Toon posts:

[Flash] Scrollpane van MX --> naar 5...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk zelf nu al een aardig tijdje met Flash MX (6) eigenlijk vanaf het begin...
IK heb dus de "Flash 5 generatie" gemist.

Met flash MX kun je gemakkelijk een tekst + images laten scrollen d.m.v. scrollpanes. Echter deze zitten niet in flash5 / worden er niet door ondersteunt.
Maar het filmpje MOET in flash 5... dilemma!

Ik heb gezocht en enkele tuts gevonden die mij wel kunnen helpen aan een scroller van tekst in flash 5, echter NIET met images erbij.

Wat ik dus wil is de scrollpane van flash MX als het ware nabouwen in flash5 maar ik heb geen id hoe...

ik moet dus een scrollbaar vlak creeeren waarin zowel images als tekst kan worden gescrolld.

Na veel tuts te hebben gevonden is er niet een die mij hierbij kan helpen...

Kan iemand mij helpen?

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Wat je kunt proberen is:

-Zet al je informatie (dus tekst+afbeeldingen) in een moviclip.
-Zet er een mask over heen ter grootte van de scrollbalk.
-Maak van de 2 pijltes in de scrollbalk 2 buttons
-Bij het klikken (of misschien onRollOver) op een van pijltjes laat je de movieclip die onder de mask zit een bepaalde hoeveelheid naar boven of naar onderen gaan...je moet dan wel ff een maximale hoeveelheid aangeven

Volgens mij zou dit moeten lukken... :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door alientje op 01-08-2003 15:27 ]

3d-en is leuk

Verwijderd

Topicstarter
alientje schreef op 01 August 2003 @ 15:25:
Wat je kunt proberen is:

-Zet al je informatie (dus tekst+afbeeldingen) in een moviclip.
-Zet er een mask over heen ter grootte van de scrollbalk.
-Maak van de 2 pijltes in de scrollbalk 2 buttons
-Bij het klikken (of misschien onRollOver) op een van pijltjes laat je de movieclip die onder de mask zit een bepaalde hoeveelheid naar boven of naar onderen gaan...je moet dan wel ff een maximale hoeveelheid aangeven

Volgens mij zou dit moeten lukken... :Y)
ok eerste is gelukt...

nu de rest nog ik ben ff aan het rotzooien ermee... ben niet zo'n grote flashexpert :D

-Zet er een mask over heen ter grootte van de scrollbalk. ... deze volg ik niet helemaal....