan je anders geen drivers kunt vinden kan je evt de ENUM key onder HKEY_LOCAL_MACHINE en HKEY_CURRENT_CONFIG verwijderen uit het register. Als je deze ingreep doet ga dan direct na het verwijderen naar NIEUWE HARDWARE en laat de wizard alles weer opsporen. Na een paar keer rebooten wanneer ie het vraagt zou alles na behoren moeten werken. Vergeet bij deze methode niet zelf ff de EXTERNE TOEGANGSADAPTER weer toe te voegen bij netwerk, want dit is een stukje software en wordt deswege dus niet Plug & Play gevonden. Zonder deze adapter zal je modem nooit werken. :7

[ Voor 9% gewijzigd door elinsen op 01-08-2003 18:25 ]

E.P.M. Linsen

Verwijderd

Topicstarter
YES SUPERS
HIJ DOET HET

THANKS MENSEN
JULLIE HEBBEN ME MEGA GEHOLPEN SUPERSSSSSSSSSSSSSSSS
THANKS

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online