Toon posts:

ftp server gebruikmakend van ntfs security

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier voor +/- 400 gebruikers een ftp server staan met reflection.
De klanten bellen bij ons in op een ras server en worden geauthentificeerd op de ftp server mbv. radius software. Vervolgens loggen zij automatisch door naar hun homedir.

Het nadeel van deze configuratie is dat we 2x een account aan moeten (op de ftp server zelf en op de user manager for domains) dat betekent meer werk en meer kans op fouten.

Dit is niet handig daarom zouden we graag een nieuwe ftp server willen inrichten die gewoon gebruik maakt van de ntfs security. Het mag niet zo zijn dat gebruikers elkaars directory mogen zien.

Nou hebben we wat met iis lopen klooien alleen dit werkt toch niet echt lekker.
Weet iemand hier een andere goede oplossing voor (werkende onder windows) ?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 11:40
Waarom werkt het met iis niet lekker dan ?

Ik heb er ooit eens mee gestoeid en dat werkte toen wel voor moi maar of het ook voor 400 gebruikers werkte.

Maar als je nou 2 2000 servers in een domein zet en je zet bij de userpropertys alle homedirs op de ftp server. Dan moet dat toch goed gaan ?

Verwijderd

Topicstarter
Klopt dat wel? Als ik op de user props de homedir instel van de ftp server voor die gebruiker en vervolgens inlog met die gebruiker op de ftp server. Volgens mij kom ik dan gewoon op de root terecht die ingesteld is op de ftp server in iis. en niet in de homedir.
Toch?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:36

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

WS_FTP server heeft ntuserdb access voor de users. Hoe het met de rechten exact zit weet ik niet

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Waarom gebruik je dan RADIUS? Heb je gegoogled? Ik heb dit ook eens bij de hand gehad, en enige googling leverde me -tig verhalen over FTP en W2k op...

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Blatiebla.. Thanx ik zal daar eens naar kijken

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

wat dachtje van gewoon de ftp uit iis ?
geintegreerder kan niet :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1