• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-12 09:11
Mijn broertje heeft met zijn gsm per ongeluk iets verkeerd ingesteld en nu kan niemand hem meer bellen. Ze worden doorgeschakeld naar de voice mail. Nu is hij ook nog eens zijn wachtwoord vergeten dus kunnen we de instellingen niet wijzigen. We willen bij "beveiligingsinstellingen" bij "oproepen blokkeren" alle blokkeringen annuleren maar is er geen alternatieve code?? We hebben ook al naar de helpdesk gebeld en die kunnen ons niet verder helpen :?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12 11:37
Is dat niet gewoon de optie doorschakelen?
Dan gewoon daar kiezen alle doorschakelingen annuleren.

• ddkiller0900
ja maar hij is het wachtwoord kwijt :?
en nu kan ie dat doorschakelen niet annuleren :?

Verwijderd

beveiligingscode is 12345 standaard, tenzij hij het wachtwoord nodig heeft.
Je kan toch je password resetten met je PUK-code :?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12 11:37
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 14:18:
beveiligingscode is 12345 standaard, tenzij hij het wachtwoord nodig heeft.
Je kan toch je password resetten met je PUK-code :?
Dat dacht ik dus ook.
Als hij 3 keer zijn beveilings code verkeert intypt, moet hij een pukcode ingeven, dan kan het het opnieuw instellen.

Verwijderd

beveligingscode kan ook 1234 of 0000 zijn
suc6 :)

Verwijderd

Probeer eens:

##002#

en dan de send-toets....volgens mij moet die dan niet om een wachtwoord vragen (alleen bij inschakelen om pin ofzo...)

Met ##002# worden alle doorschakelingen opgeheven.

• ddkiller0900
Ok wat meer informatie. Ik heb geprobeerd met onze telefoon naar zijn gsm te bellen en op de vaste telefoon hoor je hem gewoon de hele tijd overgaan , alleen pakt niemand op en als je op de gsm kijkt zie je niks :? Je hoort alleen de bezet toon erin :?
Nu weet mijn broertje de blokkeercode niet en ik heb ook geen idee hoe je eraan komt :?

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MADG0BLIN schreef op 01 August 2003 @ 14:26:
[...]

Dat dacht ik dus ook.
Als hij 3 keer zijn beveilings code verkeert intypt, moet hij een pukcode ingeven, dan kan het het opnieuw instellen.
Nee, de beveiligingscode en pukcode hebben niet met elkaar te maken. De beveiligingscode is gekoppeld aan het toestel, staat bij Nokia standaard op 12345 en blokkeert na een aantal mislukte pogingen. Na een tijdje is het weer mogelijk om opnieuw te proberen de goede code in te voeren. Lukt het echt niet, dan kanje bij Nokia de beveiligingscode laten uitlezen, of met behulp van een datakabel en Logomanager (programma) de beveiligingscode zelf uitlezen. De beveiligingscode heeft geen invloed op de simkaart, zet je die in een ander toestel dan merk je niets van de blokkade van de beveiligingscode in het oorspronkelijke toestel.

De pukcode is gekoppeld aan de simkaart, en is nodig als je de pincode drie keer verkeerd hebt ingetoetst. De pukcode krijg je bij de simkaart van je provider, ben je hem kwijt dan kun je hem bij je provider opvragen, meestal is dat de eerste keer gratis. Als je tien keer de verkeerde pukcode intoetst wordt de simkaart definitief onbruikbaar, het toestel werkt nog gewoon, bijvoorbeeld met een andere simkaart.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1