Toon posts:

/etc/rc.d/rc.local Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Nadat ik eindelijk het voor elkaar had gekregen om mysql,php en apache te installeren, vond ik het toch wel irritant dat ik telkens na het opstarten ./apachectl start en ./mysqld_safe moest typen, dus ben ik hier op got gaan zoeken en ik vond de oplossing.

ik dus helemaal blij en voeg de volgende regels toe aan /etc/rc.d/rc.local:

cd /usr/local/apache/bin
./apachectl start

en ik test het en het werkt perfect, nou denk ik dan gooi ik ook meteen mysql er bij:

cd /usr/local/bin
./mysqld_safe

maar dat werkte dus niet perfect, als hij nu opstart dan zegt hij dat hij is opgestart en dat hij de databases uit /usr/local/var gebruikt, dat is normaal, maar het probleem is nu dat ik niet meer veder kan want linux start niet veder op, ik kan wel commands typen of gewone tekst maar als je dan op enter drukt gebeurt er niks.

wie weet een oplossing voor dit vervelende probleem, hoe ik bijvoorbeeld deze regels kan verwijderen uit /etc/rc.d/rc.local?

Alvast bedankt.

O Ja, ik draai Redhat 9 met mySQL 4.0.14 en Apache 1.3.27

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 10:22
Probeer eens: Alt+ F2 (of nog hoger...), Linux heeft meerdere schermen...

Je opstart-regels waren opzich wel goed... alleen safe_mysqld blijft inderdaad op je scherm staan. Zet daarom een & achter je regel, dus:

safe_mysqld &

Je programma wordt zo naar de achtergrond geschopt.

Succes!

[ Voor 63% gewijzigd door jurri@n op 01-08-2003 15:22 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat komt vast doordat mysqld_safe niet naar de background gaat, maar aan je console blijft zitten. Hoe heb je de software geinstalleerd, als je een rpm gebruikt, krijg je er gratis werkende startscripts bij.
'hoe kan ik dit verwijderen', met een editor lijkt me?
Verder is hoe je mysql netjes moet starten met een initscript wel te vinden lijk me.
Succes!

Dit topic is gesloten.