Toon posts:

Wireless (sweex) op oudere laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een netwerkverbinding maken van m'n goede pc (windows XP) naar een wat oudere latop (compaq armada 1560, 166 pentium, windows 98, 32mb). Het lijkt me leuk om dit wireless te doen. Mijn vraag: heeft dit zin (gezien de laptop) en is dit makkelijk werkende te krijgen?

Zo ja: Dan ga ik voor een adhoc netwerk, iemand ervaring met een sweex usb adapter(http://www.sweex.com/product.asp?pId=120) en een pcmcia (http://www.sweex.com/product.asp?pId=121) van hetzelfde merk? Of is een pci-kaart beter aan de pc-kant: http://www.sweex.com/product.asp?pId=223

Zo nee, dan ga ik voor: http://www.sweex.com/product.asp?pId=107, goede oplossing?

Een hoop vragen, ik heb hier al veel gelezen over de sweex producten en het lijkt me een betaalbare oplossing. Het gaat mij vooral om het nut op de laptop en ik ben benieuwd naar (nog meer) ervaringen met sweex.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:30
Houd rekening met een ontvangst tot een meter of 7 binnenshuis. Veel meer zul je meestal niet bereiken met dit soort apparatuur.

Verwijderd

weet je wel zeker dat die notebook 32bits cardbus sloten heeft? ik vind hem daarvoor wat aan de oude kant, maar het zou kunnen natuurlijk.

foutje, het is gewoon een 16bits kaart. ik wist niet eens dat die bestonden..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 14:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eskimootje schreef op 01 augustus 2003 @ 14:12:
Houd rekening met een ontvangst tot een meter of 7 binnenshuis. Veel meer zul je meestal niet bereiken met dit soort apparatuur.
Meer mensen dezelfde ervaring, of juist een tegengestelde (ben ik wel al tegengekomen)?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 14:27:
weet je wel zeker dat die notebook 32bits cardbus sloten heeft? ik vind hem daarvoor wat aan de oude kant, maar het zou kunnen natuurlijk.

foutje, het is gewoon een 16bits kaart. ik wist niet eens dat die bestonden..
Bedankt voor je reactie. Je hebt het trouwens sneller gevonden als ik.

Betekent dit dat ik er sowieso niet mee kan? Ik heb er nu een Dynalink 1433VQC faxmodem bij. Moet ik het wireless idee laten schieten en proberen er een 16 bits netwerkadapter bij te vinden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 14:39:
[...]

Bedankt voor je reactie. Je hebt het trouwens sneller gevonden als ik.

Betekent dit dat ik er sowieso niet mee kan? Ik heb er nu een Dynalink 1433VQC faxmodem bij. Moet ik het wireless idee laten schieten en proberen er een 16 bits netwerkadapter bij te vinden?
nee, het kan zowiezo wel. ik dacht dat er alleen maar 32bits wifi kaartjes bestonden, maar die kaart die jij wilt is 16bits. dus dan kan je laptop hem altijd aan. als je fysiek gezien past (ik weet niet of je faxmodem een dongle heeft) kun je de faxmodem gewoon laten zitten.

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23
Ik zou kiezen voor E-tech.
Heb onlangs eens een goedkoper Q-tec in handen gehad maar die zijn zo bagger (gemeld aan de winkel)
Sweex hoor je idd dat afstanden vies tegen vallen.
E-tech is goedkoop/goed (niet met alles) en 5 jaar garantie!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

|:( lees de draad voor je blaat, had reactie geplaatst, maar anderen waren mij voor al. Oeps
:(

[ Voor 92% gewijzigd door RaZ op 01-08-2003 15:24 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

/edit: ach dan kan mijn reactie ook wel weg :)

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem dus aan dat het kan, werd zelf niet wijzer van http://www.pc-card.com/. Bedankt voor de reacties (ik heb de 2 bovenstaande wel gemist).

Nog iemand opinies over sweex en e-tech?

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

ik heb over het algemeen goede ervaringen met sweex producten, over de pcmcia kaarten durf ik niets te zeggen want die heb ik niet geprobeerd. de kwaliteits/prijs verhouding is best goed.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik wilde eerst ook die sweex usb kopen voor mn desktop (laptop heeft al onboard wlan), maar die was niet op voorraad dus toen een iets duurdere meegenomen van het merk SVEC. Ik moet zeggen dat de ontvangst met dat ding zeer goed is te noemen. Binnenshuis overal gewoon bereik (zo'n 600KB/s overal), terwijl er toch best wat dikke muren tussen zitten. Ook in de tuin is het bereik goed. Op een gegeven moment geeft ie wel aan dat het bereik laag is, maar de snelheid blijft nog tot vrij ver goed.

Dat usb ding van svec dat ik heb is een kastje met met een snoer eraan, dus die kun je nog wat richten. Dat is denk ik sowieso wat beter dan die van sweex, want dat is een heel klein pendrive-achtig stickje die gewoon achter in je PC zit. Ik kan me voorstellen dat het bereik daarmee wat minder is (edit: ik zie op de site van sweex net staan dat er wel een kabel bij zit, dus dan gaat mijn verhaal denk ik niet op)

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 01-08-2003 17:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op 01 August 2003 @ 17:26:
(edit: ik zie op de site van sweex net staan dat er wel een kabel bij zit, dus dan gaat mijn verhaal denk ik niet op)
Lijkt me een foutje, zag het staan: "inclusief usb kabel", maar het lijkt me inderdaad een standaard pendrive (oid).

Verwijderd

Er zit een verlengkabel bij ...... heb namelijk ook die USB-PEN

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 augustus 2003 @ 16:54:
Er zit een verlengkabel bij ...... heb namelijk ook die USB-PEN
OK, super! Ik was een beetje bang voor de ontvangst achter de pc. Bevalt hij je?

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23
Ik heb ondertussen ook een Sweex PCI kaart in het netwerk hangen (geruild met die Q-tec)
Bereik is vele malen beter als die Q-tec
Zker voor die prijs is het een leuk ding
PCI uitvoering heeft ook antenne met kabeltje eraan
Pagina: 1