Bas in de verf zetten bij MSI On-Board geluid

Pagina: 1
Acties:

• Dr. Lektro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 17:53
Eerst en vooral, het volgende, mijn geluidskaart is aangesloten op een Marantz PM68 versterker. (warm van klank)
Wanneer ik nu echter muziek van PC beluister klinkt die behoorlijk schel.
Er is een totaal gebrek aan bas. In de volume-instellingen van WinXP in ieder geval niet.
Kan ik de bas nu soft- of hardwarematig toch een beetje in de verf zetten?

Naar aanleiding hiervan ben ik ook van plan om een zo'n USB apparaatje van M-Auio (Sonica) of Edirol aan te schaffen. Is dit een verstandige beslissing?
Deel jullie ervaringen mee!
'k Heb reeds enkele reviews gelezen waaronder één op hifi.nl.
De conclusie is niet echt positief te noemen.

Wat ik wil is een behoorlijke realistische klank-weergave van m'n MP3-collectie.
Hiermee sluit ik kaartjes zoals SBLive uit. Het maximum bedrag dat 'k wil uitgeven is 150€.

Alvast bedankt!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 17:33

JT

VETAK y0

Neem een TerraTec, die dingen hebben een frequentiecurve zo recht als waterpas.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik weet niet wat voor gekke geluidskaart je hebt, maar ik heb diverse dingen gebruikt, waaronder SB16, SBLive, AC97, NForce2, Terratec, etc. Altijd op een 'echte' eindversterker (Akai, later Denon, en een Harman Kardon). Bij geen enkele geluidskaart heb ik ooit last gehad van slecht of schel klinken.

Hoewel.. die NForce klonk eerst ook heel schel, maar dat lag gewoon aan een instellinkje. (4 speakers ingesteld ipv 2).

Siditamentis astuentis pactum.

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
Ik heb zelf een Hercules Fortissimo III 7.1, en die heeft heerlijke drivers, waar je alles super mee kunt instellen. En de kaart geeft nog puik geluidje ook.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Wellicht iets van http://www.m-audio.de/home.htm

Ow daar had je al naar gekeken 8)7 :z

[ Voor 33% gewijzigd door Duck-Twacy op 02-08-2003 11:30 ]

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Heb zelf ook al zitten zoeken achter meer informatie over die sonica usb dac (van M-audio), dus als er iemand daar positieve of negatieve informatie van heeft.
Of van een andere goede audio-kaart met goede dac (ev usb), voor stereo geluid met Hi-end toepassingen.

M-audio is nu uitgekomen met de 'Transit USB', is er iemand die daar al resultaat van weet??
http://www.m-audio.de/transit.htm
Pagina: 1