Toon posts:

maximaal warmte moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi

wat is de maximale warmte wat een moederbord mag zijn ?

ps: sorry voor mijn slecht nederlands:).ben pas 2 jaar in holland:)

Verwijderd

Kom op zeg, na 2 jaar moet je toch wel een beetje normaal Nederlands kunnen schrijven! Maar goed, alleen staan er geen hoofdletters >:)

Na even serieus, ik denk dat de temperatuur zo rond de 25-30 graden moet liggen.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:06

Floor-is

5.2

Euh ik zou het niet weten, in principe moet het wel goed gaan tot een graad of 30-35, maar het staat ook in je mobo boekje hoor (als het goed is onder öperating temeratures) :)

Sneeuwbal toch! We begrijpen wel wat je wilt hoor (euh vraagsteller, ben ff je naam kwijt)

Bericht hierboven

Verwijderd

Topicstarter
mijn mobo word na een half uur 32 graden:(:(:( , dit is zeker niet goed of wel:?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:06

Floor-is

5.2

Euh neuh niet echt.
Misschien is het een optie om eens van die 80mm fans te gaan gebruiken. Dan doe je voorin je kast er eentje, en achterin twee. Hierdoor krijg je onderdruk, de warmte wil dan heel eenvoudig ontsnappen door met de luchtstroom (airflow) mee te gaan.

Bericht hierboven

Verwijderd

Misschien is het een idee om de kap van je kast er af te halen? Heb ik ook gedaan. (weet alleen niet meer waar die is :P )

Verwijderd

Topicstarter
hij word nu 30 graden die zoooi:(

Verwijderd

Gewoon een fan onderin de kast zetten die verse lucht naar binnen zuigt. Dan nog een pci slot cooler die je op de bode neerlegt (andere fans moeten van de bodem lucht krijgen pcislot fans van de zijkant dus dat scheelt denk ik)
En dan een zuiger boven (onder je voeding die trouwens ook moet zuigen)
22 graden hier en ik moet die fan onder mijn voeding nog plaatsen, dus dan zal er weer wat extra af gaan. Die zuigt dan bovendien ook warme lucht weg van je proc en die zuigt de relatief koele lucht van je kast er ook weer langs je proc.

Dat is:
15,- onder grote fan
25,- PCI slotcooler bodem (niet in pci slot)
10,- Zuiger boven

heb je voor 50 piek toch weer 10 graden minder van je kast en een paar graadjes minder van je cpu. Is volgens mij wel ergens goed voor de houdbaarheid van je spul.

Verwijderd

En waar zit de temp. sensor voor je MOBO temp. bij een Asus A7V rev. 1.02 zonder sound

• Pretender
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06-2023
Mijn moederbord is soms rond de 80`C *D

:7 toch fijn als je geen vuur heb :)

Verwijderd

Voor je moederbord is het niet zo erg dat hij 32 graden is, maar dit is de temperatuur op een plek in de kast dus onderin is hij misschien 28 graden en bij de videokaart 35 graden. Dus extra ventilatoren in de kast zetten.

Verwijderd

Nou mijn mainboard wordt met kast open al 29C dus tja!!! ik denk wel dat het normaal is

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

maak je maar geen zorgen om die 30 graden
ik heb zelfs een paar keer 39 graden gehaald met mijn a7v!!!
en dat betekent niet dat heel je moederboard zoveel graden is,

als er toevallig langs die sensor warme lucht stroomt, en langs de rest van je board niet, geeft ie ook een hogere m/b temp aan.
snappie

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
mijn A7V is nu 34C
Pagina: 1