[WinXP/Win2k] invalid partition table *

Pagina: 1
Acties:

• BasSpruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04-2022
* BasSpruit hoopt dat dit het goede forum is...

ik ben ff wezen klooien met me laptop onder windows 2000 professional NL (zit bij me laptop, evenals XP professional), en ik zag dat er nog ongeformateerde ruimte over was op mn hd. dus ik die bende activeren en er een partitie van maken. na het opstarten echtern kreeg ik echter de melding "NTLDR niet gevonden". ik ff klooien en zo, niks deed het.

toen dacht ik: "dan verwijder ik die partitie maar weer he?". jammer dan, ik kan nog steeds niet bij windows. en krijg ik de melding "invalid partition table".

enig idee voor een oplossing?

ik zou graag nog ff kijken of er bestandjes opstonden die ik nog niet op mn andere PC heb.

Verwijderd

Welke partities staan er nog meer op? Bootdiskje met fdisk doet wonderen denk ik. Of de bootdisks die PQMagic aanmaakt.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 13:12
Heb je ooit een ERD (Emergency Repair Disk) gemaakt? Zo ja, dan kun je de partitietabel restoren....

Anders zijn er nog wel (o.a. Linux-) utilities om een partitietabel te herstellen (zoeckt ende Ghy zult vinden).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Qman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2021

Qman

Tha Lup

Waarschijnlijk heb je een verkeerde partitie "Active" gemaakt, waardoor bij het laden van de MBR de vervolgrecords niet meer geladen kunnen worden. Wees er zeker van dat de juiste partitie "Activë" is (kan je doen mbv FDisk of PQMagic.)

• Ingens
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:36
De loze ruimte kun je wel weer een partitie van maken, je moet alleen de partitie met windows weer op actief zetten.
Actief wil zeggen partitie met het besturingssysteem (kort door de bocht)
doordat je de andere partitie active had gemaakt vond die daar (logisch) geen ntldr en patitie verwijderd ook logisch geen partitietabel meer.

An eye for an eye makes the whole world blind.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ChaosDream schreef op 01 augustus 2003 @ 16:09:
* F_J_K hoopt dat dit het goede forum is...
Als je [search=NTLDR missing] of [search=NTLDR niet gevonden] doet, zie je dat ze inderdaad vaak in WOS staat, terwijl [search=invalid partition table] ook nog veel in OM vind ;)

^^ Loop die vele tips dus even langs :P

Trouwens maak ik je topictitel even af voor het geval dit niet genoeg is: WOS Policy :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1